Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
De held en het moederarchetype : tweede deel van Symbole der Wandlung
Author:
ISBN: 9060699785 9789060699782 Year: 1995 Publisher: Rotterdam : Lemniscaat,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Das Christentum bei C. G. Jung : Philosophische Grundlagen, psychologische Prämissen und Konsequenzen für die therapeutische Praxis
Author:
ISBN: 9783170292581 9783170292598 9783170292604 9783170292311 Year: 2015 Publisher: Stuttgart Kohlhammer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Vergelijkende studie van reclame in Rusland en Vlaanderen. Een empirische studie van reclame in de tijdschriften Vlast' en Knack. Sravnitelnoe issledovanie reklamy v Rossii i Flandrii. Empiriceskoe issledovanie reklamy v žurnalach Vlast' i Knack
Authors: --- ---
Year: 2010 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Mijn onderzoek vergelijkt Russische met Vlaamse reclameboodschappen in de jaargang 2007 in het Russisch wekelijks tijdschrift Vlast' en het Vlaams wekelijks tijdschrift Knack. De doelstelling is verschillen vast te stellen en te onderzoeken aan de hand van onder andere de theorie over culturele waarden van Hofstede in het onderzoek van Thijskens en de theorie over Archetypen van Rakitina en Pendikova. Middelen of methode: Ten eerste werd de wetgeving over reclame en de geschiedenis van reclame in beide landen vergeleken. Daarna werden alle pagina's reclame onderverdeeld in verschillende productcategorieën, 13 in totaal. Deze gegevens werden systematisch tegenover elkaar geplaatst en zo konden de grootste verschillen vastgesteld worden. Deze verschillen worden daarna verklaard aan de hand van de theorie van Hofstede, de theorie van de archetypen en verschillen in het milieubeleid. Resultaten: De waargenomen verschillen tussen beide tijdschriften in reclame duiden op de verschillende culturen in Rusland en Vlaanderen. In het Vlaamse tijdschrift Knack wordt duidelijk meer reclame (30%) afgedrukt dan in het Russisch tijdschrift Vlast' (9%). In Vlast' is er wel een groter aandeel autoreclame en reclame voor luxeproducten. Engels wordt meer gebruikt in de Vlaamse advertenties en in de Knack staan veel meer eigen advertenties. In de autoreclame is het verschil het duidelijkst: in de Russische autoreclame wordt de nadruk gelegd op snelheid en kracht van de auto, terwijl in de Vlaamse reclame milieuvriendelijkheid wordt vooropgesteld. Dit kan verklaard worden door het "mannelijkere" karakter van de Russische cultuur en het feit dat België haar CO² uitstoot drastisch moet verminderen, wat niet het geval is in Rusland. Men kan dus zeggen dat reclamemakers rekening houden met de culturele verschillen tussen verschillende landen.


Book
De vijf stappen naar een betekenisvol merk : ontdek de kracht van archetypen
Author:
ISBN: 9789491560941 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Adfo Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een betekenisvolle merkidentiteit is onmisbaar voor de groei en continuïteit van een organisatie. Dit boek laat zien hoe archetypen kunnen helpen bij het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit. Is jouw merk een nar, een minnaar, een rebel of heeft het meer weg van een ontdekker of verzorger? In De vijf stappen naar een betekenisvol merk krijg je uitleg wat deze en andere archetypen inhouden en wat de voordelen zijn van een merk bouwen met archetypen.Lees hoe je met behulp van deze archetypen je merk kunt laten aansluiten op de wensen en behoeften van de consument. Een gedetailleerd stappenplan geeft je de tools om zelf een archetypische merkidentiteit te creëren. Dit boek is geschreven voor merkenbouwers; (marketing)communicatie- en brand managers, maar ook directie en HR.Bron : http:/www.adfoshop.nl


Book
De vijf stappen naar een betekenisvol merk : ontdek de kracht van archetypen
Author:
ISBN: 9789491560941 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Adfo Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een betekenisvolle merkidentiteit is onmisbaar voor de groei en continuïteit van een organisatie. Dit boek laat zien hoe archetypen kunnen helpen bij het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit. Is jouw merk een nar, een minnaar, een rebel of heeft het meer weg van een ontdekker of verzorger? In De vijf stappen naar een betekenisvol merk krijg je uitleg wat deze en andere archetypen inhouden en wat de voordelen zijn van een merk bouwen met archetypen.Lees hoe je met behulp van deze archetypen je merk kunt laten aansluiten op de wensen en behoeften van de consument. Een gedetailleerd stappenplan geeft je de tools om zelf een archetypische merkidentiteit te creëren. Dit boek is geschreven voor merkenbouwers; (marketing)communicatie- en brand managers, maar ook directie en HR.Bron : http:/www.adfoshop.nl


Book
C.G. Jung.
Author:
ISBN: 9023303989 Year: 1979 Publisher: Den Haag Kruseman's Uitgeversmaatschappij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De 12 oerkarakters van storytelling : archetypes en hun basisplots
Author:
ISBN: 9789045706092 Year: 2016 Volume: *29 Publisher: Antwerpen Uitgeverij Atlas Contact


Book
Archetype en onbewuste
Author:
ISBN: 9060695771 9789060695777 9060699726 9789060699720 Year: 1985 Publisher: Rotterdam Lemniscaat


Book
The hero with a thousand faces
Author:
ISBN: 9781577315933 1577315936 Year: 2008 Volume: 17 Publisher: Novato, Calif.: New World Library,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Since its release in 1949, The Hero With a Thousand Faces has influenced millions of readers by combining the insights of modern psychology with Joseph Campbell's revolutionary understanding of comparative mythology. In these pages, Campbell outlines the Hero's Journey, a universal motif of adventure and transformation that runs through virtually all of the world's mythic traditions. He also explores the Cosmogonic Cycle, the mythic pattern of world creation and destruction.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by