Narrow your search

Library

UGent (4)


Resource type

dissertation (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2013 (3)

2012 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Dissertation
Bestaat er zoiets als te veel keuze?De invloed van assortimentsgrootte en tijdsdruk op voorkeurconsistente keuzes
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderzoek naar de invloed van assortimentsgrootte en tijdsdruk op de voorkeurconsistentie van de keuzes van consumenten.


Dissertation
De invloed van assortimentsgrootte en -soort op de tevredenheid en spijt van een consument naargelang zijn keuze/denkproces
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een onderzoek naar de invloed van assortimentsgrootte en -soort op de tevredenheid en spijt van een consument. Specifiek naargelang zijn denkwijze ( analytisch vs. holistisch denken) en het keuzeproces (maximizer vs. satisficer) die hij hanteert.


Dissertation
Hoe beïnvloedt een korting het effect van assortimentsgrootte op zelfbeheersing?
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze masterproef gaat na welke invloed de variabelen (assortimentsgrootte, korting en productsoort) hebben op de zelfbeheersing van de consument. Deze variabelen worden apart en in combinatie met elkaar onderzocht.


Dissertation
Invloed van assortimentsgrootte op voorkeurconsistente keuze
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de huidige maatschappij wordt men met alsmaar meer keuze geconfronteerd. Het komt in alle aspecten van het dagelijkse leven voor. Zo heeft men meer opties qua studiekeuze en carrière dan vroeger, het zenderaanbod voor televisiekijkers wordt groter en in de supermarkten zijn de assortimenten uitgebreider dan ooit. Er is zoveel keuze dat mensen het moeilijker vinden om effectief te kiezen en dat is nu net het tegenovergestelde van wat de winkels willen bereiken. Ze vergroten de assortimenten om beter aan de individuele vraag van de klant te kunnen voldoen, om zo meer te verkopen. Met deze masterproef wil ik een bijdrage leveren aan de literatuur door na te gaan wat de invloed is van assortimentsgrootte op voorkeursconsistentie (hiermee wordt bedoeld hoe consistent mensen hun keuze baseren op hun voorkeursoptie). Als grote assortimenten zo nadelig zijn voor consumenten, zullen die consumenten dan een minder consistent voor hun voorkeur kiezen wanneer ze moeten kiezen uit een groot assortiment? Of zal het gebruik van heuristieken bij te veel keuze er voor zorgen dat mensen hun keuze meer baseren op hun voorkeur? Om het effect te helpen verklaren wordt ook de rol van de keuzestrategieën maximizing en satisficing onderzocht.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by