Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
hulpmiddelen --- blinden --- slechtzienden --- orthopedagogiek --- 463.1 --- Hulpmiddelen: blinden en slechtzienden --- blinden en slechtzienden
Choose an application
Dutch literature --- Blinden en slechtzienden --- Blinden en slechtzienden ; verhalen --- Detectives ; verhalen --- Detectives --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Verliefd zijn --- Verliefd zijn ; verhalen
Choose an application
Hennie vindt het heerlijk om op haar bezemsteel te reizen. Maar de laatste tijd is het wel erg druk in de lucht. Als Hennie en haar kat Helmer weer tegen iets aanbotsen, besluit Hennie dat het tijd wordt om haar bezemsteel in te ruilen voor iets anders. Ze pakt haar toverstokje, maar dan begint de ellende pas echt.
Blinden en slechtzienden --- Heksen --- Brillen --- Fiction --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Vervoermiddelen --- Blinden en slechtzienden ; verhalen --- Brillen ; verhalen --- Heksen ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend
Choose an application
slechtzienden --- visueel gehandicapte kinderen --- 463.1 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Peuters --- Slechtzienden --- Visueel gehandicapten --- Blinden en slechtzienden
Choose an application
In aparte hoofdstukjes staat zakelijke informatie over blindheid. Hoe komt het? Kan iedereen het krijgen? Kun je er iet aan doen? Op deze en nog veel meer andere vragen geeft dit boekje een antwoord.
Didactics of primary education --- Ophthalmology --- blinden --- orthopedagogiek --- 463.1 --- blinden en slechtzienden
Choose an application
Door verminderd incidenteel leren missen dove en slechthorende kinderen sociale leermomenten, die bijdragen aan de ontwikkeling van een Theory of Mind. Dat maakt het voor hen moeilijker om zich te verplaatsen in gevoelens, gedachten en intenties van de ander. Een vertraging in Theory of Mind-vaardigheden is van invloed op de sociaalemotionele ontwikkeling van kinderen.In de leeftijd waarop zij naar de basisschool gaan, wordt hier toenemend een beroep op gedaan. Denk aan het aangaan en onderhouden van vriendschappen, het samenspelen en samenwerken. Vroegtijdige begeleiding en interventie kan de kans op problemen in de toekomst verkleinen. Het is dus van groot belang om kinderen met een auditieve beperking al op jonge leeftijd te ondersteunen in de ontwikkeling van de ToM-vaardigheden.Dit boek bevat een ToMmie-training voor kinderen met een auditieve beperking in de leeftijdscategorie van de groepen 3, 4 en 5 in het primair onderwijs. Het biedt een kinderprogramma en parallel hieraan een ouderprogramma. De training richt zich op het vergroten van het inzicht in jezelf en in de ander. Daardoor begrijp je gevoelens, gedachten en intenties van anderen beter.Het kinderprogramma bevat per bijeenkomst een grote variatie aan speelse en aansprekende oefeningen. In het ouderprogramma leren ouders op welke manier zij hun kind in de dagelijkse situatie gericht kunnen ondersteunen. Thema?s en activiteiten van het kinder- en ouderprogramma zijn zorgvuldig op elkaar afgestemd. Dat bevordert de transfer naar de dagelijkse situatie.https://www.standaardboekhandel.be/p/theory-of-mind-9789492398529
Blinden en slechtzienden --- Theory of Mind --- Kind met een auditieve handicap --- Lager onderwijs
Choose an application
Doelstelling: In deze masterproef wordt de Nederlandse audiodescriptie van de Vlaamse film ‘De Zaak Alzheimer' van Erik Van Looy (2003) geanalyseerd en wordt een antwoord geformuleerd op de drie volgende onderzoeksvragen. Ten eerste, formuleer ik een definitie voor ‘audiodescriptie' en beschrijf ik het proces ervan op basis van bestaande vakliteratuur en een interview met een audiobeschrijver. Ten tweede kijk ik na of de audiodescriptie van de onderzochte film voldoet aan de bestaande regels zoals die opgesteld werden door de Royal National Institute of the Blind (2000) en Benecke (2004). Ten derde bekijk ik wat er precies beschreven wordt en hoe dat gedaan wordt door een vergelijking te maken tussen het Engelse preproductie script en de Nederlandse audiodescriptie. Ik baseer mij hierbij vooral op de personages. Middelen of methode: Ik heb eerst een transcriptie gemaakt van de Nederlandse audiodescriptie. Aangezien die transcriptie heel uitgebreid is, moest ik mij beperken tot de beschrijving van de personages. Vervolgens heb ik alle fysieke kenmerken, emoties en gedachten van de personages in een tabel geplaatst (zowel van het Engelse preproductie script als van de Nederlandse audiodescriptie), zoals voorgesteld wordt in de syllabus en het artikel van Taguetti (Jiménez, 2007: 67-70) en heb ik becommentarieerd wat er (niet) beschreven is. Resultaten: Vergeleken met het script valt het op dat lang niet alle informatie uit het filmscript wordt opgenomen in de audiodescriptie. Dat heeft enerzijds te maken met het feit dat in het preproductie script veel informatie voorkomt die later bij de opnames gewijzigd wordt. Anderzijds is het zo dat er in de film weinig stiltes zijn om audiodescriptie in te voegen. In de audiodescriptie worden enkel de kledij, de gezichtsuitdrukkingen en de lichaamstaal beschreven zodat het blinde publiek zich een beeld kan vormen van het personage. Opvallend is dat er vooral negatieve emoties beschreven worden omdat het hier om een thriller gaat. Als er iets niet beschreven wordt, dan gaat het meestal om logische zaken die geen verdere uitleg nodig hebben. Zo vermijdt men dat het slechtziende publiek te veel betutteld wordt.
Audiodescriptie. --- Audiovisuele media. --- Blinden en slechtzienden. --- Filmscript. --- Studie in de meertalige communicatie.
Choose an application
463.1 --- methodisch werken --- visuele beperking --- Blinden en slechtzienden --- Orthoptie --- Slechtziendheid --- Geriatrie --- Blindheid --- Dementie --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Anatomie --- Oftalmologie --- Ophthalmology --- bejaarden --- personen met een visuele beperking --- oftalmologie
Choose an application
463.1 --- Alfabet --- Braille --- Dieren --- Voelboeken --- Blinden en slechtzienden --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- alfabetten (themawoord fictie) --- brailleschrift --- personen met een visuele beperking
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|