Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lezen --- Basisonderwijs --- Evaluatie --- Begrijpend lezen --- Begrijpend luisteren --- Toets
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Voorlezen --- Jeugdpoëzie --- Eerste leesboekjes --- Ontluikende geletterdheid --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Taalverwerving --- Fonologie --- Rijmen --- Begrijpend luisteren --- Klankleer --- Rijm (poëzie)
Choose an application
Elk kind heeft recht op goed leesonderwijs. Wanneer je niet goed kunt lezen, is het vrijwel onmogelijk om in de huidige maatschappij mee te komen. Veel leerlingen in het basisonderwijs ervaren moeite bij het begrijpen van teksten. Naast het zorgen voor een goede technische leesvaardigheid, zullen we sterk(er) moeten inzetten op woordenschat en kennis van de wereld: dit zijn zaken die een grote invloed hebben op tekstbegrip.Dit boek beschrijft wat onder tekstbegrip wordt verstaan en hoe dit tot stand komt, gebaseerd op kennis vanuit de wetenschap. Nederland is een van de weinige landen waar begrijpend lezen een vak apart is. En dat terwijl we weten dat de integratie met andere vakken en gezamenlijke opbouw van kennis op school cruciaal zijn.Je leest hoe in een doorlopende lijn gewerkt kan worden aan tekstbegrip, van begrijpend luisteren in de groepen 1 en 2 naar (geleidelijk) begrijpend lezen in de groepen 3 t/m 8. Ook word je meegenomen in hoe je zaakvakken kunt koppelen aan het leesonderwijs en teksten in samenhang kunt aanbieden in de klas. Belangrijk is dat teksten van goede kwaliteit zijn, de inhoud ervan centraal staat en leerlingen schoolbreed van goede instructie worden voorzien.Dit handboek is geschreven voor alle betrokkenen in het basisonderwijs: (toekomstige) leraren, taal- en leescoördinatoren, intern begeleiders en schoolleiders. Uitgaande van wat onderzoek ons al jarenlang leert over effectiefleesonderwijs, geeft dit boek antwoord op de vraag hoe je als team het verschil kunt maken voor leerlingen: wat doet ertoe als het gaat om onderwijs in tekstbegrip?
Didactics of Dutch --- Primary education --- lezen --- aanvankelijk lezen --- Lezen --- Leesonderwijs --- Aanvankelijk lezen --- Ontluikende geletterdheid --- Ontluikend lezen --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Tekstbegrip --- Begrijpend luisteren --- Begrijpend lezen
Choose an application
Hoe komt het toch dat tijdens het kringgesprek leerlingen vaker zwijgen dan spreken en luisteren? Kunnen ze op een gestructureerde manier met elkaar in gesprek gaan waarbij u overzicht houdt en er ook nog op een prettige manier geleerd wordt? Hoe organiseert u dat? In het boek Taal Nóg Interactiever vindt u antwoorden in de vorm van een uitgewerkt onderbouw-thema. Er zijn allerlei activiteiten beschreven waardoor leerlingen volop in interactie met elkaar leren. Voor de midden - en bovenbouw bieden de werkvormen bij de taalmethodelessen mogelijkheden om met de leerlingen de doelen voor de mondelinge taal op een leuke en gevarieerde manier te bereiken. Taal Nóg Interactiever draagt bij aan een goede mondelinge taalvaardigheid, een voorwaarde voor een succesvolle leesontwikkeling. Door veel interactie wordt de woordenschat vergroot, waardoor leerlingen makkelijker tot begrijpend luisteren en lezen komen. De werkwijze is door Bazalt ontwikkeld op basis van de elementen uit Interactief Taalonderwijs, Structureel Coöperatief Leren en Meervoudige Intelligentie. De activiteiten in dit boek zorgen ervoor dat leerlingen zich meer aangesproken voelen en betrokken aan de les meedoen.
471.41 --- 475.2 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Coöperatief leren --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlijnen --- Mondelinge communicatie --- Nederlands --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Woordenschat --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Begrijpend lezen --- Begrijpend luisteren --- Taalonderwijs --- didactiek --- basisonderwijs --- Begrijpend lezen. --- Begrijpend luisteren. --- Taalontwikkeling. --- didactiek. --- basisonderwijs. --- Didactiek. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Dit handboek helpt leerkrachten van groep 1 tot en met 8 in het basisonderwijs meer zicht en grip te krijgen op de ontwikkeling van het leesbegrip bij kinderen. De auteurs houden een overtuigend pleidooi om – naast het afnemen van methodeonafhankelijke en methodegebonden toetsen – aandacht te besteden aan formatief waarderen en evalueren. Dat wil zeggen dat leerkrachten tijdens de les voortdurend checken of leerlingen goed begrijpen wat ze lezen of beluisteren én dat leerkrachten hun instructie daar direct op afstemmen.
Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.26 --- Luisteren --- Begrijpend lezen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Evaluatie --- leesonderwijs --- begrijpend lezen --- lezen --- Begrijpend luisteren --- Vakdidactiek --- evaluatie --- Lezen --- Contains audio-visual material --- Toetsen --- Toets --- Schrijven --- Spel --- Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Didactics of secundary education --- Frans --- Didactics of French --- B2 (taalniveau) --- didactiek --- 81'27 --- taalonderwijs --- taalgebruik --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- Niveau B2 --- Begrijpend lezen --- Begrijpend luisteren --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Mondelinge taalvaardigheid --- Niveau B2 (Europees referentieniveau)
Choose an application
Quoi de mieux que les émissions radiophoniques pour travailler la compréhension de l'oral en classe de français langue étrangère ?Cet ouvrage s'appuie sur une vingtaine d'extraits d'émissions de Radio France International (RFI), pour permettre aux apprenants de niveau B1 de travailler la compréhension orale et d'acquérir des stratégies d'écoute en autonomie. En se familiarisant avec des discours radiophoniques authentiques, ils assimilent les outils de langue et de communication pour décrire, argumenter, expliquer, commenter ou encore raconter. De l'écoute-analyse à l'expression orale, en passant par des activités lexicales et grammaticales, les apprenants explorent des sujets culturels et de société en prise avec l'actualité et apprennent la langue en contexte.- Les extraits radiophoniques qui servent de support aux activités sont disponibles sur le CD qui accompagne l'ouvrage et accessibles en téléchargement dans l'onglet COMPLEMENTS.- Des fiches complémentaires pour le formateur sont disponibles sur un site internet dédié.- Un manuel utilisable en classe ou en autonomie, qui peut être adapté à la classe inversée.En partenariat avec RFI.https://www.pug.fr/produit/1654/9782706142581/travailler-l-oral-avec-la-radio
Français (langue) --- Radiodiffusion --- Communication orale --- Étude et enseignement --- Allophones. --- Manuels pour allophones. --- Radio broadcasting --- Language --- #KVHA:Taalkunde; Frans --- #KVHA:Mondelinge taalvaardigheid; Frans --- Radio broadcasting - Language --- Frans --- Français langue étrangère --- Begrijpend luisteren --- Spreken --- Radio --- Actualiteit --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Luisteren
Choose an application
leerboeken --- Frans --- Schoolbooks - Didactic material --- Diplôme d'études en langue française. --- Francés --- French language --- French language. --- Enseñanza --- Estudiantes extranjeros. --- Gramática. --- Libros de conversación y de frases. --- Examinations, questions, etc. --- Grammar --- Textbooks for foreing speakers. --- Niveau C1 --- Niveau C2 --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Begrijpend lezen --- Begrijpend luisteren --- Niveau C1 (Europees referentieniveau) --- Niveau C2 (Europees referentieniveau)
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|