Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De wereld zit in een maalstroom van veranderingsgprocessen. Ook het Hoger Onderwijslandschap van de 21ste eeuw ontsnapt daar niet aan en wordt aangepast aan de behoeften van de kennismaatschappij. In Europa wordt vooral gestreefd naar coherentie: het Bologna-proces reikt sleutels aan om richting te zoeken in de chaos. De implementatie van de BaMa-structuur in het hoger onderwijs wordt een feit. In Vlaanderen wordt deze procedure aangegrepen voor een herschikking van de hogescholen, die in associatie gaan met een universiteit: een aparte constructie en een uniek parcours. Maar hoe zit de vork nu precies aan de steel? Is deze verruiming enkel positief of zitten er ook addertjes onder het gras? Sommige zaken sijpelen door tot het brede publiek, andere niet. De betrokken partijen, de rectoren van de verschillende Vlaamse universiteiten, geven in dit boek meer achtergrondinformatie.
Education. --- Hoger onderwijs. --- Onderwijsvernieuwing. --- onderwijsvernieuwing --- onderwijswetgeving --- bachelor --- onderwijsvormen --- Higher education --- Onderwijs --- Hoger onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 780 Hoger onderwijs --- Viviane Redant --- onderwijs --- hoger onderwijs --- Bologna --- Bolognaverklaring --- BAMAstructuur --- Bachelor-Masterstructuur --- BAMA --- hogescholen --- universiteiten --- BaMa --- 37 --- België --- onderwijsorganisatie --- 489.32 --- 060305.jpg --- Bama-structuur --- Provincie West-Vlaanderen --- onderwijshervormingen --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- 378 --- 371.1 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Hoger onderwijs --- met bijdragen van Stijn Oosterlynck, Ruben Ramboer, Karin Verelst, Gérard de Sélys, Nico Hirtt --- onderwijs --- hoger onderwijs --- Bologna --- Bolognaverklaring --- BAMAstructuur --- Bachelor-Masterstructuur --- GATS --- OESO --- hogescholen --- universiteiten --- BaMa --- 37 --- Bologna-akkoorden --- 378
Choose an application
Het werk wil de lezer inspireren en motiveren om competentiegericht onderwijs 'in te voeren'. Het boek bestaat uit volgende delen: 1. Theoretisch begrippenkader: meer tekst en uitleg bij een aantal begrippen ivm competentiegericht onderwijs - 2. BaMa-profielen: een concrete invulling van de competenties uit de BaMa-profielen, die een docent verder kan aanvullen in overeenstemming met het eigen opleidingsonderdeel en/of -activiteit - 3. Praktijkvoorbeelden: good practices van competentiegericht onderwijs, m.a.w. goede voorbeelden van bestaande onderwijspraktijken waarin competentiegericht wordt gewerkt. In dit gedeelte komt de docent meer te weten over hoe collega's aan competenties werken in hun practicum, hoe zij die competenties evalueren, enz.
Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- competenties --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- onderwijspraktijk --- 378 --- 371.38 --- #SBIB:316.334.1O366 --- #SBIB:316.334.1O367 --- #SBIB:316.334.1O400 --- #KVHA:Competentiegericht onderwijs --- #KVHA:Didactiek --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Competentiemanagement --- 37 --- BaMa --- competentie --- competentiegericht onderwijs --- competentieontwikkeling --- onderwijs --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- 331.36 --- 378.1 --- 450.46 --- 451.3 --- 454.2 --- 489.3 --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Hoger onderwijs --- Professionele ontwikkeling --- assessment --- bachelor --- communicatie --- leidinggeven --- levenslang leren --- reflectie --- teamwerk --- 371.3 --- 371.35 --- 373.6 --- Competentie --- Competentiegerichte kennis --- Competentieleren --- Onderwijs --- Assessments --- competentie (ler) --- competentiegericht leren --- onderwijsmethoden --- 371.39 --- Didactiek --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- secundair onderwijs --- studentenbegeleiding --- 371.38 Zelfwerkzaamheid --- Zelfwerkzaamheid --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Onderwijssociologie: curricula van het hoger niet-universitair onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van universitair onderwijs --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsstrategieën --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 658.37
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|