Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lerarenopleiding --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Individuele hygiëne --- Veiligheid --- Consumentenopvoeding --- 478.4 --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Basisonderwijs --- Hygiëne --- Leerlijnen --- Seksuele ontwikkeling --- Zelfvertrouwen --- Ziekten --- Gezondheidseducatie --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding
Choose an application
Zou jij ook graag een beetje stoerder willen zijn? Niet meer bij iedere situatie denken dat je het toch niet kan, of dat dingen toch weer gaan mislukken? Dan is dit een boek voor jou! Je leest hier hoe je positiever over jezelf en spannende situaties kunt denken en hoe je ontspannen en relaxed kunt blijven. Je leert ‘nee’ te zeggen en om te gaan met tegenslagen. Na het lezen van dit boek zul je anders over dingen gaan nadenken en met opgeheven hoofd nieuwe uitdagingen aangaan. Een echte Bikkel! Bikkels in de dop is een boek voor kinderen vanaf ongeveer 8 jaar, dat gericht is op het vergroten van de sociaal-emotionele weerbaarheid. Om zelf te lezen of samen met een ouder of begeleider. Met behulp van de principes uit de cognitieve gedragstherapie wordt het anders kijken naar gebeurtenissen stap voor stap uit de doeken gedaan. De handige stappenplannen en werkbladen kun je ook downloaden met een persoonlijke code. (Bron: covertekst)
Sociaal-emotionele opvoeding --- Emoties: kinderen --- opvoeding --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Kinderen --- weerbaarheid --- sociaal-emotionele vaardigheden --- 433.4 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- 37 --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- zelfbewustzijn --- ontwikkelingspsychologie --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- sociale weerbaarheid --- Ontwikkelingspsychologie
Choose an application
mondelinge communicatie --- assertiviteit --- assertiviteitstraining --- Social psychology --- Developmental psychology --- Assertiviteit --- 159.94 --- Gespreksvaardigheden --- Non-verbale communicatie --- Psychosomatische aandoeningen --- Verlegenheid --- Zelfvertrouwen --- 415.3 --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Gesprekstechnieken --- Luisteren --- Slecht-nieuwsgesprekken --- Zelfconcept --- Uitvoerende functies --- Gedrag --- Angsten --- Assertiviteitstraining --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Voeding --- Gezondheid --- Ziekten --- Gezondheidszorg --- Denken --- Training --- Provocatieve psychologie --- Angst --- Gesprekstechniek --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Ziekte --- Drank --- Training (sport)
Choose an application
1. Waarnemen en interpreteren 2. Non-verbaal gedrag 3. Luisteren 4. Samenvatten 5. Vragen stellen 6. Concretiseren 7. Meningen 8. Omgaan met gevoelens 9. Feedback 10. Assertief reageren
Sociale vaardigheden --- Omgangskunde --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Sociaal-agogische vaardigheid --- 305.8 --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Concretiseren --- Emoties (Gevoelens) --- Feedback --- Luisteren --- Non-verbale communicatie --- Samenvatten --- Vragen stellen --- Waarneming --- Communicatie ; algemeen --- 613.3 --- patiëntenbegeleiding --- sociale vaardigheden --- verpleegkunde --- 316.77 --- communicatievaardigheden --- sociale vaardigheidstraining --- sociologie --- gesprekstechnieken --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- communicatie --- lichaamstaal --- luisteren --- observeren --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- communicatieleer --- 007
Choose an application
Deze training recht zich tot kinderen van 7 tot 12 jaar en hun ouders, en is bijzonder geschikt voor kinderen met problemen ten gevolge van pesten en kinderen met sociale angst of bewegingsangst. Ook kinderen met kenmerken van ADHD, NLD of milde vormen van contactstoornissen kunnen baat hebben bij deze training. De cursus voor de kinderen bestaat uit twaalf sessies. In kleine groepjes (zes tot acht kinderen) vinden communicatie en interactie plaats, via opeenvolgend bewegen, spel en praten. Er wordt gebruikgemaakt van methoddieken uit de bewegingstherapie, de cognitieve gedragstherapie, NLP en imaginatie. In deze training leren de kinderen via spel en beweging beter te luisteren naar hun lichaamssignalen en intuïtie en daar voor zichzelf of naar de ander toe iets mee doen. Ook voor de ouders (en anderen opvoeders) is er een cursus opgesteld. Deze bestaat uit een informatiebijeenkomst en vier sessies. In deze training worden Rogeriaanse uitgangspunten gecombineerd met gedragstherapeutische vaardigheden De ouders worden aangemoedigd om actief te luisteren naar de gevoelens van hun kind. Zij leren ook te onderscheiden wie de meest actieve persoon moet zijn bij het oplossen van problemen. De training biedt kinderen en hun ouders een ondersteuning in de groei naar zelfvertrouwen en de acceptatie van zichzelf en de ander. De kinderen wordt een leerervaring aangereikt, waarbij de volwassenen (therapeuten, ouders, leerkrachten..) structurerend, voorwaardenscheppend en mediërend aanwezig zijn. (Bron: covertekst)
#PBIB:+108.31 --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- sociale vaardigheden --- kinderen --- weerbaarheid --- gedragstherapie --- 433.4 --- Afscheid nemen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Basisonderwijs --- Gezinsopvoeding --- Grenzen stellen --- Pesten --- Probleemoplossingsvaardigheden --- Seksuele kindermishandeling --- Sociale vaardigheden --- Zelfstandigheid --- Sociale vaardigheden kinderen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- assertiviteit --- Educational sciences --- opvoedingsproblemen --- sociale weerbaarheid --- Thérapie comportementale --- NLP --- kinderen met problemen --- oudercursus --- Grenzen --- assertiviteitstraining --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- 433 --- 607.33 --- pedagogiek --- pesten --- psychiatrie --- seksualiteit --- zelfbeeld --- 37.032 --- Kinderen --- Samenleving --- Training --- Weerbaarheid --- Opvoeding in de praktijk --- Gedragstherapie --- 007 --- kinderpsychiatrie --- Gedragsstoornissen --- Ouderschap
Choose an application
Dit boek leert hoe je kleuters kunt helpen om te gaan met hun emoties. Door goed te kijken naar kinderen en het spel dat ze spelen, kunnen we namelijk veel afleiden over hun sociaalemotionele welzijn. Van daaruit kunnen we onze kleuters spelenderwijs sociale vaardigheden bijbrengen. Dit boek introduceert daarvoor onder meer het spel 'Het toverbos'. Met deze methode, die dierenpoppen en verhalend materiaal gebruikt, worden kleuters weerbaar, gaan ze verhalend materiaal gebruiken, gaan ze zelf op zoek naar oplossingen en winnen ze aan zelfvertrouwen. (Bron: covertekst)
Sociale vaardigheden --- Kleuteronderwijs. --- emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- emotionele ontwikkeling --- Didactics of Kindergarten --- Emotions in children --- Psychological aspects --- Handbooks, manuals, etc. --- Academic collection --- C6 --- kleuters (x) --- pedagogiek --- emoties --- kleuters --- sociale vaardigheden --- weerbaarheid --- zelfvertrouwen --- 416.23 --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spelen(Kinderspelen) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Welzijn --- Zelfvertrouwen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Emoties (Gevoelens) --- Gedragsproblemen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spelen --- 37.032 --- Emoties ; kinderen --- Emoties --- Handboek/cursus --- Rollenspel --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- Sociale vaardigheden ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Toverbos --- 472.9 --- Gevoelens --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- gevoelens --- Sociale en emotionele opvoeding --- 093991.jpg --- Kleuter --- Emotie
Choose an application
Dit boek is de neerslag van informatieavonden ivm opvoeden tot weerbare kwetsbaarheid tijdens het schooljaar 98-99 met de kinderpsychiater Peter Adriaenssens en het VCOV.
Personality Development --- Child Development --- Education --- Psychology, Educational --- 37.018.1 --- #GBIB:CBMER --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+107.10 --- #PBIB:2000.1 --- #PBIB:gift 2000 --- Academic collection --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Weerbaarheid --- opvoeden --- weerbaarheid --- kinderopvoeding --- persoonlijkheidsvorming --- 308.4 --- 416.1 --- 433 --- 433.4 --- Kinderpsychologie --- Kindersociologie --- Opvoeding --- Opvoeding (Pedagogie) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- assertiviteit --- kinderpsychologie --- kindersociologie --- kwetsbaarheid --- pedagogiek --- 416.5 --- Angst --- Angstige kinderen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Kinderen --- Puberteit --- Sprookjes --- 433.4 ) Sociale, rationele en seksuele opvoeding van het kind --- opvoeding (ler) --- Weerbaarheid: jongeren --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Weerbaarheid --- Development, Personality --- Growth --- Educational Psychology --- Educational Psychologies --- Psychologies, Educational --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- Infant Development --- Development, Child --- Development, Infant --- Psychology, Child --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- 37 --- 37.03 --- Jeugd --- Sociologie van de jeugd --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoeding in de praktijk --- Sociale opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- education --- Educational sciences --- kinderen --- Sociology of social care --- opvoeding --- 37.013 --- Angsten --- Gehechtheid --- Relatie ouder - kind --- Assertiviteitstraining --- kinderen, weerbaar --- graduaat orthopedagogie
Choose an application
Het boek Mijn kind is bang corrigeert op een rustige toon nogal wat kromme denkbeelden, maar wil vooral het 'probleem' op een opbouwende manier benaderen: angst hoort nu eenmaal bij het opgroeien. Het is niet zozeer met tips en cursussen dat je kinderangsten te lijf gaat, wel met een dagelijkse opvoeding tot weerbaarheid. Hoe je dit kunt doen, beschrijft Peter Adriaenssens deskundig aan de hand van vele voorbeelden uit het leven van elke dag. Die gaan vergezeld van indringende beschouwingen en doeltreffende suggesties.
kinderpsychologie --- kindermishandeling --- assertiviteitstraining --- kinderopvoeding --- kindermishandeling, seksuele --- angst --- Child. --- Anxiety. --- Fear. --- Anxiety Disorders. --- #GSDBP --- #PEDA *018.13 --- #PEDA *6.58 --- Academic collection --- C6 --- angst (x) --- kinderen --- opvoeding --- #A9707A --- #KVHB:Angst --- #KVHB:Seksueel misbruik. Zie ook: Geweld --- #KVHB:Weerbaarheid --- seksueel misbruik --- weerbaarheid --- 416.5 --- Angsten --- Psychologie --- Sociale opvoeding --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- kinderangsten --- pedagogiek --- 37.018.1 --- 433.1 --- Angst --- Angstige kinderen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Assertiviteit --- Kinderen --- Kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- Opvoeding --- Ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- Pedofilie --- Seksuele kindermishandeling --- Sprookjes --- 415.3 ) Angst --- emoties --- gedrag --- ontwikkelingspsychologie --- Assertiviteit ; kinderen --- Anxiety Neuroses --- Anxiety States, Neurotic --- Neuroses, Anxiety --- Anxiety Disorder --- Anxiety State, Neurotic --- Disorder, Anxiety --- Disorders, Anxiety --- Neurotic Anxiety State --- Neurotic Anxiety States --- State, Neurotic Anxiety --- States, Neurotic Anxiety --- Anxiety --- Anti-Anxiety Agents --- Fears --- Hypervigilance --- Nervousness --- Social Anxiety --- Anxieties, Social --- Anxiety, Social --- Social Anxieties --- Phobia, Social --- Anxiety Disorders --- Children --- Minors --- 159.987 --- 343.62 --- 361.13 --- 37 --- 159.94 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoedingsstijlen --- Developmental psychology --- Ontwikkelingspsychologie --- assertiviteit --- 415.3 --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Child --- Fear --- Opvoeding en onderwijs --- Seksueel misbruik --- Preventie --- Weerbaarheid --- 433 --- 440 --- Anxiousness --- Onderwijs
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|