Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Over the last few decades the term ?bootlegging??a practice once relegated to smugglers and copyright infringers?has become understood as a creative act. Debates about homage, appropriation, and theft that are common in the art world, are now being held in the spheres of corporate branding, social media, and the creative industry as a whole. Today, bootlegging has become fetishized as an aesthetic in and of itself, influencing everything from underground record labels to DIY T-shirts, publishing ideologies, to acts of high fashion détournement. UNLICENSED contains twenty-one interviews with a range of creative practitioners on the topic of bootlegging. The conversations in UNLICENSED investigate bootlegging?s creative and critical potential, and explore new ways bootlegging can be deployed in order to thrive as an impactful cultural force.Bron : https://valiz.nl/en/publications/unlicensed
Théorie de l'art --- Interview --- Artistieke creativiteit --- Kunst --- Kunstenaar --- Origineel --- Smokkel
Choose an application
De vaardigheid om te reflecteren wordt in steeds meer beroepen belangrijk. Door het traditionele onderwijs worden we heel goed opgeleid in het oplossen van bekende problemen. Maar de complexe wereld waarin we leven, vraagt van beroepsbeoefenaren steeds meer dat ze in staat zijn onbekende problemen op te lossen. De inductieve vaardigheden die daarvoor nodig zijn, worden in het onderwijs vaak slechts mondjesmaat ontwikkeld. Elke professie vraagt naast basale instrumentele kennis en vaardigheden ook een dosis artisticiteit. Het vermogen tot improviseren is een wezenlijk onderdeel van die artisticiteit. Improviseren is een creatief proces waarin je voor de vuist weg eerder opgedane kennis en ervaring in een nieuwe combinatie tot uitdrukking brengt.Om goed te kunnen improviseren, dienen professionals hun ransel te vullen met ongeveer 50.000 eenheden aan kennis en ervaring. In de meeste beroepen doe je daar een jaar of tien over. Reflectie is de bekwaamheid om over het verleden na te denken, in het heden, voor de toekomst. Reflecteren is moeilijk, omdat je een tafereel beschouwt en analyseert waarvan je zelf deel uitmaakt. Het doet je soms denken aan de Baron von Münchhausen, die zich aan zijn eigen haren uit het moeras trok.In dit boek behandelt Verhoeven een aantal thema's die voor elke professional van belang zijn om zijn vermogen tot reflecteren te verbeteren.
Reflectie (onderdeel leerproces) --- Professionalisering --- Leren --- Empirisme --- Rationalisme (filosofie) --- Talentontwikkeling --- Talent --- Artistieke creativiteit --- Improvisatie --- Vaardigheden --- Professionele ontwikkeling
Choose an application
What makes someone creative? How does someone face the empty page, the empty stage and making something where nothing existed before? Not just a dilemma for the artist, it is something everyone faces everyday. What will I cook that isn't boring? How can I make that memo persuasive? What sales pitch will increase the order, get me the job, lock in that bonus? These too, are creative acts, and they all share a common need: proper preparation. For Twyla Tharp, creativity is no mystery; it's the product of hard work and preparation, of knowing one's aims and one's subject, of learning from approaches taken in the past. It's a process undertaken every day. It's a habit. The Creative Habit is not merely a look inside the mind of a remarkable woman with remarkable skills, but a programmatic, inspiring, encouraging guide to help each of us achieve our fullest creative potential.
creativiteit (ler) --- creativiteitsontwikkeling --- Industrial psychology --- Product strategy --- creativity --- Tharp, Twyla °1941 (°Portland, Indiana, VS) --- Management ; succes door creativiteit --- Kunsttheorie ; over creativiteit --- Artistieke creativiteit --- 793.01 --- Dans ; theorie, filosofie, esthetica
Choose an application
History of France --- France --- Frankrijk --- Geschiedenis --- Histoire --- 944 --- Academic collection --- #KVHA:Frankrijk --- Arbeidersbeweging --- Artistieke creativiteit --- Bevolkingsontwikkeling --- Culturele vorming --- Dekolonisatie --- Economische groei --- Kwaliteitsprodukt --- Levenskunst --- Overzeese expansie --- Religieus leven --- Sociale problematiek --- Staatvorming --- Wereldbeschouwing --- Geschiedenis van Frankrijk --- 994 Sociaal-economische beschrijving --- Civilization. --- 944 Geschiedenis van Frankrijk --- 944 History of France
Choose an application
David Small groeit op in een gezin waarin iedereen een eigen taal spreekt: zijn moeder zucht voortdurend en slaat de keukenkastjes hard dicht, zijn oudste broer drumt, zijn vader slaat op een boksbal. Onuitgesproken geweld vormt een belangrijk deel in de opvoeding van de jonge David.In Stitches vertelt hij op aangrijpende wijze over hoe de terreur in huis met de jaren alleen maar toeneemt. Zelfs zijn oma, een tragische vrouw die religie en noodlot op hardhandige wijze met elkaar verknoopt, verspilt geen overbodige liefde aan de jongen.Het is haast ondraaglijk om toe te moeten zien hoe wreed mensen ? ouders en kinderen in dit geval ? met elkaar omgaan, wat een kind moet doorstaan: als Small tien jaar is, groeit er een cyste in zijn nek, maar zijn ouders zijn te gepreoccupeerd met zichzelf om er aandacht aan te besteden, hoewel vrienden van de familie hen smeken ernaar te laten kijken. Pas op zijn veertiende ondergaat David een operatie en blijkt het om een kankergezwel te gaan. Een tweede, zware operatie laat hem zonder stem en ook fysiek gehandicapt achter.Onsentimenteel en onbarmhartig wordt het verhaal kaler en kaler, de pagina's leger en leger. Er valt niets meer te zeggen omdat David niets meer zeggen kán.De intensiteit van deze graphic novel is vergelijkbaar met een innerlijke schreeuw, de evocatie van een universele nachtmerrie die zelfs overdag niet verdwijnt?Lees dit boek, huil en zie hoe een ware kunstenaar zijn verdriet en pijn omzet in de ultieme wraak: kunst.
Authors, American --- American authors --- Artists --- Children's stories --- Authorship. --- Technique. --- Small, David, --- Kanker --- Graphic novels --- Tieners --- Trauma --- Weglopen --- Artistieke creativiteit --- Geweld --- Autobiografieën --- Kunst --- 741.5 --- beeldverhaal --- eenentwintigste eeuw --- graphic novels --- kunst --- Small David --- strips --- tekenkunst --- Verenigde Staten --- Persons --- Children's fiction --- Juvenile fiction --- Juvenile stories --- Children's literature --- Fiction --- Storytelling --- Biography --- Authorship --- Illustrations --- Parents et enfants --- Artistes américains --- Roman américain pour la jeunesse --- Auteur (esthétique) --- Small, David --- Graphic novel --- Jongere --- Psychotrauma --- Wegloper --- Autobiografie --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Can an artist claim that an object is a work of art if it has been made for him or her by someone else? If so, who is the author of such a work? And just what is the difference between a work of art and a work of craft? In the first book of its kind, Michael Petry tackles these questions head on.
Art --- Applied arts. Arts and crafts --- decorative arts [discipline] --- Contemporary [style of art] --- materials [substances] --- hedendaagse kunst --- toegepaste kunsten --- materialen (kunst) --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Decorative arts --- Found objects (Art) --- Handicraft in art --- Handicraft --- 7.02 --- 7.039 --- ambachtelijkheid --- eenentwintigste eeuw --- glas --- kunst --- kunsttechniek --- materialen --- metaal --- steen --- textiel --- 7.01 --- Beeldende kunst ; 21ste eeuw ; relatie visie kunstenaar en ambachtelijke uitvoering --- Beeldende kunst ; ontwerp en uitvoering ; idee en technisch resultaat --- Kunsttheorie ; artistieke creativiteit en technische produktie --- Samenwerking kunstenaars en technische specialisten --- Crafts (Handicrafts) --- Handcraft --- Occupations --- Manual training --- Sloyd --- Found art --- Objects, Found (Art) --- Ready-mades (Art) --- Readymades (Art) --- Art, Modern --- Applied arts --- Art industries and trade --- Creative ability in art --- Creative ability in literature --- Imagination --- Inspiration --- Literature --- Creative ability --- Originality --- Beautiful, The --- Beauty --- Aesthetics --- Art and philosophy --- Philosophy --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunstgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- Analysis, interpretation, appreciation
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|