Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Het aantal diagnoses van autisme is de laatste jaren behoorlijk toegenomen. Gelukkig komt er ook steeds meer kennis en informatie beschikbaar. Toch blijft het moeilijk om je echt een voorstelling te maken van de belevingswereld van kinderen met een autisme spectrumstoornis en de problemen waarmee ze in onze samenleving dagelijks worden geconfronteerd. Om deze kinderen een stem te geven werd dit boek geschreven. Hierin wordt met grote betrokkenheid, de nodige humor en zelfreflectie verteld hoe het leven van deze kinderen eruitziet en waarmee je als ouders, leerkracht, begeleider of andere betrokkene rekening kunt houden, en hoe je hen kunt ondersteunen en helpen.
Psychiatry --- autisme --- 462.4 --- Autismespectrumstoornissen (ASS) --- Autistische kinderen --- Autisme --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
ADAPTI is een zelfrapporteringsinstrument dat de adaptieve vaardigheden van jongvolwassenen in kaart brengt. De uitkomst is een uniek profiel op vlak van sociale interacties, inlevingsvermogen, communicatie, flexibiliteit, planning en organisatie, computervaardigheden, omgaan met interesses en zelfredzaamheid. Het profiel biedt aanknopingspunten voor een gerichte begeleiding.
Autistic people --- Rehabilitation --- Autism --- Patients --- testen --- autisme --- Autismespectrumstoornissen --- 616.89 --- 606.16 --- Autismespectrumstoornissen (ASS) --- Autisme Spectrum Stoornissen --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- autismespectrumstoornissen --- ergotherapie --- testmateriaal
Choose an application
Eten is voor de meeste mensen heel vanzelfsprekend. We doen het verschillende keren per dag zonder erbij na te denken. Bovendien genieten we er vaak ook van. Voor sommige mensen met autisme ligt dat helemaal anders. Eten blijkt voor hen vaak een ware opdracht, een parcours bezaaid met struikelblokken en andere hindernissen die ze moeten overwinnen. Autisme en eetproblemen bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt een kader aangereikt dat inzicht probeert te bieden in hoe eetproblemen ontstaan bij mensen met autisme en waarom deze problemen zo hardnekkig zijn. De focus ligt daarbij vooral op mensen met autisme die te weinig of nauwelijks gevarieerd eten. In het tweede deel van het boek worden tal van handvatten aangereikt om mensen met autisme te ondersteunen in het leren eten.
Orthopedagogics --- eetstoornissen --- autisme --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- Autisme --- Eetgedrag --- Eetstoornissen --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Eetstoornissen --- 613.22 --- 606.16 --- Autismespectrumstoornissen (ASS) --- Autisme Spectrum Stoornissen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Eetstoornis --- Autismespectrumstoornis --- dieetleer
Choose an application
Voel je je vaak anders dan anderen? Maak je moeilijk vrienden of ben je vrienden vlug weer kwijt? Ben jij geïnteresseerd in dingen die andere kinderen maar saai vinden? Word je zenuwachtig als de dingen niet gaan zoals je had gedacht? Doe je vaak dingen op precies dezelfde manier? Kunnen kleine details je helemaal opwinden? Raak je soms helemaal in de war van wat mensen zeggen? Heb je het moeilijk als andere mensen herrie maken?Misschien werd bij jou wel autisme vastgesteld, maar& hoe moet je daarmee omgaan? Kun je wel gelukkig zijn op school? Hoe ga je om met vrienden? Hoe kun je rustig blijven als je de bus neemt? Of tijdens vervelende lessen?Als deze vragen wel eens in je opkomen, is dit boek vast iets voor jou.In de autisme survivalgids ontdek je- hoe je kunt overleven in de klas, op feestjes, op vakantie, op het schoolplein, als je ziek bent, als je niet krijgt wat je wilt- wat je kunt doen als iemand boos is- hoe je kunt omgaan met huiswerk- wat je kunt doen als het allemaal te veel wordt- een heleboel leuke grapjes- interessante weetjes- & en nog veel meerDit boek is speciaal voor jou geschreven. In vijftien duidelijke hoofdstukken geven we heel wat praktische tips die je vaak zullen kunnen helpen. Deel ze zeker met je ouders, je leerkracht of andere volwassenen. Samen kunnen jullie de tips gebruiken zodat jij je beter kunt voelen. Want vergeet nooit: je bent niet alleen! Ten eerste zijn er heel wat kinderen die net als jij met autisme leven en ten tweede staan er heel wat mensen klaar om jou te helpen.
Autisme --- Autistische kinderen --- 462.4 --- autisme --- #PBIB:+105.65 --- zelfhulp --- praktische pedagogiek --- leerproblemen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- autistische kinderen --- Orthopedagogics --- Developmental psychology --- lager onderwijs --- Jeugd --- Autismespectrumstoornissen (ASS) --- 113766.jpg --- Autisme ; kinderen --- 616.2 --- Autism in children --- Autism --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2016 --- Leerproblemen ; kinderen --- Autismespectrumstoornissen --- 616.89 --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Jongere --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Luuk heeft hele mooie verzamelingen, maar hij wil ook wel eens met een vriendje spelen. Hij weet niet hoe dat moet. Als hij zich aan moet kleden vergeet hij altijd weer waar hij mee bezig is. Zijn vader en moeder begrijpen hem gelukkig wel. Luuk is autistisch en daar moet je rekening mee houden. De wereld van Luuk is een therapeutisch verhaal voor kinderen van ongeveer 6 tot 10 jaar. Het is bedoeld voor kinderen die autistisch zijn. Het kan ook als voorlichtingsboek gebruikt worden om kinderen duidelijk te maken wat autisme is en hoe je ermee om kunt gaan. Dit boek is een hulpmiddel om de problematiek uit te leggen en bespreekbaar te maken. (Bron: covertekst)
111421.jpg
---
Autisme
---
462.4
---
Autismespectrumstoornissen (ASS)
---
autisme
---
Autistische kinderen
---
zelfhulp
---
autisme (themawoord fictie)
---
zelfkennis
---
Kinderen
---
Jeugdboeken 07-09 jaar
---
Prentenboeken
---
376.44
---
voorlezen
---
orthopedagogiek
---
jeugdliteratuur
---
autistische kinderen
---
genre-thema"">
Choose an application
Met de komst van de Wet Passend onderwijs zullen kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS) steeds vaker gebruik maken van het reguliere onderwijs. ASS-kinderen hebben extra zorg nodig; leerkrachten zien zich dan ook geplaatst voor een moeilijke maar zeer uitdagende taak. Ina van Berckelaer-Onnes bespreekt in dit boek de achtergronden van autisme en de mogelijke leer- problemen bij kinderen met ASS. Veel van deze leerlingen vinden het lastig zich flexibel op te stellen en hebben problemen met het organiseren en plannen van hun schoolwerk. Ook lopen zij vaak tegen taalproblemen aan: woorden worden te letterlijk begrepen, spelling wordt rigide geïnterpreteerd. De concrete voorbeelden en adviezen in dit boek bieden de leerkracht praktische handvatten. Hoe visualiseer je het leerproces optimaal voor ASSkinderen ? Welke taken zijn er weggelegd voor de verschillende belanghebbenden zoals leerkrachten, ouders en gedragsdeskundigen ? Een heel hoofdstuk is gewijd aan PI school De Brug in Leiden. Deze school heeft aparte groepen, speciaal voor kinderen met ASS. De werkwijze van deze 'auti-groepen' wordt uitgebreid beschreven, en beeldend weergegeven op de bij dit boek geleverde dvd.
Autisme --- Kinderen --- Onderwijs --- Passend onderwijs --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- autisme --- autismespectrumstoornis (ASS) --- 462.4 --- Autismespectrumstoornissen (ASS) --- Personen met autisme (autisme) --- 376.44 --- Omgangskunde --- Autistische kinderen --- Autismespectrumstoornissen --- Kinderen. --- Onderwijs. --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Maak kennis met een bijzondere groep van mensen. Gasten met een matig, ernstig of diep verstandelijke beperking en eventuele autismespectrumstoornis die omwille van hun eigen-aardig gedrag geen plaats vinden in onze samenleving. Dienstencentrum St.-Oda in Overpelt bekommert zich al meer dan een kwarteeuw over deze moeilijke en soms vergeten doelgroep. Vanuit heel Vlaanderen worden de kinderen en volwassenen die nergens anders meer terecht kunnen, opgevangen in observatieafdeling Ster 2. Tijdens de observatieperiode kunnen de gast, zijn familie, leerkrachten en begeleiders tot rust komen. De specifieke noden van de gast worden in kaart gebracht. Met hart en verstand wordt menselijk en professioneel gezocht naar de aanpassingen en aanpak die een leefbaar leven mogelijk maken.De kracht van dit boek schuilt in de bundeling van een schat aan vakkennis en werkervaring. Praktijksituaties illustreren herkenbare problematiek en concrete aanpak.
Verstandelijke beperking --- Autisme. --- Behandelingen. --- People with mental disabilities --- Mental health --- Handbooks, manuals, etc. --- Institutional care --- Autism --- Patients --- Mentaal gehandicapten --- Autismespectrumstoornissen --- 326 --- gedragsstoornissen --- Autismespectrumstoornissen (ASS) --- Gedragsstoornissen (probleemgedrag) --- 376.4 --- 376.4 Mentaal gehandicapte kinderen: onderwijs . --- Mentaal gehandicapte kinderen: onderwijs . --- hulpverlening --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- PXL-Social Work 2017 --- psychiatrische zorg --- verstandelijke beperkingen --- opvangcentra --- autismespectrumstoornissen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Gedragsproblemen --- Observaties --- Diagnose --- Geestelijke zorg --- Autisme --- Geestelijke gezondheidszorg --- Mentaal gehandicapte kinderen: onderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Gedragsprobleem --- Observatie --- Oudere --- Spel --- Sociaal leren --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|