Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Het hoofd in de boeken : over begrijpend lezen op de basisschool
Author:
ISBN: 9027623082 Year: 1993 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

ill.


Book
Begrijpend lezen & didactiek
Author:
ISBN: 9001757707 Year: 1998 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De belangrijkste aspecten van de theorie en praktijk van het lesgeven in begrijpend en studerend lezen komen hier aan de orde : leesvormen en doelstellingen, de afzonderlijke leesvaardigheden en de manier waarop die het beste aangeleerd en toegepast kunnen worden in onder- en bovenbouw, leesmethoden, toetsing, evaluatie en zorgverbreding.


Book
Begrijpend lezen
Author:
ISBN: 9001757731 Year: 2001 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Lees(s)lang : leesprikkels : werkbladen : lesmateriaal voor begrijpend lezen in het eerste leerjaar
Author:
ISBN: 9044111450 9044111469 Year: 2001 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leesprikkels bundelt 30 lessen, stuk voor stuk bedacht, herwerkt en uitgeprobeerd door leerkrachten uit de praktijk. Het materiaal is ook geschikt voor groepen van een vergelijkbaar niveau in het buitengewoon onderwijs. Het boek bevat praktische tips voor leerkrachten die zelf soortgelijke activiteiten willen ontwikkelen. Lessen : Blok 1 : Tekst bij tekening plaatsen : 1. Het fotoboek van prins Jan - 2. Wat mag wel en wat mag niet in het bos? - 3. Zo zit mijn haar - 4. De mier - 5. Op je kop - 6. Een kijkje in je kamer - 7. Een brief voor wie? - 8. De fee van het sprookjesbos Blok 2 : Raadsels en denkoefeningen : 1. De schat van piraat Haak - 2. Op bezoek bij tante en oom - 3. Naar de speeltuin - 4. Kom je straks bij me spelen? - 5. Zoete raadsels - 6. Zoek de dieren - 7. Tom is ziek - 8. Verloren voorwerpen Blok 3 : Teken- en kleuropdrachten : 1. Het onvolledige verhaal - 2. Een gekke keuken - 3. Kleurendag in Somberland - 4. De boerderij van oom Bas - 5. In de dierentuin - 6. Ik zie, ik zie wat jij niet ziet Blok 4 : Doe-opdrachten : 1. Uitstapje in de school - 2. Ballon - 3. Lekker hapje - 4. Welk spel zullen we spelen? Blok 5 : Spelletjes : 1. Domino - Memory - 2. Lottospel - 3. Loco-puzzels - 4. Stripmemory Via dit eerste deel uit de reeks, Leesprikkels, krijgen leerlingen interactieve en taakgerichte leeskansen, gepresenteerd op een prikkelende wijze. De leerlingen lossen raadsels op, voeren instructies van doe-opdrachten uit, stellen stripverhalen samen, gaan op schattenjacht,... Ze zetten zo al doende de stap naar begrijpend lezen. (Bron: covertekst)

Keywords

NT2 (Nederlands tweede taal) --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- begrijpend lezen --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.14 --- Lezen --- Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.26 --- schoolboeken --- Aanvankelijk lezen --- Begrijpend lezen --- Buitengewoon lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- 1e leerjaar l.o. --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Didactiek --- Handboek --- Handboek/cursus --- Moedertaal --- NT2 --- 475.12 --- 475.26 ) * LEZEN --- basisonderwijs --- eerste leerjaar --- nt 2 : begrijpend lezen (ler) --- Begrijpend lezen ; basisonderwijs --- Begrijpend lezen ; instructie --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Lezen ; basisonderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Begrijpend lezen: didactiek lagere school --- Begrijpend lezen: hanboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar l.o --- Lager onderwijs --- Lesvoorbereidingen --- #BSCH: vak: Nederlands --- #BSCH: vak: lezen --- Lesvoorbereiding --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie


Book
Leesschat
Authors: ---
ISBN: 9044111833 9789044111835 9044111841 9789044111842 Year: 2000 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leesprikkels bundelt 24 lessen voor begrijpend lezen in het derde leerjaar. Al deze activiteiten zijn stuk voor stuk bedacht, herwerkt en uitgeprobeerd door leerkrachten uit de praktijk. Het materiaal is ook geschikt voor groepen van een vergelijkbaar niveau in het buitengewoon onderwijs. Het boek bevat ook praktische tips voor leerkrachten die zelf soortgelijke activiteiten willen ontwikkelen en kan bij gelijk welke lesmethode worden gebruikt. Lessen : 1. Alle apen, apen alle apen na - 2. Dag mevrouw, dag mijnheer - 3. De familie van Magalie - 4. De kleine zeemeermin - 5. De wereld van de reclame - 6. Gedichten - 7. Hallo - 8. Het schatteneiland - 9. Hoe Mini Max, Maximiliaan de Grote wordt - 10. In Feeterwork - 11. Joepie, ik ben geboren - 12. Kruiswoordraadsel - 13. Krul - 14. Leef ik gezond? - 15. Lientje en de Zizzelzop - 16. Limericks - 17. Met de groetjes van ... - 18. Mijn mannetje - 19. Mijn prentenboeken - 20. Paga is triest - 21. Sprookjes - 22. Urso de Bruin zoekt zijn honingpot - 23. Wie zegt het? - 24. Wist je dat?


Multi
Een boek voor twee : leesboek vijfde leerjaar / groep 7
Author:
ISBN: 9044112953 9044113178 9044113186 9044113194 Year: 2003 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cd-rom bij het gelijknamige boek. Deze publicatie gaat in op zes strategieën bij begrijpend lezen. Hierbij staat het belang van interacties tussen kinderen uit verschillende leeftijdsgroepen centraal. De peer tutoring-methodiek zet leerlingen uit het basisonderwijs aan tot elkaar ondersteuning geven bij begrijpend lezen. Aandachtspunten daarbij zijn een goede luisterhouding, hulp bieden, omgaan met fouten, compimentjes geven,... In dit boek staan concreet uitgewerkte lesscenario's, tips, handvatten en richtlijnen om vernieuwde impulsen te geven aan het onderwijs in begrijpend lezen. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by