Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Geschiedenis in de brugklas : verslag van de didactiek-conferenties 1966
Authors: --- ---
Year: 1967 Publisher: Amsterdam : Stichting Onderwijs Oriëntatie,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schoolmania : complete gids voor ouders en kinderen : ontspannen naar de middelbare school
Authors: ---
ISBN: 9789401436014 9401436010 Year: 2016 Publisher: Houten LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informatie over veranderingen die een kind doormaakt dat naar de middelbare school gaat, hoe een schooladvies tot stand komt en het nut van open dagen. Keerdruk met informatie voor kinderen. Wat gaat er veranderen als je naar de middelbare school gaat? Met aandacht voor o.a. huiswerk en het maken van nieuwe vrienden. Bevat o.a. quiz, oefeningen, stripachtige kleurenillustraties. Keerdruk met informatie voor opvoeders. Vanaf ca. 11 jaar en opvoeders.


Book
Dit ben ik!... Zie jij mij? : zelfbeeld bij kinderen
Authors: ---
ISBN: 9789044121162 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wanneer een kind vanwege een leerstoornis niet gewoon de overgang kan maken van kleuter- naar lager onderwijs, is dit toch even slikken. Ouders zitten met veel zorgen en vragen. Kinderen merken dat ze net even anders zijn en moeten, vaak met een klein hartje, de vertrouwde school verlaten om naar een brugklas te gaan. Het is een intens jaar waarin werk wordt gemaakt van de diagnose en begeleiding van de leerproblemen. Maar even belangrijk is de investering in een positief zelfbeeld van het kind: Hoe doe je dit als leerkracht en wat kun je als ouder doen? Dit boek beschrijft een fictieve (?) groep van acht kinderen en het wel en wee van hun ouders, leerkrachten en begeleiders. Het volgt hen stap voor stap, van het eerste intake-gesprek en de voorbereidingen van de leerkracht, tot de eerste schooldag, de infoavond voor de ouders en de laatste klassenraad. Het denkt mee met de leerkracht en de ouders en volgt de ontwikkelingen van elk van de kinderen. Hun leerproblemen zijn exemplarisch. Uniek is het zeer uit-gebreide groepswerkplan dat opgesteld werd vanuit de leerdomeinen, met volledig uitgewerkte leeractiviteiten per leergebied (wiskunde, lezen, schrijfmotoriek enz.) en gekoppeld aan ontwikkelingsdoelen. Bij dit alles staan suggesties om de begeleiding van elk kind zo totaal en persoonlijk mogelijk te maken. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by