Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Pedagogiek --- Differentiatie --- Binnenklasdifferentiatie --- Diversiteit --- Klassenmanagement --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Pedagogische wetenschappen --- h.o.
Choose an application
Economie --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Betaling --- Betaalmiddel --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs
Choose an application
Economie --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Betaling --- Betaalmiddel --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
Economie --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Betaling --- Betaalmiddel --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
Economie --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Betaling --- Betaalmiddel --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
Economie --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Betaling --- Betaalmiddel --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
Economie --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Betaling --- Betaalmiddel --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
Economie --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Betaling --- Betaalmiddel --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
Het eerste hoofdstuk schetst een (conceptueel) kader voor binnenklasdifferentiatie dat je ook los in het boek terugvindt. De verschillende onderdelen van het kader worden daarna in afzonderlijke hoofdstukken dieper uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk is gewijd aan de lerarenopleiding en hoe lerarenopleiders hun studenten vertrouwd kunnen maken met het thema. Het conceptueel kader van deze praktijkgids is bruikbaar zowel in het lager, middelbaar als in het hoger onderwijs. De vele praktijkvoorbeelden in het boek komen uit het middelbaar onderwijs en de lerarenopleiding voor middelbaar onderwijs.
differentiatie --- secundair onderwijs --- Differentiatie ; onderwijs --- 454.23 --- Differentiatie --- Zorgverbreding --- Leerrendement --- Binnenklasdifferentiatie --- binnenklasdifferentiatie --- didactiek --- lerarenopleidingen --- pedagogie --- 454.22 --- Secundair onderwijs --- 37(036) --- Onderwijs ; didactiek ; handboeken --- Didactische principes --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Onderwijsstijlen --- Onderwijs ; gidsen en praktische informatie --- Secondary education --- differentiële opvoeding --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- Onderwijspraktijk --- Lerarenopleiding --- probleemgestuurd onderwijs --- zorgverbreding --- Didactisch principe --- differentiëren --- klasgroepen
Choose an application
Als leerkracht word je vandaag in toenemende mate geconfronteerd met diversiteit in de klas, waardoor de nood aan binnenklasdifferentiatie groeit. Dat roept allerlei praktische vragen op:- Wat doe ik met leerlingen die een basis missen ?- Hoe vermijd ik eindeloos tijdverlies tijdens remediëringssessies ?- Hoe zorg ik dat sterke leerlingen geen nadeel ondervinden van de focus op tragere leerlingen ?- Hoe vermijd ik chaos in de klas tijdens groepswerk ?- Hoe stem ik instructies af op de instructiebehoefte van mijn leerlingen ?- Hoe realiseer ik mijn leerplan bij alle leerlingen ? Of: hoe zorg ik dat alle leerlingen de eindtermen behalen ?- Hoe zorg ik dat snelle of geïnteresseerde leerlingen geprikkeld blijven ?- Hoe verkrijg ik een actieve leerhouding bij al mijn leerlingen ?Dit boek reikt je een reeks inzichten aan om deze en andere vragen over binnenklasdifferentiatie op te lossen. Differentiatie helemaal onder de knie krijgen is geen makkelijke opdracht. Toch kan starten met binnenklasdifferentiatie laagdrempelig zijn. We verzamelen een reeks ideeën waarmee je zelf aan de slag kan, of je nu veel of weinig ervaring met differentiatie hebt. We delen ervaringen van leerkrachten die er al mee aan de slag zijn, en kijken ook open naar de voor- en nadelen van alle leerstrategieën die we voorstellen. Zo kun je als leerkracht verstandig inspelen op de verschillen in je klas en slim differentiëren.Bron : http://www.vanin.be
didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- didactiek --- 454.23 --- differentiatie --- binnenklasdifferentiatie --- leerdoelen (ler) --- coöperatief leren (ler) --- Differentiatie --- Coöperatief leren --- Didactische principes --- didactische principes --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- Leerstrategieën --- Differentiërend onderwijs --- Onderwijs --- Didactiek --- Binnenklasdifferentiatie --- Leerdoelen --- 371 --- Differentiatie ; onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Educational sciences
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|