Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Multi
Classes ou collections? Etude de la résolution entre 5 et 11 ans du problème "Dit d'inclusion"
Author:
ISBN: 2222033802 9782222033806 Year: 1984 Volume: 63 Publisher: Paris : Ed. du Centre national de la recherche scientifique,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Building object categories in developmental time
Authors: --- ---
ISBN: 1135626243 1282379100 9786612379109 1410612902 9781410612908 9780805844900 0805844902 9780805844917 0805844910 0805844902 0805844910 9781135626198 9781135626235 9781135626242 1135626235 Year: 2005 Publisher: Mahwah, N.J. : L. Erlbaum Associates,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The study of object category development is a central concern in the field of cognitive science. Researchers investigating visual and auditory perception, cognition, language acquisition, semantics, neuroscience, and modeling have begun to tackle a number of different but centrally related questions concerning the representations and processes that underlie categorization and its development. This book covers a broad range of current research topics in category development. Its aim is to understand the perceptual and cognitive mechanisms that underlie category formation and how they change in


Book
Maîtrise progressive des propriétés d'objets et formation de concepts dans une tâche de classification
Author:
ISBN: 9783261038616 3261038616 Year: 1988 Publisher: Berne: Lang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Enseigner la catégorisation pour apprendre à catégoriser
Authors: --- ---
ISBN: 9782940195800 Year: 2016 Publisher: Genève (Suisse) : Université de Genève, Faculté de psychologie et des sciences de l'éducation,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'apprentissage de la catégorisation est nécessaire pour s'adapter à son environnement. Il est un prérequis à la maîtrise d'autres processus cognitifs comme la perception d'objets, la compréhension de concepts ou la mémorisation. L'enseignement de la catégorisation est étudié à travers l'expérience d'une classe suisse d'enfants âgés de 5 à 6 ans.

The essential child : origins of essentialism in everyday thought
Author:
ISBN: 9780195181982 0195181980 0195154061 9780195154061 1280704225 9786610704224 0198035055 Year: 2003 Publisher: Oxford : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This text synthesizes 15 years of empirical research on essentialism into a coherent framework, examining children's thinking and ways in which language influences thought. It shows that children do not come into the world as passive recipients of data.

Categorization and naming in children : problems of induction
Author:
ISBN: 0262279142 0262631369 9780262279147 0585367701 9780585367705 9780262132398 0262132397 9780262631365 Year: 1989 Publisher: Cambridge, Massachusetts : MIT Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le développement de la pensée chez l'enfant : catégorisation et cultures
Author:
ISBN: 2858164584 Year: 1999 Publisher: Toulouse : Presses universitaires du Mirail,

Les représentations cognitives privilégiées : typicalité et niveau de base
Author:
ISBN: 2859394281 9782859394288 Year: 1993 Publisher: Lille : Presses universitaires de Lille,


Book
L' inhibition au service de l'intelligence : penser contre soi-même
Author:
ISBN: 9782130825050 2130825052 Year: 2020 Publisher: Paris : Presses universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le monde fou d’aujourd’hui manque d’inhibition nous dit Olivier Houdé. Il en faut pour inhiber nos biais cognitifs, les illusions des faux-savoirs sur Internet, les fureurs sacrées qui dictent le terrorisme, les comportements égocentrés qui nous conduisent à détruire la planète, les biais statistiques géants de l’intelligence artificielle … Pour toutes ces inhibitions utiles à notre survie, nous disposons à l’avant du cerveau de l’outil idéal : le cortex préfrontal. Mais nous l’utilisons peu et mal. C’est dès l’enfance et à l’école qu’il faut éduquer cette inhibition positive, source de nouveauté et d’intelligence


Book
Developing object concepts in infancy : an associate learning perspective
Authors: ---
ISBN: 9781405187664 1405187662 Year: 2008 Publisher: Boston, Mass. ; Oxford : Wiley-Blackwell,

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by