Listing 1 - 10 of 428 << page
of 43
>>
Sort by

Book
Plantyn taaltaken : 2e leerjaar : begrijpend lezen
Author:
Year: 2010 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Plantyn taaltaken : 2e leerjaar : begrijpend lezen : oplossingen
Author:
Year: 2010 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Plantyn taaltaken : 3e leerjaar : begrijpend lezen
Author:
Year: 2010 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Gelezen en begrepen : begrijpend lezen van verhalen voor kinderen met autisme : cd-rom
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: Aalst SIG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gelezen en begrepen is een losbladige bundeling van tekstmateriaal die kan dienen als basis bij het trainen van begrijpend lezen van verhalen bij kinderen met autisme.Het zoeken naar geschikte teksten en verhalen voor kinderen met autisme is een tijdrovende (en bovendien vaak frustrerende) activiteit. Voor kinderen zonder autisme is er heel wat goed leesmateriaal voorhanden. Daarbij geldt het technisch leesniveau, uitgedrukt in AVI, als criterium. Nergens zien we echter een inhoudelijke kwalificatie, terwijl dit bij de keuze van verhalen voor kinderen met autisme dé belangrijkste invalshoek zou moeten zijn. Voor hen is de volledige verhaalcontext namelijk van wezenlijk belang om te begrijpen waarover het gaat.Deze bundel is ontstaan vanuit de werkervaring van de auteurs. Hij bevat verschillende soorten verhalen waarbij de nadruk op telkens een ander aspect van begrijpend lezen ligt. Er is tekstmateriaal op een makkelijk en hoger leesniveau (resp. voor beginnende en gevorderde lezers).De verhalen zijn door de auteurs zelf bedacht en geschreven. De keuze van onderwerpen en verhaallijnen is gebeurd volgens de mogelijkheden en specifieke moeilijkheden van bepaalde kinderen met autisme.De gebruiker van deze bundel moet de verhalen selecteren, rekening houdend met de specifieke mogelijkheden, noden en behoeften van elk kind. Het is voor een kind met autisme motiverender om iets te lezen dat het leestechnisch vlot aankan én dat bovendien aansluit bij zijn interesses of ervaringen. Aanpassingen qua taal, lay-out, leesniveau en werkwijze moeten gebeuren voor elk kind afzonderlijk, afhankelijk van de mogelijkheden en moeilijkheden van het kind. Om die reden is er bij de bundel ook een CD-rom toegevoegd (met alle verhalen in Word-formaat).(Bron: www.sig-net.be)


Multi
Doelezen : interactief computerprogramma voor begrijpend lezen.
Author:
ISBN: 9027688338 9027688796 9027688346 Year: 2000 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het hoofd in de boeken : over begrijpend lezen op de basisschool
Author:
ISBN: 9027623082 Year: 1993 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

ill.


Book
Problemen met begrijpend lezen.
Authors: ---
ISBN: 9789055741021 Year: 1997 Publisher: Baarn : HB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vlaamse test begrijpend lezen
Authors: --- --- ---
Year: 2014 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Einer singt falsch
Authors: ---
ISBN: 3468496877 Year: 1993 Publisher: Berlin Langenscheidt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Wat vinden kinderen met autismespectrumstoornissen, hun leerkrachten en therapeuten moeilijk bij begrijpend lezen en wat kan hen helpen om deze problemen het beste aan te pakken?
Authors: ---
Year: 2019 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 428 << page
of 43
>>
Sort by