Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Fascination of fragility : masterpieces of european porcelain.
Authors: ---
ISBN: 9783865022479 Year: 2010 Publisher: Dresden Staatliche Kunstsammlungen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Faïence et vin : de la table du prince à la taverne du peuple, 1640-1863
Author:
ISBN: 9782878442441 Year: 2023 Publisher: Dijon Éditions Faton

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dans le vin comme dans la faïence, de manière identique, nature et culture se trouvent étroitement liées : dans les deux cas, c'est grâce à la connaissance ancestrale et empirique des propriétés de la terre et des cépages, alliée à la maîtrise délicate de contraintes techniques et physico-chimiques aux interactions complexes, que l'homme parvient, sur le long terme, à la domination de la nature. Cette faculté lui permet d'opérer la transmutation quasi alchimique d'éléments naturels en produits de consommation destinés à satisfaire des habitudes et des goûts, révélateurs des caractéristiques de la société et de la mode à une époque donnée. Pour François Rabelais comme pour Ernest Hemingway, « le vin est ce qu'il y a de plus civilisé au monde ». Le but de cette publication est de mettre en évidence la manière dont la faïence, par ses formes et ses décors, reflète l'évolution sociologique de la consommation du vin en France, du XVIIe siècle jusqu'à l'avènement de la société industrielle et plus précisément de 1640, date de l'apparition officielle du mot « faïence», jusqu'en 1863, date de la première apparition du phylloxéra. (4e de couverture)

Keywords

Faience --- Ceramic tableware --- Wine --- History

Heath ceramics : the complexity of simplicity
Authors: --- ---
ISBN: 0811855600 9780811855600 Year: 2006 Publisher: San Francisco Chronicle books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Relief- und stempelverzierte nordafrikanische Sigillata des späten 2. bis 6. Jahrhunderts : Römisches Tafelgeschirr der Sammlung K. Wilhelm
Author:
ISBN: 9783954904136 3954904136 Year: 2019 Publisher: Wiesbaden : Reichert,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les céramiques communes : techniques et cultures en contact
Authors: ---
ISBN: 9782701804408 270180440X Year: 2015 Volume: 21 Publisher: Paris: De Boccard,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La consommation alimentaire a un statut particulier, car elle mêle dimensions fonctionnelle, symbolique, sociale et culturelle. De ce fait, les productions céramiques habituellement rassemblées sous le termes de communes constituent un marqueur fiable de transferts de divers types : en étudiant l’évolution technique et typologique de ces objets, on peut s’interroger sur les transferts technologiques et culturels et éclairer le comportement des producteurs et consommateurs lorsque, mis en présence d’individus de cultures différentes, ils choisissent de conserver leurs habitudes culinaires ou, au contraire, de les adapter en intégrant de nouveaux objets et outils à leurs traditions. Au regard du nombre croissant de travaux d’archéologues et d’historiens de la Méditerranée ancienne portant sur ces documents, la céramique commune est de plus en plus souvent étudiée et de mieux en mieux connue. Cependant, la fragmentation des approches, l’augmentation de la masse des données et l’importance des problèmes de typochronologie et d’interprétation – à l’échelle régionale ou microrégionale – n’ont pas toujours favorisé les échanges entre spécialistes de différentes aires culturelles. C’est dans cette perspective que le présent volume se propose d’identifier, au prisme de quelques études de cas issues de l’ensemble de la Méditerranée, de l’âge du Fer à la fin de l’Antiquité, quelques-uns des mécanismes d’acculturation dans les comportements alimentaires des sociétés anciennes


Book
Imagining Consumers : Design and Innovation from Wedgwood to Corning
Author:
Year: 2019 Publisher: Johns Hopkins University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In contrast, companies that tried to stimulate desire, reshape taste, and encourage profligate spending by using the tools of persuasion - mass advertising, extravagant styling, and installment selling - found their efforts thwarted, for consumers refused to buy products that they did not really want."--Jacket. "Imagining Consumers is the first book to tell the story of American consumer society from the perspective of mass-market manufacturers and retailers. It relates the trials and tribulations of china and glassware producers in their contest for the hearts of working- and middle-class women, who by the 1920s made up more than 80 percent of those buying mass-manufactured goods. Following a model pioneered by Josiah Wedgwood during Great Britain's eighteenth-century industrial revolution, successful American manufacturers closely collaborated with retailers to sort out consumer priorities and tailored their products accordingly.


Book
Imagining Consumers : Design and Innovation from Wedgwood to Corning
Author:
Year: 2019 Publisher: Johns Hopkins University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In contrast, companies that tried to stimulate desire, reshape taste, and encourage profligate spending by using the tools of persuasion - mass advertising, extravagant styling, and installment selling - found their efforts thwarted, for consumers refused to buy products that they did not really want."--Jacket. "Imagining Consumers is the first book to tell the story of American consumer society from the perspective of mass-market manufacturers and retailers. It relates the trials and tribulations of china and glassware producers in their contest for the hearts of working- and middle-class women, who by the 1920s made up more than 80 percent of those buying mass-manufactured goods. Following a model pioneered by Josiah Wedgwood during Great Britain's eighteenth-century industrial revolution, successful American manufacturers closely collaborated with retailers to sort out consumer priorities and tailored their products accordingly.


Book
Imagining Consumers : Design and Innovation from Wedgwood to Corning
Author:
Year: 2019 Publisher: Johns Hopkins University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In contrast, companies that tried to stimulate desire, reshape taste, and encourage profligate spending by using the tools of persuasion - mass advertising, extravagant styling, and installment selling - found their efforts thwarted, for consumers refused to buy products that they did not really want."--Jacket. "Imagining Consumers is the first book to tell the story of American consumer society from the perspective of mass-market manufacturers and retailers. It relates the trials and tribulations of china and glassware producers in their contest for the hearts of working- and middle-class women, who by the 1920s made up more than 80 percent of those buying mass-manufactured goods. Following a model pioneered by Josiah Wedgwood during Great Britain's eighteenth-century industrial revolution, successful American manufacturers closely collaborated with retailers to sort out consumer priorities and tailored their products accordingly.


Book
La Vaisselle fine de l'habitat alexandrin : contribution à la connaissance de la mobilité des techniques et des produits céramiques en Méditerranée du IIe siècle av. J.-C. à l'époque claudienne
Author:
ISSN: 11106441 ISBN: 9782724706192 2724706196 Year: 2012 Publisher: Le Caire Institut français d'archéologie orientale du Caire


Book
La céramique arverne durant l'Antiquité tardive et le haut Moyen Âge (fin IIIe-milieu VIIIe siècle) : approche chrono-typologique, économique et culturelle
Author:
ISBN: 9782913272576 Year: 2019 Publisher: Tours : FERACF,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by