Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Human rights --- cyberpesten --- sociale media --- personenrecht --- multiculturele samenleving --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- pesten
Choose an application
Autisme,Asperger,Autistiform gedrag, PDD NOS,ASS of voluit 'Autisme-spectrumstoornis'. Steeds vaker hoor je ervan in buitengewoon én gewoon onderwijs. Kinderen en jongeren met autisme hebben specifieke onderwijsbehoeften. Autisme eerst al rijst de vraag wat het precies is vergt aangepaste leerinhouden en specifieke leersituaties. Leerkrachten en begeleiders moeten hiertoe voldoende worden opgeleid. Er verscheen al heel wat goede literatuur over de educatieve benadering van autisme. Ook op het Internet vind je een massa aan informatie. Er is zoveel informatie over autisme te vinden dat je er soms je weg niet meer in vindt. Daarom stelde de Coordinatie-Stuurgroep Autisme van hetVVKBuO deze katern samen. De Autisme-Wijzer brengt in kort bestek relevante informatie bijeen en zet richtingwijzers uit naar praktisch handelen en verdere verkenning van deze handicap.Deze Autisme-Wijzer is al aan de vierde druk en aan de derde herziening toe. De uitgave is meer dan een update van de vorige edities.Wat ze zo bijzonder maakt is haar uitgebreide bijlage: de Autisme-KIJK-wijzer.Een KIJK-wijzer. KIJKEN naar. Stilstaan bij. Om kwaliteitsvol onderwijs aan leerlingen met autisme te blijven garanderen, is het belangrijk af en toe bewust stil te staan bij de manier waarop we hen onderwijs geven en bij de manier waarop we hen en hun directe omgeving begeleiden.De Autisme-KIJK-wijzer is een intern evaluatie-instrument op maat van de "autileerkracht" met een BuO-versie en een GON-versie. Autisme-Wijzer en Autisme-KIJK-Wijzer.Voortaan vormen ze één geheel. De eerste bevat richtingwijzers voor goed onderwijs aan leerlingen met ASS. De tweede is een instrument om de kwaliteit van dit onderwijs zo goed mogelijk te bewaken en verder uit te bouwen.
Geïntegreerd onderwijs --- Autismespectrumstoornis --- Onderwijs --- Personality development --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- ouders-school relatie --- buitengewoon onderwijs --- kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- Autisme --- Kinderen.
Choose an application
basisonderwijs --- leermethoden --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- leerstoornissen --- onderwijsstructuur --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- MST (Medisch Schooltoezicht) --- Study methods --- SO (secundair onderwijs) --- Enfants --- Enseignement --- Kinderen --- Onderwijs --- #gsdbP --- #PEDA *1.322.6 --- #GBIB:IDGP --- 450.8 --- leren leren (ler)
Choose an application
Autisme,Asperger,Autistiform gedrag, PDD NOS,ASS of voluit 'Autisme-spectrumstoornis'. Steeds vaker hoor je ervan in buitengewoon én gewoon onderwijs. Kinderen en jongeren met autisme hebben specifieke onderwijsbehoeften. Autisme eerst al rijst de vraag wat het precies is vergt aangepaste leerinhouden en specifieke leersituaties. Leerkrachten en begeleiders moeten hiertoe voldoende worden opgeleid. Er verscheen al heel wat goede literatuur over de educatieve benadering van autisme. Ook op het Internet vind je een massa aan informatie. Er is zoveel informatie over autisme te vinden dat je er soms je weg niet meer in vindt. Daarom stelde de Coordinatie-Stuurgroep Autisme van hetVVKBuO deze katern samen. De Autisme-Wijzer brengt in kort bestek relevante informatie bijeen en zet richtingwijzers uit naar praktisch handelen en verdere verkenning van deze handicap.Deze Autisme-Wijzer is al aan de vierde druk en aan de derde herziening toe. De uitgave is meer dan een update van de vorige edities.Wat ze zo bijzonder maakt is haar uitgebreide bijlage: de Autisme-KIJK-wijzer.Een KIJK-wijzer. KIJKEN naar. Stilstaan bij. Om kwaliteitsvol onderwijs aan leerlingen met autisme te blijven garanderen, is het belangrijk af en toe bewust stil te staan bij de manier waarop we hen onderwijs geven en bij de manier waarop we hen en hun directe omgeving begeleiden.De Autisme-KIJK-wijzer is een intern evaluatie-instrument op maat van de "autileerkracht" met een BuO-versie en een GON-versie. Autisme-Wijzer en Autisme-KIJK-Wijzer.Voortaan vormen ze één geheel. De eerste bevat richtingwijzers voor goed onderwijs aan leerlingen met ASS. De tweede is een instrument om de kwaliteit van dit onderwijs zo goed mogelijk te bewaken en verder uit te bouwen.
Autistic children --- Education --- Autism --- Diagnosis --- Patients --- Services for --- C6 --- autisme --- Autisme ; kinderen --- Geïntegreerd onderwijs ; autisme --- #PBIB:+105.65 --- Autisme --- 462.4 --- Evaluatie --- Pervasieve ontwikkelingsstoornissen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- Autistische kinderen --- Personality development --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- ouders-school relatie --- buitengewoon onderwijs --- kinderen --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- Kinderen. --- Onderwijs --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Het onderwijs in België is een van de meest toegankelijke en meest kwaliteitsvolle wereldwijd. Aan de andere kant scoort België dan weer uitermate slecht in Europa wanneer het op pestgedrag in het onderwijs aankomt. Dit boek tracht een antwoord te formuleren op de vraag “Wat zijn de verschillen tussen jongeren met en zonder een migratieachtergrond aangaande slachtoffer- en daderschap van zowel klassiek als cyberpesten?” om zo een steentje te kunnen bijdragen aan de vereiste structurele aanpak in Vlaanderen
Human rights --- cyberpesten --- sociale media --- personenrecht --- multiculturele samenleving --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- pesten --- Diversité culturelle --- Harcèlement en milieu scolaire --- Harcèlement --- Harcèlement sur Internet --- 343.6 --- 316.3 --- 343.6 Misdrijven tegen personen --- Misdrijven tegen personen --- 316.3 Sociale structuur --(sociologie) --- Sociale structuur --(sociologie) --- E-books --- Harassments --- Harassment --- Cyberstalking --- Harcèlement criminel sur Internet --- Immigrant children --- Enfants immigrants --- Law and legislation --- Droit --- Rehabilitation --- Intégration --- Cyberpesten --- Diversiteit --- Etniciteit --- Jongeren --- Pesten
Choose an application
basisonderwijs --- onderwijsbeleid --- Teacher education. Teacher's profession --- beroepsprofielen --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- leraren --- vroedkundige opleiding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- buitengewoon onderwijs --- onderwijs --- pedagogiek --- School management --- onderwijsstructuur --- Flanders --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- 371 --- Education --- -#GSDBP --- #SBIB:316.334.1O210 --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- beleid --- toekomst --- 37 <493=393> --- #A9204A --- vlaanderen --- 37.01 --- leraar --- onderwijspolitiek --- politiek --- waardering --- Onderwijs: Vlaanderen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- onderwijs - school --- Onderwijsbeleid: algemeen --- enseignement --- flandre --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Onderwijs. --- algemeen. --- #GSDBP --- Vlaanderen.
Choose an application
De brede school heeft tot doel om naast loutere kennisoverdracht allerlei nevendiensten aan te bieden, gericht op de integrale ontwikkeling van leerlingen. Tegelijk wil men door dit stimulerend aanbod een krachtige leeromgeving creëren, die extra-kansen biedt aan achtergestelde groepen, en/of een zinvolle vrijetijdsbesteding aanbieden aan kinderen uit gezinnen waar beide ouders uit werken gaan.In dit onderzoek wordt vooreerst een literatuuroverzicht gegeven van de Brede School-beweging in Nederland en andere landen; vervolgens worden aanzetten in Vlaanderen in kaart gebracht, en worden enkele concepten uitgewerkt voor de structurele uitbouw van de Brede school in eigen land
jeugdwerk --- zorgverbreding --- Primary education --- brede school --- sportbeleid --- omgevingsproblematiek --- lager onderwijs --- kunstopvoeding --- welzijnsonderzoek --- onderwijsvoorrangsbeleid --- milieubeleid --- onderwijsvormen --- ontwikkeling van het kind --- kansarmoede --- sociale ontwikkeling --- gezondheidsvoorzieningen --- gelijkekansenbeleid --- ervaringsleren --- minderheden --- samenwerkingsverbanden --- deeltijds onderwijs --- vrijetijdsbesteding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- United States --- Sweden --- Flanders --- Denmark --- Netherlands --- 720 Onderwijs --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:044.HIVA --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- onderwijs --- Brede School --- schoolopbouwwerk --- Vlaanderen --- Nederland --- België --- didactiek --- onderwijsorganisatie --- 454.23 --- 472.2 --- 474.23 --- Brede school --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Onderwijs en maatschappij --- Samenwerking --- Schoolopbouwwerk --- Zorgverbreding --- arbeid --- gelijke kansenbeleid --- integratie --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsbeleid --- Multiculturaliteit --- Diversiteit --- Onderwijs --- Gelijke kansen --- Gelijke onderwijskansen --- Provincie West-Vlaanderen --- Kust --- Emigratie --- Multiculturalisme --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding). --- Primary education. --- brede school. --- deeltijds onderwijs. --- ervaringsleren. --- gelijkekansenbeleid. --- gezondheidsvoorzieningen. --- jeugdwerk. --- kansarmoede. --- kunstopvoeding. --- lager onderwijs. --- milieubeleid. --- minderheden. --- omgevingsproblematiek. --- onderwijsvoorrangsbeleid. --- onderwijsvormen. --- ontwikkeling van het kind. --- samenwerkingsverbanden. --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- sociale ontwikkeling. --- sportbeleid. --- vrijetijdsbesteding. --- welzijnsonderzoek. --- zorgverbreding. --- Denmark. --- Flanders. --- Netherlands. --- Sweden. --- United States. --- United States of America --- Public buildings --- architecture [discipline] --- schools [buildings] --- schoolhouses --- architectuur
Choose an application
Handelingsgericht werken (HGW) voor de interne begeleider (IB) of zorgcoördinator is van toepassing als een leraar of ouder de IB benadert met een gerichte vraagstelling: er is een probleem, hoe komt dat en hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Dit boek beschrijft helder en stapsgewijs hoe een IB handelingsgericht kan werken. Richtlijnen voor constructief communiceren met de leraar, de ouders en het kind komen aan bod, evenals het observeren van de aanpak van een leraar en het gezamenlijk maken van een handelingsplan. Ook de rol van de IB bij het inschakelen van externe deskundigen en de implementatie van HGW worden belicht. Het boek bevat formulieren en checklists ter ondersteuning. Al deze thema's worden geïllustreerd met vele voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de interne begeleiding.
Orthopedagogics --- orthodidactiek --- jeugdzorg --- Secondary education --- basisonderwijs --- leerproblemen --- leerlingenbegeleiding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- psychodiagnostiek --- Pupil counseling. Pupil guidance --- SO (secundair onderwijs) --- zorgverbreding --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Diagnostiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 464 --- orthopedagogiek --- 474.23 --- Diagnostiek --- Handelingsplannen --- Interne begeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Leerproblemen --- Onderwijs --- Zorgcoördinatie --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 071302.jpg --- Leerlingbegeleiding ; basisonderwijs --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Didactische principes --- handelingsgericht werken --- 460.5 --- CLB --- Handelingsgerichte diagnostiek --- handelingsplannen --- Handelingsgericht werken --- Zorgbeleid --- student-tutoring --- interne begeleiding --- didactiek (orthopedagogiek) --- secundair onderwijs --- 460.8 --- Basisonderwijs --- CLB-centra --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthodidactiek --- Zorgbegeleiders --- Zorgverbreding --- Communiceren --- Handelingsplan --- Leerzorgmatrix --- Zorgcoördinator --- Handelingsplanning --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Orthopedagogiek --- Schoolproblemen --- 460.4 --- 474.23 ) Didactische principes --- diagnostiek (ler) --- leerlingbegeleiding --- onderwijs : lerarenbegeleiding (ler) --- onderwijsbegeleiding (ler) --- zorgbegeleiders (ler) --- Leerstoornissen ; kinderen ; diagnostiek --- 073403.jpg --- Leerlingbegeleiding ; buitengewoon onderwijs --- Didactiek --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Lager onderwijs --- Relatie ouder - school --- Remediërend onderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Leerstoornissen --- Diagnose --- Relatie school - ouder --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Leerstoornis --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|