Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Analytische psychologie. --- Archetypen. --- Moeder-kind-relaties.
Choose an application
Archetypen --- Heilssystem --- Quaternität --- Religiöse Erfahrung --- Seelentherapie --- Sigmund Freud --- Trinität --- Unbewusstes
Choose an application
Doelstelling: Mijn onderzoek vergelijkt Russische met Vlaamse reclameboodschappen in de jaargang 2007 in het Russisch wekelijks tijdschrift Vlast' en het Vlaams wekelijks tijdschrift Knack. De doelstelling is verschillen vast te stellen en te onderzoeken aan de hand van onder andere de theorie over culturele waarden van Hofstede in het onderzoek van Thijskens en de theorie over Archetypen van Rakitina en Pendikova. Middelen of methode: Ten eerste werd de wetgeving over reclame en de geschiedenis van reclame in beide landen vergeleken. Daarna werden alle pagina's reclame onderverdeeld in verschillende productcategorieën, 13 in totaal. Deze gegevens werden systematisch tegenover elkaar geplaatst en zo konden de grootste verschillen vastgesteld worden. Deze verschillen worden daarna verklaard aan de hand van de theorie van Hofstede, de theorie van de archetypen en verschillen in het milieubeleid. Resultaten: De waargenomen verschillen tussen beide tijdschriften in reclame duiden op de verschillende culturen in Rusland en Vlaanderen. In het Vlaamse tijdschrift Knack wordt duidelijk meer reclame (30%) afgedrukt dan in het Russisch tijdschrift Vlast' (9%). In Vlast' is er wel een groter aandeel autoreclame en reclame voor luxeproducten. Engels wordt meer gebruikt in de Vlaamse advertenties en in de Knack staan veel meer eigen advertenties. In de autoreclame is het verschil het duidelijkst: in de Russische autoreclame wordt de nadruk gelegd op snelheid en kracht van de auto, terwijl in de Vlaamse reclame milieuvriendelijkheid wordt vooropgesteld. Dit kan verklaard worden door het "mannelijkere" karakter van de Russische cultuur en het feit dat België haar CO² uitstoot drastisch moet verminderen, wat niet het geval is in Rusland. Men kan dus zeggen dat reclamemakers rekening houden met de culturele verschillen tussen verschillende landen.
Archetypen. --- Culturele waarden. --- Hoeken. --- Hofstede. --- Reclame. --- Rusland. --- Studie in de meertalige communicatie. --- Vlaanderen.
Choose an application
Een betekenisvolle merkidentiteit is onmisbaar voor de groei en continuïteit van een organisatie. Dit boek laat zien hoe archetypen kunnen helpen bij het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit. Is jouw merk een nar, een minnaar, een rebel of heeft het meer weg van een ontdekker of verzorger? In De vijf stappen naar een betekenisvol merk krijg je uitleg wat deze en andere archetypen inhouden en wat de voordelen zijn van een merk bouwen met archetypen.Lees hoe je met behulp van deze archetypen je merk kunt laten aansluiten op de wensen en behoeften van de consument. Een gedetailleerd stappenplan geeft je de tools om zelf een archetypische merkidentiteit te creëren. Dit boek is geschreven voor merkenbouwers; (marketing)communicatie- en brand managers, maar ook directie en HR.Bron : http:/www.adfoshop.nl
advertising --- marketing --- reclame --- Merken --- Merkbeleid --- Identiteit --- Merkstrategieën --- Storytelling --- Archetypen --- Branding --- Marketingstrategieën --- E-books --- PXL-Business 2016 --- merken --- branding --- Merken.
Choose an application
Een betekenisvolle merkidentiteit is onmisbaar voor de groei en continuïteit van een organisatie. Dit boek laat zien hoe archetypen kunnen helpen bij het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit. Is jouw merk een nar, een minnaar, een rebel of heeft het meer weg van een ontdekker of verzorger? In De vijf stappen naar een betekenisvol merk krijg je uitleg wat deze en andere archetypen inhouden en wat de voordelen zijn van een merk bouwen met archetypen.Lees hoe je met behulp van deze archetypen je merk kunt laten aansluiten op de wensen en behoeften van de consument. Een gedetailleerd stappenplan geeft je de tools om zelf een archetypische merkidentiteit te creëren. Dit boek is geschreven voor merkenbouwers; (marketing)communicatie- en brand managers, maar ook directie en HR.Bron : http:/www.adfoshop.nl
advertising --- marketing --- reclame --- Merken --- Merkbeleid --- Identiteit --- Merkstrategieën --- Storytelling --- Archetypen --- Branding --- Marketingstrategieën --- Merken. --- E-books --- Merk --- Merkstrategie --- Archetype --- Marketingstrategie
Choose an application
Psychoanalysis --- Jung, C. G. --- Carl Gustav Jung --- psyche --- associatie --- dromen --- symbool --- het collectief onbewuste --- Archetypen --- Jung --- Paracelsus --- Mandala --- religie --- synchroniciteit --- biografie
Choose an application
Archetype (Psychologie) in de literatuur --- Archetype (Psychology) in literature --- Archétype (Psychologie) dans la littérature --- Art de conter en litterature --- Storytelling in literature --- Vertelkunst in de literatuur --- storytelling --- Stilistics --- Literature --- Archetypen in de literatuur --- Verhalen ; literaire techniek --- creatief schrijven
Choose an application
Geschriften van de Zwitserse psychiater (1875-1961) over twee centrale thema's uit zijn werk.
Depth psychology --- psychologie --- 159.964 --- #GROL:SEMI-159.9-05 Verz 2 --- #GGSB: Psychologie --- #GGSB: Psycho-analyse --- #GGSB: Symbolen --- #GGSB: Dieptepsychologie --- #KVHB:Archetype --- #KVHB:Psychoanalyse --- #KVHB:Jung --- Dieptepsychologie --- Dieptepsychologie. Psychoanalyse --- Psychoanalyse --- handboeken en inleidingen --- 159.964 Dieptepsychologie. Psychoanalyse --- handboeken en inleidingen. --- Handboeken en inleidingen. --- Analytische psychologie. --- Archetypen. --- Depth psychology. --- Het onbewuste. --- Psychologie --- Psycho-analyse --- Symbolen
Choose an application
Since its release in 1949, The Hero With a Thousand Faces has influenced millions of readers by combining the insights of modern psychology with Joseph Campbell's revolutionary understanding of comparative mythology. In these pages, Campbell outlines the Hero's Journey, a universal motif of adventure and transformation that runs through virtually all of the world's mythic traditions. He also explores the Cosmogonic Cycle, the mythic pattern of world creation and destruction.
Mythology --- Psychoanalysis --- Dieptepsychologie --- Vergelijkende godsdienstwetenschap --- Vergelijkende letterkunde --- dieptepsychologie --- mythologie --- Jungian psychology --- literatuur --- 791.44 --- 7.046 --- 7.01 --- archetypen --- Jung Carl Gustav --- 82 --- striptheorie --- helden --- psychoanalyse --- psychologie --- iconologie --- iconografie --- scriptwriting --- scenario --- scenario's --- literatuurtheorie --- narratologie --- Analytic psychology --- Analytical psychology --- Jungian psychoanalysis --- Jungian theory --- Myths --- Legends --- Religion --- Religions --- Folklore --- Gods --- Myth --- Depth psychology --- Comparative religion --- Comparative literature --- Mythology. --- Psychoanalysis.
Choose an application
07
Psychoanalyse --- Cultuur en religie. --- Philosophical anthropology --- Depth psychology --- Liefde --- erotiek --- seksualiteit --- liefde --- dieptepsychologie --- man-vrouw relatie --- Academic collection --- #SBIB:309H021 --- #SBIB:309H505 --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Antropologie --- #SBIB:316.346H00 --- #GBIB:IDGP --- #GBIB:CBMER --- 176 --- 176 Seksuele ethiek. Seksuele moraal --- Seksuele ethiek. Seksuele moraal --- 392.6 --- 172 --- 159.9 --- 159.91 --- Intra- en interpersonele communicatie --- Code en boodschap: psychologische, psycho-analytische benadering --- Man-vrouw-studies, gender: algemeen --- Drift --- Archetypen --- Seksualiteit --- Erotiek --- 418.1 --- Eenzaamheid --- Incest --- C6 --- essay --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Filosofie --- Antropologie --- Seksuologie --- Psychologie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|