Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Hoekenwerk --- Poppenhoek --- Boekenhoek --- Jeugdpoëzie
Choose an application
Boek --- Boekenhoek --- Lezen --- Kinderlied --- Liederenbundels
Choose an application
Lezen --- Boekenhoek --- Boek --- Klasinrichting --- Hoekenwerk --- Kinderlied --- Liederenbundels
Choose an application
Achtergrondinformatie over taalontwikkeling en meertaligheid van peuters, het belang van voorlezen en vertellen en de criteria voor het kiezen van boeken. Het tweede deel gaat in op de praktijk: ervaringen met voorleesprojecten - inrichten van een interculturele boek- en luisterhoek - dramatiseren van kinderboeken - vertellend spelen.
Didactics of Kindergarten --- didactiek --- leesbevordering --- intercultureel onderwijs --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- Taalverwerving --- Ontluikende geletterdheid --- Kleuteronderwijs --- Voorlezen --- Vertellen --- Prentenboeken --- Peuters --- Allochtonen --- Meertalig onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Werken met jeugdboeken --- Luisterhoeken --- 3-jarigen --- 4-jarigen --- Jeugdbibliotheken --- Kinderdagverblijven --- Nederlands als tweede taal --- Boekenhoeken --- Dramatische vorming --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Prentenboek --- Peuter --- Allochtoon --- Luisterhoek --- 3-jarige --- 4-jarige --- Jeugdbibliotheek --- Kinderdagverblijf --- NT2 --- Boekenhoek --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
In de leesschrijfhoek ontdekken kinderen spelenderwijs taal ingeschreven en gedrukte vorm. Via spel en experiment met letters leren ze op een natuurlijke manier lezen en schrijven. Deze werkwijze sluit aan bij de individuele intresse en ontwikkeling van het kind. De leesschrijfhoek kan in de praktijk een goed alternatief zijn voor meer klassikale werkwijze binnen het aanvankelijk leesonderwijs.
471.41 --- 475.2 --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leeshoeken --- Leren lezen --- Lezen --- Schrijfhoeken --- Schrijven --- Boekenweek ; basisonderwijs --- Leesschrijfhoek --- 475.1 --- Lezen : zorgverbreding --- schrift --- schrijven: didactiek lagere school --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Boekenhoeken --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- Boekenhoek --- Schrijfhoek --- Spel --- Natuur
Choose an application
Het kleuterhoekenboek: > Verrijking van de inrichting van de kleuterklashoeken > Haalbare ideeën > Voor kleuters van 2,5 tot 6 jaar Op zoek naar vernieuwende ideeën voor de inrichting van je kleuterklas? In het Kleuterhoekenboek vind je verfrissende tips voor milieuverrijking. Na een inleidend hoofdstuk over de ontwikkeling en groei van kleuters, volgt een originele kijk op de inrichting van de verschillende kleuterklashoeken. Het boek schetst hoe je van je kleuterklas een echte ontdekplek kan maken, meegroeiend met verschillende belangstellingscentra en uitnodigend tot rijke ervaringen. De belangstellingscentra variëren van traditioneel naar vernieuwend en experimenteel. En omdat jonge kleuters nood hebben aan ander materiaal dan oudere kleuters, doet het een creatief aanbod voor kleuters van 2,5 tot 6 jaar. Naast hoekinrichting biedt het Kleuterhoekenboek ook enkele lesideeën. Het Kleuterhoekenboek maakt van je kleuterklas een plek vol verrassingen, waar elke dag opnieuw iets te beleven valt!
WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Didactics of social education --- didactische werkvormen --- Hoekenwerking kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs didactiek --- Ervaringsleren kleuteronderwijs --- 471.9 --- bewegingshoek --- boekenhoek --- cadeautjes --- dramahoek --- experimenteerhoek --- zithoek --- Hoekenwerking ; kleuteronderwijs --- Klasinrichting --- Hoekenwerk --- 471.4 --- hoekenwerk --- klasinrichting --- afval --- compost --- eieren --- hoeden --- kapper --- Belangstellingscentra --- Kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Ervaringsleren ; kleuteronderwijs --- didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- PXL-Education 2017 --- creativiteit --- milieu-opvoeding --- motorische vaardigheden --- cognitieve didactiek --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs
Choose an application
Welke mogelijkheden zijn er om, ook op muzikaal gebied, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 26 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.Redactie Vlabin-VBCMet dit boek wil de auteur - een docente Nederlands en communicatieve vaardigheden aan de lerarenopleiding - kleuterleid(st)ers bijstaan bij het gebruik van prentenboeken in de klas. In een eerste deel schetst Ost een theoretische achtergrond. Ze geeft een beknopte geschiedenis van de jeugdliteratuur, staat stil bij de verschillende soorten prentenboeken en pleit ervoor om via het onderwijs zowel literaire smaak als het wereldbeeld van kinderen te verbreden. Dit deel wordt afgesloten met enkele bladzijden over vormgeving en illustratietechnieken. De theorie wordt verlucht met kadertjes waarin 'stemmen uit het prentenboek' of 'uit het vak' aan het woord komen. Het tweede deel biedt praktische tips voor het gebruik van het prentenboek in de kleuterklas. Eerst worden enkele algemene stelregels gegeven, daarna volgt een concrete uitwerking in puntjes voor een twintigtal prentenboeken, waaronder teksten en muziek van een aantal liedjes. De lezer krijgt vooral praktische tips; echt diepgaande informatie over de uitvoering en de didactiek ontbreken. Een laagdrempelig, maar ook vrijblijvend boek. Met enkele afbeeldingen in zwart-wit en een index. Voor een ieder die gaat werken of werkzaam is in de onderbouw van het basisonderwijs, kinderopvang, jeugdbibliotheek, enz.© NBD Biblion
Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- muzische vorming --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Peuters --- Kleuters --- Muzische opvoeding --- didactiek --- kleuters --- peuters --- werken met kinderboeken --- 471.46 --- muzikale opvoeding --- 433.7 --- 434.8 --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Muzische vorming --- Ontluikende geletterdheid --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- muzische opvoeding --- 433.75 --- boekenhoek --- ontluikende geletterdheid --- 373.24 --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Prentenboek --- 110238.jpg --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- 472.14 --- Nederlandse taal --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Children's literature --- Didactics of the arts --- hoekenwerk --- bladmuziek --- Peuter --- Kleuter --- Didactics of languages --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
Na een inleidend hoofdstuk over de ontwikkeling en groei van kleuters, volgt een originele kijk op de inrichting van verschillende kleuterklashoeken. We schoetsen hoe je van je kleuterklas een echte ontdekplek kan maken, meegroeiend met verschillende belangstellingscentra en uitnodigend tot rijke ervaringen. De belangstellingscentra variëren van traditioneel en vernieuwend naar experimenteel. (Bron: covertekst)
Belangstellingscentra --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Didactics of social education --- didactische werkvormen --- hoekenwerk --- 471.4 --- didactiek --- Afval --- Bewegingshoeken --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Bouwhoeken --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Eieren --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Fantasiehoeken (Huishoeken Poppenhoeken Winkelhoeken) --- Kippen --- Kleuteronderwijs --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Muziekhoeken --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- Radio --- Tafelaanbod --- Winkeltje spelen --- Winter --- Zand- en waterhoeken --- Zeerovers (Piraten) --- Boekenhoeken --- Dramatische expressie --- Huishoek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Media-opvoeding --- Mediaopvoeding --- Ontdekhoeken --- Piraten --- Spelen --- Verrassingen --- Wassen --- Watertafels --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Winkelen --- Zandtafels --- Zithoek --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- afval --- bewegingshoek --- boekenhoek --- bouwhoek --- cadeautjes --- compost --- dramahoek --- eieren --- experimenteerhoek --- hoeden --- huishoek --- kapper --- kerstmis --- kippen --- kleding --- lichaam --- mediahoek --- milieu --- muziekhoek --- ontdekhoeken --- piraten --- recycleren --- schapen --- sinterklaas --- spelletjeshoek --- wasmanden --- watertafel --- winkel --- winter --- wol --- zandtafel --- zithoek --- 373.2 --- Creativiteit --- Ervaringsleren --- Hoekenwerking --- Kleuters --- Ontwikkeling --- Ruimte --- 471.5 --- Hoekenwerking ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Klas --- Hoekenwerk; ba.o. --- Natuur- en milieueducatie --- Wereldoriëntatie --- klasinrichting --- Didactiek --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Hoekenwerk; ba.o --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Lager onderwijs --- Natuur
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|