Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
BaMa : (R)evolutie in het hoger onderwijs?
Author:
ISBN: 9044117009 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wereld zit in een maalstroom van veranderingsgprocessen. Ook het Hoger Onderwijslandschap van de 21ste eeuw ontsnapt daar niet aan en wordt aangepast aan de behoeften van de kennismaatschappij. In Europa wordt vooral gestreefd naar coherentie: het Bologna-proces reikt sleutels aan om richting te zoeken in de chaos. De implementatie van de BaMa-structuur in het hoger onderwijs wordt een feit. In Vlaanderen wordt deze procedure aangegrepen voor een herschikking van de hogescholen, die in associatie gaan met een universiteit: een aparte constructie en een uniek parcours. Maar hoe zit de vork nu precies aan de steel? Is deze verruiming enkel positief of zitten er ook addertjes onder het gras? Sommige zaken sijpelen door tot het brede publiek, andere niet. De betrokken partijen, de rectoren van de verschillende Vlaamse universiteiten, geven in dit boek meer achtergrondinformatie.


Book
Bologna: Fundamenten van de Europese onderwijsmarkt : Het Europese hoger onderwijsbeleid kritisch bekeken
Authors: --- --- ---
ISBN: 908077491X Year: 2003 Publisher: Brussel Studiekring Vrij Onderzoek


Book
Competenties in praktijk gezet : praktijkboek voor competentieontwikkeling in het (hoger)onderwijs
Author:
ISBN: 9789030193449 Year: 2008 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het werk wil de lezer inspireren en motiveren om competentiegericht onderwijs 'in te voeren'. Het boek bestaat uit volgende delen: 1. Theoretisch begrippenkader: meer tekst en uitleg bij een aantal begrippen ivm competentiegericht onderwijs - 2. BaMa-profielen: een concrete invulling van de competenties uit de BaMa-profielen, die een docent verder kan aanvullen in overeenstemming met het eigen opleidingsonderdeel en/of -activiteit - 3. Praktijkvoorbeelden: good practices van competentiegericht onderwijs, m.a.w. goede voorbeelden van bestaande onderwijspraktijken waarin competentiegericht wordt gewerkt. In dit gedeelte komt de docent meer te weten over hoe collega's aan competenties werken in hun practicum, hoe zij die competenties evalueren, enz.

Keywords

Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- competenties --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- onderwijspraktijk --- 378 --- 371.38 --- #SBIB:316.334.1O366 --- #SBIB:316.334.1O367 --- #SBIB:316.334.1O400 --- #KVHA:Competentiegericht onderwijs --- #KVHA:Didactiek --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Competentiemanagement --- 37 --- BaMa --- competentie --- competentiegericht onderwijs --- competentieontwikkeling --- onderwijs --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- 331.36 --- 378.1 --- 450.46 --- 451.3 --- 454.2 --- 489.3 --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Hoger onderwijs --- Professionele ontwikkeling --- assessment --- bachelor --- communicatie --- leidinggeven --- levenslang leren --- reflectie --- teamwerk --- 371.3 --- 371.35 --- 373.6 --- Competentie --- Competentiegerichte kennis --- Competentieleren --- Onderwijs --- Assessments --- competentie (ler) --- competentiegericht leren --- onderwijsmethoden --- 371.39 --- Didactiek --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- secundair onderwijs --- studentenbegeleiding --- 371.38 Zelfwerkzaamheid --- Zelfwerkzaamheid --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Onderwijssociologie: curricula van het hoger niet-universitair onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van universitair onderwijs --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsstrategieën --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 658.37

Listing 1 - 3 of 3
Sort by