Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
The study of object category development is a central concern in the field of cognitive science. Researchers investigating visual and auditory perception, cognition, language acquisition, semantics, neuroscience, and modeling have begun to tackle a number of different but centrally related questions concerning the representations and processes that underlie categorization and its development. This book covers a broad range of current research topics in category development. Its aim is to understand the perceptual and cognitive mechanisms that underlie category formation and how they change in
Categorization (Psychology) in children --- Child psychology
Choose an application
Choose an application
L'apprentissage de la catégorisation est nécessaire pour s'adapter à son environnement. Il est un prérequis à la maîtrise d'autres processus cognitifs comme la perception d'objets, la compréhension de concepts ou la mémorisation. L'enseignement de la catégorisation est étudié à travers l'expérience d'une classe suisse d'enfants âgés de 5 à 6 ans.
Choose an application
This text synthesizes 15 years of empirical research on essentialism into a coherent framework, examining children's thinking and ways in which language influences thought. It shows that children do not come into the world as passive recipients of data.
Categorization (Psychology) in children. --- Cognition in children. --- Children --- Kognitiv utveckling hos barn. --- Kind. --- Kognition. --- Language. --- Children -- Language. --- Categorization (Psychology) in children --- Cognitive psychology --- Psycholinguistics --- Catégorisation (psychologie) chez l'enfant --- Cognition chez l'enfant --- Enfants --- Langage
Choose an application
Categorization (Psychology) in children. --- Induction (Logic) in children. --- Onomasiology. --- Child psychology --- Naming (Semantics) --- Nomination (Semantics) --- Semantics --- Semiotics
Choose an application
Choose an application
Lexicology. Semantics --- Psycholinguistics --- Cognitive psychology --- Cognition in children --- Categorization (Psychology) --- Psychologie cognitive --- Cognition chez l'enfant --- Catégorisation (Psychologie) --- Categorization (Psychology) in children --- Catégorisation (Psychologie)
Choose an application
Le monde fou d’aujourd’hui manque d’inhibition nous dit Olivier Houdé. Il en faut pour inhiber nos biais cognitifs, les illusions des faux-savoirs sur Internet, les fureurs sacrées qui dictent le terrorisme, les comportements égocentrés qui nous conduisent à détruire la planète, les biais statistiques géants de l’intelligence artificielle … Pour toutes ces inhibitions utiles à notre survie, nous disposons à l’avant du cerveau de l’outil idéal : le cortex préfrontal. Mais nous l’utilisons peu et mal. C’est dès l’enfance et à l’école qu’il faut éduquer cette inhibition positive, source de nouveauté et d’intelligence
Raisonnement --- Psychologie du développement. --- Cognition. --- Catégorisation (psychologie). --- Psychologie cognitive. --- Intelligence. --- Catégorisation (psychologie) --- Inhibition. --- Chez l'enfant. --- Psychologie du développement. --- Catégorisation (psychologie) --- Categorization (Psychology) in children --- Reasoning in children --- Cognitive psychology
Choose an application
Categorization (Psychology) in children. --- Association of ideas. --- Learning, Psychology of. --- Infants --- Early childhood education. --- Catégorisation chez l'enfant --- Association des idées --- Psychologie de l'apprentissage --- Nourrissons --- Education de la première enfance --- Development. --- Développement
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|