Listing 1 - 10 of 90 << page
of 9
>>
Sort by

Book
Wij maken werk van kindcentra : portretten van pioniers
Author:
Year: 2012 Publisher: [S.l.] : Andere Tijden in onderwijs en opvang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De brede basisschool beweegt! Onderzoeksverslag sport en bewegen in de brede school ; primair onderwijs.
Year: 2004 Publisher: Arnhem : Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB),

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beginnen & bezinnen : de ontwikkeling van brede scholen in 7 Nederlandse gemeenten
Author:
ISBN: 9080564613 9789080564619 Publisher: Utrecht : Oberon,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Brede school. --- Nederland.


Book
Leer- en ontwikkelgroepen voor ouders : een praktische handleiding
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 2015 Publisher: [plaats van uitgave onbekend] Stebo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

KHL --- Brede school


Book
Vrije tijd tussen de school(m)uren : kinderen over hun niet-schoolse tijd in vijf brede scholen
Author:
Year: 2011 Publisher: Brussel Onderzoekscentrum Kind & Samenleving

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Brede school --- Recreatie --- Tijdsbeleving --- Kind


Book
Zicht op de brede school 2007-2008
Authors: --- ---
ISBN: 9789066659872 9066659874 Year: 2008 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wat doet een brede school? : werken aan een brede leer- en leefomgeving
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Gent Steunpunt Diversiteit & Leren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Breed uitgemeten : kwaliteit en opbrengsten van de brede school
Authors: ---
ISBN: 9066655488 9789066655485 Year: 2003 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze bundel over de vraag naar kwaliteit en opbrengst van de brede school belichten verschillende auteurs ieder op hun eigen wijze een onderdeel van het vraagstuk. Daarbij is er oog voor de maatschappelijke opbrengst, voor het meten van de opbrengst van de brede scholen (onderling en in vergelijking met reguliere scholen), voor het inrichten van evaluatie en monitoring van een brede school, maar ook voor de kwaliteit van de gemeentelijke beleidsprocessen, en het bepalen van de kwaliteitszorgpositie van de brede school.


Book
Welzijn in de brede school: partners voor levensecht leren
Authors: --- ---
ISBN: 9085600022 Year: 2004 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat hebben het welzijnswerk en de brede school elkaar te bieden? Kinderen en jongeren leren niet alleen op school, maar ook van wat ze daarbuiten doen en meemaken. De brede school wil inspelen op de gevarieerde ontwikkelingsmogelijkheden van kinderen en jongeren tussen 4 en 18 jaar. Welzijnswerkers kunnen daar aan bijdragen door zelf activiteiten op te zetten met kinderen of jongeren en hun maatschappelijke omgeving, zoals buurtverbeteringsprojecten, kinder- of jongerenpersbureaus, interculturele manifestaties en verkenningstochten door natuur of stad. Ook trekken welzijnsprofessionals vaak andere 'vakkrachten' aan voor activiteiten op het gebied van kunst, sport, techniek et cetera. Welzijnsorganisaties kunnen hierdoor een utistekende 'eerste partner' van de school zijn, om samen een geheel aan brede educatieve activiteiten op te zetten, onder en na schooltijd. Dit boek laat zien wat er mogelijk is, maar ook wat er vaak nog ontbreekt. (Bron: covertekst)


Book
Jeugdactiviteiten in de brede school : werkboek voor kwaliteitsontwikkeling : doelen, methodiek, evaluatie
Authors: --- ---
ISBN: 9085600170 9789085600176 Year: 2005 Publisher: Utrecht Amsterdam NIZW Jeugd SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De brede school biedt fantastische mogelijkheden om spannende en leerrijke activiteiten te organiseren met kinderen en jongeren, in basis- en voortgezet onderwijs. Activiteiten in of juist buiten school, met medewerking van allerlei mensen en instellingen uit het buitenschoolse leven. Tezamen: een geheel aan ontwikkelingsarrangementen, waarin van alles te doen, te ontdekken en te leren valt. Om al dit moois te realiseren, moeten de activiteiten en begeleiders wel de nodige kwaliteiten bezitten. Maar het is voor scholen en andere instellingen vaak lastig, om samen afspraken te maken over die kwaliteit. Hoe wordt je het eens over doelen en evaluatiecriteria? Hoe kun je de kwaliteit die je in huis hebt vasthouden, verbeteren en verdiepen? Waarop kies je nieuwe activiteiten of medewerkers? Dit werkboek biedt scholen en instellingen een instrumentarium, om de doelen en kwaliteiten van hun jeugdactiviteiten inzichtelijk te maken en te evalueren. Pedagogisch uitgangspunt is een gezamenlijk streven naar meer levensecht leren, uitgewerkt in enkele globale doelen. Daarbij hoort een evaluatie-instrument, waarmee u zo globaal of precies kunt evalueren als u maar wilt. Plus handreikingen om uw activiteiten en methodiek inzichtelijk en doelgericht te beschrijven, voor uw eigen mensen en voor anderen. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 90 << page
of 9
>>
Sort by