Listing 1 - 10 of 106 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
471.45 ) beeldende opvoeding --- 472.5 --- Beeldende opvoeding: kleuters --- Didactiek --- Plastische opvoeding --- Beeldopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
kleuteronderwijs --- didactiek beeldende opvoeding --- creativiteit --- PXL-Education 2020 --- PXL-Handboeken
Choose an application
Beeldende opvoeding ; basisonderwijs --- Handvaardigheid ; basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Tekenen --- Kindertekeningen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Beeldeducatie --- Kindertekening
Choose an application
Didactics of the arts --- Manufacturing technologies --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- tekenen --- knutselen --- Beeldopvoeding --- Tekenen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Fantasie --- 477 --- basisonderwijs --- beeldopvoeding --- didactiek --- handvaardigheid --- 471.45 --- 477.6 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Handvaardigheid --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- 477.3 --- Basisonderwijs --- Feesten --- Handboek/cursus --- Kabouters --- Klei --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunst --- Licht en donker --- Sprookjes --- Toveren --- Zon --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- fantasie --- Beeldende opvoeding ; kleuteronderwijs --- Kabouters ; beeldende opvoeding --- Sprookjes ; beeldende opvoeding --- fantasie ; beeldende opvoeding --- 472.5 --- kleuterschool: plastische opvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Beeldende opvoeding --- Tekenen / Beeldopvoeding --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Boetseren) --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Stip is gestipt en Vlek is gevlekt. Precies zoals het hoort. Stilzitten kunnen ze niet. Ze buitelen van het ene avontuur in het andere. Ze houden van picknicken, de kamer behangen, stempels maken en piraat spelen. Bruisend van energie bezorgen ze het allerjongste publiek een echt filmfeest! Het universum van de grappige konijntjes met de toepasselijke namen Stip en Vlek, ziet er precies uit als de wereld van een kleuter. Er wordt gespeeld met vormen en kleuren in 7 charmante verhaaltjes, ondersteund door aanstekelijke muziek.
471.45 --- kleuters --- beeldopvoeding --- multimedia --- konijnen --- dieren --- avonturen --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Mediaopvoeding --- Film --- didactiek kleuteronderwijs - beeldende opvoeding
Choose an application
Bestseller Beeldende Begrippen, het boek waar het allemaal mee begon, is in 2019 herzien. De 6e editie is in een nieuw jasje gestoken, goed geüpdatet en helemaal in lijn met de eindexamenbegrippen voor tehatex (kunst oude stijl). Zo kunnen de leerlingen van de bovenbouw h/v goed voorbereid het eindexamen in!Beeldende Begrippen bestaat uit 6 hoofdstukken:KunstgeschiedenisVerschijningsvormenBouwkunstVoorstellingVormgevingMaterialen & techniekenIn deze hoofdstukken komen de relevante kunsttermen aan bod, geïllustreerd met een passende afbeelding. De afbeeldingen zijn per pagina op onderwerp bij elkaar gezocht en de teksten verwijzen duidelijk naar die afbeeldingen. Daarmee heb je de beschikking over een uitgave waarvan je de theorie en het beeldmateriaal prachtig kunt laten aansluiten bij je praktische opdrachten.Beeldende Begrippen wordt al jaren gebruikt in het voortgezet, middelbaar en hoger beroepsonderwijs, maar ook in naschoolse opleidingen vindt het boek zijn toepassing als een informatief leermiddel en naslagwerk. Dit recept voor succes is ook online beschikbaar: Beeldende Begrippen - Online.https://www.lambo.nl/boek/beeldende-begrippen
Kunst en cultuur --- beeldende opvoeding --- bouwkunst --- kunstgeschiedenis --- Didactics --- Art --- didactiek --- kunstopvoeding --- Kunst --- Terminologie --- Kunstzinnige vorming --- Kunstgeschiedenis --- Architectuur --- Vormgeving --- Materiaalkunde --- Technieken
Choose an application
Dit praktijkboek richt zich tot volwassenen die graag 'iets creatiefs willen doen' met kinderen, maar duidelijk weg willen van kleurplaten en uniforme knutselwerkjes. Die zich afvragen hoe je dat aanpakt zonder dat je het gevoel hebt kinderen te moeten entertainen. De auteurs bieden eenvoudig en uitdagend materiaal waarmee je zonder voorbeeld of thema direct met kinderen aan de slag kunt gaan. Er zijn talloze voor de hand liggende en verrijkende mogelijkheden die niet veel voorbereiding vragen en bovendien weinig kosten. Het enige dat je ervoor nodig hebt, is een andere houding naar kinderen toe. Met dit boek zetten de auteurs zich af tegen het traditionele themagerichte knutselen, waarbij een volwassene laat zien hoe het moet. Het toont vooral de essentie van creëren: concentratie en zelfontdekkend leren. Met prachtige beelden en een praktische tekst biedt dit boek thuis, op school en in kindercentra inspiratie, visie en handvaten voor de begeleiding van creatieve processen, opdat kinderen zich ontwikkelen tot creatieve, zelfstandige mensen.
Didactics of the arts --- creativiteit --- kleuteronderwijs --- kinderopvang --- manuele expressie --- Manuele expressie ; didactiek --- Creativiteit ; kinderen --- 471.45 --- Creativiteit --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Knutselen : basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Beeldende vorming --- 477 --- beeldende opvoeding --- Beeldende opvoeding --- PXL-Education 2015 --- didactiek beeldende opvoeding --- Didactiek --- Kinderen --- Onderzoekend leren --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- zelfontdekkend leren --- creatieve expressie --- Beeldeducatie --- Kind --- Musiceren --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Tekenen helpt de fijne motoriek te ontwikkelen en is erg goed voor de oog-handcoördinatie. Bovendien stimuleren de speelse tekenopdrachten de fantasie en de creativiteit van het kind. De handleiding bevat waardevolle tips om de vormgeving op een speelse manier te stimuleren. Ze bied ook informatie over de ontwikkeling van vormgeving, de pengreep en een goede teken- en schrijfhouding in de peuter- en kleuterfase. De map schenkt ook aandacht aan de tekenontwikkeling van uw klasgroep en uw kleuters individueel.
C6 --- creatieve expressie --- Tekenen ; kleuteronderwijs --- 471.45 --- Tekenen --- Handvaardigheid --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Fijne motoriek --- beeldopvoeding --- kleuteronderwijs --- tekenen --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- 472.5 --- Didactics of the arts --- plastische opvoeding --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- motorische ontwikkeling --- knutselen --- creativiteit --- didactiek kleuteronderwijs - beeldende opvoeding --- PXL-Education 2018 --- didactiek beeldende opvoeding --- motorische vaardigheden --- schrijfmotoriek --- 477.6 --- didactiek basisonderwijs - tekenen
Choose an application
Het werken met plasticine verbetert de kleine motoriek en verstevigt de spieren van de handen, de vingers en de duimen. Op die manier kunnen de peuters spelenderwijze hun grip, die ze nodig hebben om te leren tekenen en schrijven met potlood en pen, versterken. Het bevordert ook de psychomotoriek van handgebaren en fijne bewegingen.
471.45 --- 471.47 --- 624.4 --- psychomotoriek --- Fijne motoriek --- Stappenplannen --- Zelfredzaamheid --- Knutselen --- Klei --- Beeldende opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Klei, gips en zand - Deeg --- Schoolbooks - Didactic material --- klei --- motoriek --- knutselen --- creatieve therapie --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- bewegingsopvoeding --- Beeldopvoeding --- peuters --- beeldopvoeding --- 472.2 --- wiskundige initiatie --- plasticine --- Beeldende opvoeding basisonderwijs leermiddelen --- 472.38 --- didactiek kleuteronderwijs - beeldende opvoeding --- (zie ook: Boetseren) --- #PBIB:+116.15 --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- C6 --- techniek --- Beeldende opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 471.42 --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding --- motorische ontwikkeling --- muzische vorming --- plastische opvoeding --- Didactics of mathematics --- wiskunde --- beeldende opvoeding --- creativiteit --- manuele expressie --- voorbereidend schrijven --- creatieve expressie --- Didactics of the arts --- Didactics of Dutch
Choose an application
Elk jaar stelt zich, voor wie een kleuterklas heeft wil animeren en begeleiden, de uitdaging van een originele en vernieuwende uitwerking van de basisjaarthema's en de aanvullende thema's. De auteur heeft ruim 90 projecten gedetailleerd uitgewerkt en beschreven en voorzien van aangepaste illustraties en suggesties voor liedjes en gedichten. Telkens wordt uitgelegd welk materiaal nodig is en hoe het project gerealiseerd kan worden. De foto toont dan elke keer het eindresultaat. Zo kan iedereen, die met kleuters werkt, meteen aan de slag. De voorgestelde werkjes zijn van kinderen.
Knutselen. --- Manuele expressie --- Kleuteronderwijs. --- Manufacturing technologies --- handvaardigheid --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- kleuters --- beeldopvoeding --- knutselen --- didactiek --- spelen --- creativiteit --- 471.45 --- Beeldopvoeding --- Boerderijen --- Carnaval --- Dierentuinen --- Eerste schooldag --- Halloween --- Herfst --- Kerstmis --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kriebelbeesten --- Moederdag --- Pasen --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Vaderdag --- Verhalen --- Vijvers --- Zee --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- beeldende opvoeding --- boerderij --- carnaval --- dierentuin --- halloween --- herfst --- kerstmis --- kriebelbeesten --- moederdag --- pasen --- school --- vaderdag --- verhaaltjes --- vijver --- zee --- didactiek kleuteronderwijs - beeldende opvoeding --- Beeldende opvoeding --- 071154.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Handvaardigheid --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- mondelinge expressie --- versjes (genre) --- kinderliederen (genre)
Listing 1 - 10 of 106 | << page >> |
Sort by
|