Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
ADHD --- Gedragsstoornissen --- Kinderen. --- Buitengewoon secundair onderwijs.
Choose an application
Een spelbord met kaartjes om al spelenderwijs verschillende beroepen te leren kennen die je in of na het buitengewoon secundair onderwijs kan leren. Leerlingen lezen aan elkaar tips voor en de andere leerlingen raden het juiste beroep.(https://www.deschoolbrug.be/product/beroepenfotospel-later-wil-ik-worden/)
Beroep --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Beroepskeuze --- Talent --- Studiekeuze
Choose an application
Multimodale woordplaten kunnen gebruikt worden naast elke andere NT2 methode. Je kan snel woordenschathiaten opvullen. De focus ligt op woordenschatopbouw en visuele schema's. Een aanbod van een zo ruim mogelijke invulling van het mentale lexicon is essentieel: een tekening, een tekening van het gebaar, de vingerspelling en het geschreven woord met het juiste lidwoord. Woordenschat en grammatica worden stelselmatig opgebouwd. De Multimodale Woordplaten werden in de eerste plaats ontwikkeld voor dove en slechthorende leerlingen; ondertussen ook in gebruik voor het aanleren van Nederlands aan anderstalige nieuwkomers. In onze collectie de werkboeken. Reeks 1, reeks 2 en reeks 3 met Oekraïens beschikbaar.
Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- BuSO (buitengewoon secundair onderwijs)
Choose an application
Choose an application
Vanuit een gemeenschappelijke bezorgdheid hebben de Koning Boudewijnstichting en de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) een ondersteuningsproject opgestart voor scholen uit het buitengewoon onderwijs die veel jongeren opvangen met gedrags- en emotionele problemen. Het project kreeg de werktitel "Borg de Zorg": het wilde de zorg voor deze jongeren in kaart brengen, maar daarnaast ook waar-borgen dat er in de scholen een doordachte visie wordt uitgewerkt om die zorg te verankeren en om voor deze jongeren een goede toekomst te waar-borgen. Het reflectieboek "Leer-kracht Veer-kracht" bundelt de resultaten van dit project. De makers hopen ermee de leer-kracht van de schoolteams te helpen vergroten, om zo een beter orthopedagogisch antwoord te bieden op de complexe hulpvraag van jongeren met gedrags- en emotionele problemen. Tegelijk willen ze de schoolteams en de individuele leerkracht meer veer-kracht geven om deze jongeren te blijven begeleiden. "Leer-kracht Veer-kracht" brengt het verhaal van het zoeken naar een gepaste begeleiding van deze jongeren, met het schoolteam én met externe instanties. Het brengt de theorieën en praktijkoefeningen van experts samen met de verhalen, voorbeelden en instrumenten van scholen. De vele reflectievragen in het boek kunnen schoolteams helpen om in hun school bestaande structuren, afspraken en plannen te evalueren en eventueel bij te stellen.
Behavior disorders in children --- Teachers --- gedragsproblemen --- 663 Jeugd --- zorgverbreding --- klasmanagement --- 454.22 --- 467 --- Begeleiding(Coaching) --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Gedragsproblemen --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Jeugd --- Jeugd(Jongeren) --- Leerlingbegeleiding --- Preventie --- Schoolcultuur --- Secundair onderwijs --- 465 --- Agressie --- Belonen --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Gedragstherapie --- Jeugdhulpverlening --- Jongeren --- Klasmanagement --- Klassenmanagement --- Leerkracht --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Onderwijs --- Relatie ouder - school --- Straffen --- Team --- Teamvorming --- Waarden --- Onderwijsstijlen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Contains audio-visual material --- Gedragsstoornissen --- Buitengewoon secundair onderwijs. --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- Orthopedagogics --- BuSO (buitengewoon secundair onderwijs) --- emotionele problemen --- leerlingenbegeleiding --- gedragsstoornissen --- probleemgericht werken
Choose an application
Hoe kan de onderwijsorganisatie zo optimaal mogelijk inspelen, op de noden van jongeren met specifieke onderwijs- en opvoedingsbehoeften? En met welke haalbare en bruikbare procedures kunnen scholen en CLB's zich een betrouwbaar beeld vormen van die specifieke noden, zodat ze een aangepast zorgprofiel voor hun leerlingen kunnen opstellen? Het huidige netwerk van voorzieningen voor buitengewoon onderwijs is in Vlaanderen uitgebouwd op basis van de bekende acht types en de vier opleidingsvormen in het buityengewoon secundair onderwijs. De regelgeving, organisatie en financiering van het buitengewoon onderwijs zijn opgehangen aan deze typologie. Maar deze indeling op basis van deze grote categorieën van "handicaps" blijkt niet altijd even geschikt. Bovendien gaat de aandacht nu veel sterker naar de noden die iemand met een functiebeperking ondervindt in de interactie met zijn omgeving. Vandaar de omschrijving "jongeren met specifieke onderwijs- en opvoedingsbehoeften". De vraag n aar andere specifieke leertrajecten enerzijds en naar aangepaste zorg, anderzijds groeit. Een continuûm van onderwijsvoorzieningen kan hierop een antwoord bieden.
Buitengewoon onderwijs. --- Buitengewoon secundair onderwijs. --- Inclusief onderwijs. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Zorgverbreding --- Psychologische pedagogiek. --- Secundair onderwijs. --- Secondary education --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- School management --- onderwijsorganisatie --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- #SBIB:316.334.1O340 --- 720 Onderwijs --- Gehandicaptenproblematiek 362.4 --- Internationaal (100) --- Onderwijs 37 --- geïntegreerd onderwijs --- inclusief onderwijs --- zorgverbreding --- 451.2 --- 460.8 --- Buitengewoon onderwijs --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs(GON) --- Handelingsgerichte diagnostiek --- Inclusief onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- Vlaanderen --- Diagnostiek --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- Handelingsgericht werken --- Secundair onderwijs --- Gelijke kansenbeleid --- Leerlingenbegeleiding --- Onderwijs, buitengewoon --- Onderwijs, middelbaar --- Onderwijs, organisatie --- Opvoeding --- Zorgverlening --- Schoolleiding --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Geïntegreerd onderwijs --- Gehandicapte kinderen --- Onderwijsfilosofie --- Kind met een handicap --- Hoger onderwijs
Choose an application
Vakgerichte en schoolse benaderingen motiveren leerlingen uit het buitengewoon/speciaal onderwijs niet erg en zijn weinig functioneel. Geïntegreerde algemene en sociale vorming - GASV daarentegen biedt meer kan op slagen. GASV wordt opgebouwd rond thema's die terdege rekening houden met de mogelijkheden, de interesses en de leef- en belevingswereld van de jongeren. Een rijke, krachtige, uitnodigende, motiverende en werkelijkheidsnabije leeromgeving is daarbij essentieel. De thema's moeten de ontwikkelingsdoelen en de handelingsplanning voluit tot hun recht laten komen. (Bron: covertekst)
Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- Objectives of teaching --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- C6 --- leefwereld --- zingeving --- 460.8 --- Buitengewoon onderwijs --- Handelingsplanning --- Multidisciplinair --- OV : opleidingsvorm --- Ontwikkelingsdoelen --- Schoolwerkplan --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Didactiek --- Handelingsplannen --- 031932.jpg --- BUSO --- Buitengewoon beroeponderwijs --- OV3 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Geïntegreerde algemene en sociale vorming --- Buitengewoon onderwijs type 1 --- Opleidingsvorm 3 --- Thematisch werken --- inclusief onderwijs --- Ontwikkelingsdoel --- Handelingsplan --- Handelingsgericht werken
Choose an application
27
Pedagogiek en onderwijskunde --- Waardevorming --- Didactische theorieën. --- Onderwijs. --- onderwijsfilosofie --- waardenonderwijs --- Teaching --- onderwijs --- opvoeding --- #PBIB:+107.10 --- Academic collection --- Communicatie --- #A0206A --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Waarden --- basiscompetenties --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- pedagogie --- waarden --- 450.41 --- 456.8 --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Consumentenopvoeding --- Filosoferen met kinderen --- Morele opvoeding --- Onderwijs --- Onderwijsvisies --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- dsofie (Onderwijsvisie) --- filosofie --- kinderen --- morele vorming --- pedagogiek --- waardeopvoeding --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Filosofie met kinderen --- Onderwijsvisie --- Waarden (normen) --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- 450.4 --- filosoferen --- morele opvoeding --- onderwijskunde (ler) --- opvoedend onderwijs --- waardecommunicatie (ler) --- Onderwijs en opvoeding --- Opvoedend onderwijs --- Waarden --- kunst --- BSO --- Beroepsonderwijs --- Kinderen en consumptie --- Lagere school: pedagogisch project --- Lerarenberoep --- Onderwijs: waarden --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Vormingsgebieden --- Opvoeding en onderwijs --- Ethiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Franse taal ; buitengewoon secundair onderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.5 --- 372.880.40 --- Frans --- bso --- leerboeken --- secundair onderwijs --- fran 485.2 --- schoolboeken --- 485.231 --- 2e leerjaar b.s.o --- 485.2 --- Handboek/cursus --- handboek --- 485.21 --- Frans ; secundair onderwijs --- Franse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.24 --- #BSCH: vak : Frans --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.880.40 Franse taalkunde --(niet-universitair onderwijs) --- Franse taalkunde --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - Franse taal en letterkunde --- Frans - schoolboeken --- 485.2 Taal en letterkunde; overige talen --- Taal en letterkunde; overige talen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- departement Lerarenopleiding 10 --- Franse taalkunde --- handboeken secundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Beroepsvoorbereidend leerjaar
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|