Narrow your search

Library

ULiège (4)

UCLouvain (3)

ULB (3)

KBR (2)

KU Leuven (2)

UNamur (2)

National Bank of Belgium (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

More...

Resource type

book (7)


Language

English (5)

French (2)


Year
From To Submit

2009 (1)

2006 (1)

2005 (1)

2000 (2)

1995 (2)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Internet compendium : subject guides to social sciences, business and law resources
Authors: --- ---
ISBN: 0720123054 Year: 1995 Publisher: London Mansell

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Implementing the Internet for business
Author:
ISBN: 1566079527 Year: 1995 Publisher: Charleston Computer Technology Research Corporation

Business information systems : technology, development and management for the E-business.
Authors: --- --- ---
ISBN: 0273688146 9780273688143 Year: 2006 Publisher: Harlow Prentice Hall


Book
L'âge de l'accès : la nouvelle culture du capitalisme
Authors: ---
ISBN: 9782707146083 2707146080 Year: 2005 Volume: 205 Publisher: Paris : La Découverte,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Longtemps, le capitalisme s'est identifié à la propriété: le marché est d'abord ce lieu où nous échangeons les biens que nous possédons et ceux que nous désirons acquérir. Aujourd'hui, l'explosion des technologies de l'information et de la communication est à l'origine d'une mutation sans précédent: les marchés laissent la place aux réseaux, les biens aux services, les vendeurs aux prestataires et les acheteurs aux utilisateurs. Dans cet ouvrage passionnant, Jeremy Rifkin montre que les nouveaux géants de l'économie mondiale ne cherchent plus seulement à nous vendre des produits, mais à nous faire adhérer à l'imaginaire de leurs marques, à nous regrouper en clubs et à nous faire partager des émotions communes. Et internet ne fait qu'accélérer la dématérialisation de l'économie, obligeant chacun à être "connecté" s'il veut accéder aux loisirs, à la culture et au savoir. Nos existences sont déjà aux mains des professionnels du marketing qui traquent nos habitudes et nos modes de vie. Dans un monde où chacun devra acquitter un droit d'accès à sa propre vie, quelle place restera-t-il aux relations humaines et à la culture?


Book
L'âge de l'accès : la révolution de la nouvelle économie
Authors: ---
ISBN: 270713290X 276460078X 9782707132901 Year: 2000 Publisher: Paris : La Découverte,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Longtemps, le capitalisme s'est identifié à la propriété: le marché est d'abord ce lieu où nous échangeons les biens que nous possédons et ceux que nous désirons acquérir. Aujourd'hui, l'explosion des technologies de l'information et de la communication est à l'origine d'une mutation sans précédent: les marchés laissent la place aux réseaux, les biens aux services, les vendeurs aux prestataires et les acheteurs aux utilisateurs. Dans cet ouvrage passionnant, Jeremy Rifkin montre que les nouveaux géants de l'économie mondiale ne cherchent plus seulement à nous vendre des produits, mais à nous faire adhérer à l'imaginaire de leurs marques, à nous regrouper en clubs et à nous faire partager des émotions communes. Et internet ne fait qu'accélérer la dématérialisation de l'économie, obligeant chacun à être "connecté" s'il veut accéder aux loisirs, à la culture et au savoir. Nos existences sont déjà aux mains des professionnels du marketing qui traquent nos habitudes et nos modes de vie. Dans un monde où chacun devra acquitter un droit d'accès à sa propre vie, quelle place restera-t-il aux relations humaines et à la culture?

The age of access : the new culture of hypercapitalism where all of life is a paid-for experience
Author:
ISBN: 1585420182 9781585420186 Year: 2000 Publisher: New York, NY : Putnam,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Electronic commerce --- Electronic data interchange --- Internet --- Business --- Capitalisme --- Information --- Marketing --- Sociologie de la culture --- Technologie --- Commerce électronique --- Echange électronique d'information --- Affaires --- Théorie de l'information --- Communication --- Mode de représentation de systèmes économiques --- Social aspects --- Economic aspects --- Computer network resources --- Aspect social --- Aspect economique --- Information electronique --- -Electronic data interchange --- -AA / International- internationaal --- 338.43 --- 384.7 --- Trade --- Economics --- Management --- Commerce --- Industrial management --- DARPA Internet --- Internet (Computer network) --- Wide area networks (Computer networks) --- World Wide Web --- Business data interchange, Electronic --- EDI (Electronic data interchange) --- Electronic business data interchange --- Data transmission systems --- Cybercommerce --- E-business --- E-commerce --- E-tailing --- eBusiness --- eCommerce --- Electronic business --- Internet commerce --- Internet retailing --- Online commerce --- Web retailing --- Information superhighway --- economic aspects. --- Regionaal beleid. Industriële ontwikkeling en omschakeling van bepaalde regio's. Nieuwe industrieën. --- Tele-informatie. Datatransmissie. --- Data processing --- Aspect économique --- AA / International- internationaal --- Regionaal beleid. Industriële ontwikkeling en omschakeling van bepaalde regio's. Nieuwe industrieën --- Tele-informatie. Datatransmissie --- Internet - Aspect économique --- Electronic commerce - Social aspects --- Internet - Economic aspects --- Business - Computer network resources --- Commerce électronique - Aspect social --- Internet - Aspect economique --- Affaires - Information electronique


Book
Software services for e-business and e-society : 9th IFIP WG 6.1 Conference on e-Business, e-Services and e-Society, I3E 2009, Nancy, France, September 23-25, 2009 : proceedings
Authors: ---
ISBN: 3642042791 3642042805 Year: 2009 Publisher: Berlin, Heidelberg : Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book constitutes the refereed proceedings of the 9th IFIP WG 6.1 Conference on e-Business, e-Services and e-Society, held in Nancy, France, in September 2009. The 31 revised papers were selected from numerous submissions. They cover a wide and important variety of issues in e-business, e-services and e-society, including security, trust, and privacy, ethical and societal issues, business organization, provision of services as software and software as services. The papers are organized in topical sections on e-government, security, e-commerce, modelling, user interactions and simulation.

Keywords

Business -- Computer network resources. --- Computer networks -- Congresses. --- Computer science -- Congresses. --- Data protection -- Congresses. --- Electronic commerce. --- Application software --- Electrical Engineering --- Marketing & Sales --- Commerce --- Electrical & Computer Engineering --- Engineering & Applied Sciences --- Business & Economics --- Electronic commerce --- Information society. --- Computer programs. --- Computer science. --- Computer communication systems. --- Special purpose computers. --- User interfaces (Computer systems). --- Artificial intelligence. --- Application software. --- E-commerce. --- Computer Science. --- Artificial Intelligence (incl. Robotics). --- Computer Applications. --- User Interfaces and Human Computer Interaction. --- Special Purpose and Application-Based Systems. --- e-Commerce/e-business. --- Computer Communication Networks. --- Sociology --- Information superhighway --- Software engineering. --- Artificial Intelligence. --- Computer software engineering --- Engineering --- Informatics --- Science --- AI (Artificial intelligence) --- Artificial thinking --- Electronic brains --- Intellectronics --- Intelligence, Artificial --- Intelligent machines --- Machine intelligence --- Thinking, Artificial --- Bionics --- Cognitive science --- Digital computer simulation --- Electronic data processing --- Logic machines --- Machine theory --- Self-organizing systems --- Simulation methods --- Fifth generation computers --- Neural computers --- Cybercommerce --- E-business --- E-commerce --- E-tailing --- eBusiness --- eCommerce --- Electronic business --- Internet commerce --- Internet retailing --- Online commerce --- Web retailing --- Interfaces, User (Computer systems) --- Human-machine systems --- Human-computer interaction --- Special purpose computers --- Computers --- Application computer programs --- Application computer software --- Applications software --- Apps (Computer software) --- Computer software --- Communication systems, Computer --- Computer communication systems --- Data networks, Computer --- ECNs (Electronic communication networks) --- Electronic communication networks --- Networks, Computer --- Teleprocessing networks --- Data transmission systems --- Digital communications --- Electronic systems --- Information networks --- Telecommunication --- Cyberinfrastructure --- Network computers --- Distributed processing

Listing 1 - 7 of 7
Sort by