Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
607.53 --- bewegingstherapie --- creatieve therapie --- dans --- muziektherapie --- Beeldende expressie als therapie --- Hoger onderwijs --- Creatieve therapie
Choose an application
Mensen met persoonlijkheidsproblematiek worstelen vaak met tal van problemen. Zij hebben meestal last van wisselende stemmingen en zijn een speelbal van hun emoties. Impulsen hebben regelmatig de overhand ten opzichte van hun gedachten waardoor allerlei (zelf-) destructief gedrag voor problemen zorgt. Het zelfbeeld is vaak instabiel, diffuus, onderhevig aan bovengenoemde stemmingen en is dus ook ontregeld.Beeldende therapie wordt regelmatig gegeven aan cliënten met persoonlijkheidsproblematiek met als doel om door middel van beeldend werk(en) veranderings-, ontwikkelings-, regulatie- en/of acceptatieprocessen op gang te brengen. De kracht van het beeldende medium is gelegen in het feit dat het gaat om de ervaring, de handeling en/of om het scheppende karakter. Het beeldend werken kan zo diverse functies vervullen.Dit boek beschrijft de bevindingen van een gericht, kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar de effecten van beeldende therapie. Beschreven wordt dat gevonden en vastgesteld is dat beeldende therapie zich kenmerkt door een verbindende kwaliteit. Beeldende therapie verbindt de meer cognitieve processen, van gedachten en van woorden, aan de diepere, non-verbale gevoels- of ervaringslagen, waar met praten soms te snel aan wordt voorbij voorbijgegaan.Cliënten komen op een uitgebreide en invoelbare wijze aan het woord over hun ervaringen met beeldende therapie door treffende citaten en samenvattende teksten. Door de fotos van hun beeldend werk geven de cliënten de lezers van dit boek letterlijk en figuurlijk een beeld van wat hen bezighield.
creatieve therapie --- Psychiatry --- persoonlijkheidsstoornissen --- Art therapy --- PHL-Healthcare 12 --- Beeldende therapie --- Therapie --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Creatieve therapie --- Mentalisatie --- Werkvormen --- 607.53 --- psychotherapie --- Beeldende expressie als therapie --- Persoonlijkheidsstoornis --- Werkvorm
Choose an application
607.53 --- creatieve therapie --- hulpverlening --- management --- projectmanagement --- 612.5 --- BEGELEIDING --- Creatieve therapie --- Ergotherapeuten --- Hulpverlening --- Projectmanagement --- 615.87 --- Methodiek --- Werkvormen --- Beeldende expressie als therapie
Choose an application
In dit boek werkt de auteur zijn methode 'Kunstzinnig Dynamisch Coachen' uit, een methode gebaseerd op creativiteit en kunstzinnigheid. Het gebruik van deze overzichtelijke, beeldende methode leidt tot diepgaande inzichten en wezenlijke veranderingen in het leven en/of werk van cliënten. Met deze methode wordt gewerkt aan professionele en persoonlijke ontwikkeling. Er wordt een variëteit aan middelen en/of muzen geboden - counselen, tekenen, schilderen, boetseren, lichaamswerk en stemwerk - die worden uitgewerkt in 25 creatieve en kunstzinnige instrumenten. Als coach zijn deze praktische instrumenten direct in te zetten in de verkennende, verdiepende en/of voltooiende fase van een coachings-traject. Iemand hoeft niet heel creatief of kunstzinnig te zijn om deze methode toe te passen: het gaat bij Kunstzinnig Dynamisch Coachen om authentiek, niet om artistiek. In het eerste deel van het boek worden de achterliggende visie en uitgangspunten van het Kunstzinnig Dynamisch Coachen uitgelegd. In het tweede deel wordt de didactiek, opbouw en structuur van het werken met de instrumenten van deze methode stapsgewijs besproken. In het derde deel wordt aandacht besteed aan de vaardigheden die nodig zijn om als Kunstzinnig Dynamisch Coach te werken. Aan de orde komen observeren, exploreren en reageren, met de respectievelijke specifieke vaardigheden
607.53 --- Coaching --- Creatieve therapie --- Kunstzinnige therapie --- 364.044 --- 682 --- Creativiteit --- Kunst --- Methodiek --- Persoonlijke ontwikkeling --- Beeldende expressie als therapie --- Praktijkboeken muziektherapie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Creatieve expressie --- Kunstzinnige vorming --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
Kunst werkt helend en bevrijdend, ook voor mensen die gebruik maken van de geestelijke gezondheidzorg. Dat wisten we al, maar in de psychiatrie was men het even vergeten.Dit boek richt de schijnwerpers op het gebied waar kunst en therapie samenvallen, op de periferie van beeldende en creatieve therapie - een gebied dat zich steeds meer naar de geldende psychiatrische richtlijnen lijkt te voegen. In het Open Atelier van een psychiatrische instelling in Amsterdam wijkt men daarvan af. In het Belgische ARTISIT werkt een collectief van kunstenaars met een psychiatrische achtergrond samen met andere kunstenaars.In dit boek dragen kunstenaars, beeldende therapeuten, antropologen, filosofen, psychiaters, psychologen, galeriehouders, docenten en verzamelaars vanuit hun eigen perspectief bij aan het discours over de verbinding tussen therapie en kunst. Die koppeling staat voor de kunstenaars/patiënten niet ter discussie, die beleven ze.
Art and mental illness --- Art therapy --- PHL-Healthcare 13 --- creatieve therapie --- 607.53 --- psychiatrie --- geestelijke gezondheidszorg --- 615.87 --- Creatieve therapie --- Psychiatrie --- Beeldende expressie als therapie --- Kunstzinnige therapie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Sociology of minorities --- Sociology of social welfare
Choose an application
Creatieve therapie is een positieve en inspirerende manier om problemen te lijf te gaan. Dit boek geeft bruikbare handvatten aan (potentiële) therapeuten en docenten die praktisch aan de slag willen met creatieve therapie. Na een uitgebreide inleiding met theoretische kader volgt de praktische inhoud van creatieve therapie. Meer dan 50 oefeningen worden gegeven uit voornamelijk de dramatherapie, de beeldende therapie en het werken met taal. Deze praktische oefeningen zijn direct na te volgen. De bijbehorende verhalende casus werkt als metafoor en als illustratie van de oefeningen. Het psychedelisch verhaal voert Ally ten tonele. Zij kampt met identiteits- en relatieproblemen en daalt af in de atelierkelders van Parijs
Physiotherapy. Alternative treatments --- psychiatrische behandelingsmethoden --- Psychiatry --- creatieve therapie --- ergotherapie --- psychotherapie --- 615.87 --- Creatieve therapie --- Creativiteit --- Drama --- Expressie --- Kleien --- Tekenen --- S20080786.JPG --- psychotherapieën, overige --- 607.53 --- 615.88 --- Beeldende expressie als therapie --- Theorie --- Praktijk --- Dramatische vorming --- Muziektherapie --- Speltherapie --- Hulpverlening --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap
Choose an application
Wanneer je als kind geen ruimte krijgt om jezelf te zijn, verberg je het meest wezenlijke van jezelf. Je ontwikkelt je sterke kanten, en je verstopt je kwetsbaarheid. Je doet alsof je sterk bent, maar dat ben je niet. Dit houd je doorgaans lang vol… totdat je klachten krijgt. De poppetjestherapie helpt je om weer dichter bij jezelf te komen, en je zelfvertrouwen terug te krijgen.
Psychotherapie --- Poppen --- Familiebanden --- Familie-opstellingen --- Contextuele hulpverlening --- Boszormenyi-Nagy, Ivan --- 607.53 --- 607.56 --- contextuele therapie --- duplo --- speltherapie --- talenten --- Beeldende expressie als therapie --- Spel- en culturele therapie --- Pop (speelgoed) --- Familieband --- Familieopstelling
Choose an application
De kracht van een foto gaat uit van ervaringen in projecten die geïllustreerd worden verteld. Vanuit deze praktijk rees de behoefte het geheel ook theoretisch te onderbouwen. Wat werkt er en hoe werkt het ?Op de snijlijn van praktijk en theorie ontstond dit boek. Zowel doeners als denkers vinden er hun gading in over fotografie als middel voor de weerbaarheid van mensen. Het vertelt over de ervaringen van Hilde Braet en haalt ook voorbeelden aan van artiesten die met het medium dit veld verkenden of er hun praktijk mee uitbouwden.Fotografie als krachtig medium in de ontwikkeling van mens en samenleving, fotografie als onafhankelijk en scherp beeldinstrument, fotografie als fotografie, daar gaat het over.Bron : http://www.maklu.be
kunstfilosofie --- beeldtaal --- zelfbeeld --- fotografie --- Photography --- kunstopvoeding --- Aesthetics --- Esthetica --- Esthétique --- 77.01 --- 607.53 --- Fotografie--Semiotiek van de fotografie. Theorie --- Beeldende expressie als therapie --- Fotografie --- Beeldcommunicatie --- Communicatie --- 77.01 Fotografie--Semiotiek van de fotografie. Theorie --- History --- Moral and ethical aspects --- portretfotografie --- Fotografie en maatschappij
Choose an application
607.53 --- creatieve therapie --- drama --- expressie --- psychotherapie --- spelen --- 615.87 --- Creatieve therapie --- Diagnostiek --- Dramatherapie --- Expressie --- Muziektherapie --- Psychotherapie --- Spelen --- Beeldende expressie als therapie --- Physiotherapy. Alternative treatments --- psychiatrische behandelingsmethoden --- Didactics of medicine --- Psychiatry --- Hygiene. Public health. Protection --- Didactiek van de geneeskunde --- Hygiëne. Gezondheidszorg. Bescherming --- Fysiotherapie. Alternatieve geneeswijzen --- Psychiatrie
Choose an application
In het veld van de professionele begeleiding, zoals coaching, training en advisering, wordt steeds meer gebruik gemaakt van allerlei vormen van spel. Er is de afgelopen twintig jaar enorm veel praktijkliteratuur op dit terrein verschenen. Het aanbod varieert van dramawerkvormen tot coachen met paarden, van labyrintlopen tot simulatiespelen en van strategieontwikkeling met lego tot creatieve expressie met klei en karton. De wetenschappelijke reflectie en theorievorming blijft echter ver achter bij de ontwikkeling van al deze praktische methoden, waardoor het gevaar van ongefundeerd handelen bestaat. In dit boek wordt daarom onderzoek gedaan naar de waarde en werking van begeleidingskundige spelvormen. Ook wordt onderzocht over welke vaardigheden de begeleider moet beschikken om effectief gebruik te maken van spel. In deze studie worden concrete richtlijnen gepresenteerd die een fundament geven aan de inzet van speelse werkvormen in de begeleidingskundige praktijk. Speelruimte voor ervaring en reflectie is bedoeld voor coaches, trainers en adviseurs die willen begrijpen wat ze doen als ze speelse werkvormen inzetten. Het boek kan ook gebruikt worden als een diepgaande en concrete kennismaking met nieuwe werkvormen.
begeleidingsmethodieken --- spelen --- Didactics of sports and games --- groepsontwikkeling --- Operational research. Game theory --- speltheorie --- film --- spelbegeleiding --- psychodrama --- speltherapie --- simulatiespel --- speelgoed --- spel --- didactiek --- Spel --- Didactiek --- 366.41 --- 607.53 --- 379 --- 371.3 --- Leidinggeven --- Beeldende expressie als therapie --- Theses --- Coaching --- Training --- Hulpverlening --- Spelen --- Dramaspelen --- Drama --- Simulaties --- Simulatiespelen --- Creatieve expressie --- Kennisontwikkeling --- Film --- Speelgoed --- Begeleiding --- Werkvormen --- Dramaspel --- Simulatie --- Simulatiespel --- Film (cinematografie) --- Werkvorm --- Training (vorming)
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|