Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Ben je als leraar of schoolleider benieuwd naar manieren om na te denken over jouw pedagogische opdracht en hoe je deze kunt vormgeven? Wereldgericht onderwijzen. Biesta in de praktijk laat op concrete wijze zien hoe je aan de slag kunt gaan met wereldgericht onderwijzen. Onderwijs dat vorm krijgt vanuit wat onderwijspedagoog Gert Biesta de subjectificatiefunctie noemt. De auteurs brengen met dit boek de dialoog op gang tussen de onderwijspraktijk en het werk van Biesta.Let op: Wereldgericht onderwijzen. Biesta in de praktijk is verkrijgbaar voor ? 20. In onze nieuwsbrief van 16 september werd helaas de verkeerde verkooprijs vermeld.De eerste helft van het boek biedt een helder beeld van Biesta?s zorgen, de ?drieslag? van onderwijs (kwalificatie, socialisatie en subjectificatie) en zijn pedagogische intenties. In de tweede helft vind je interessante voorbeelden van wereldgericht onderwijs in verschillende praktijken, in primair en voortgezet onderwijs en bij lerarenopleidingen. De voorbeelden zijn niet zozeer gebaseerd op Biesta?s werk, maar er wel mee in lijn. Wereldgericht onderwijzen komt tot leven aan de hand van de begrippen onderbreken, vertragen en ondersteunen, de relatie tussen pedagogiek en didactiek en via een thema als praktische wijsheid.Gert Biesta zelf schreef het nawoord.https://www.educatheek.nl/wereldgericht-onderwijzen-biesta-in-de-praktijk
Onderwijs --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Opvoeden tot burgerzin --- Biesta --- Teaching --- HO (hoger onderwijs) --- onderwijsfilosofie --- basisonderwijs --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
This book proposes ‘paragogic’ methods to re-imagine the art academy. While art schooling was revolutionised in the early 20th century by the Bauhaus, the author argues that many art schools are unwittingly recycling the same modernist pedagogical fashions. Stagnating in such traditions, today’s art schools are blind to recent advances in the scholarship of teaching and learning. As discipline-based education research in art eternally battles the perceived threat of epistemicide, transformative educational practices are rapidly overcoming the perennialism of the art school. The author develops critical case studies of open source and peer-to-peer methods for re-imagining the art academy (para-academia) and andragogy (paragogy). This innovative book will be of interest and value to students and scholars of the art school, as well as how the art academy can be reimagined and rebuilt. .
Art --- Study and teaching. --- Education-History. --- Education and state. --- Fine arts. --- Creativity and Arts Education. --- History of Education. --- Education Policy. --- Fine Arts. --- Education --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Government policy --- 373.67.01 --- Kunstonderwijs --- Kunsteducatie --- Biesta, Gert --- Bourdieu, Pierre --- Praktijkgemeenschap --- Danoff, Charles --- Corneli, Joseph --- Do-it-Together --- Downes, Stephen --- Leeromgeving --- Nonaka, Ikujiro --- Hoger kunstonderwijs --- Bauhaus --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Study and teaching (Higher) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Art education. --- Education—History. --- Art education --- Education, Art --- Art schools --- Analysis, interpretation, appreciation --- Art, Primitive
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|