Listing 1 - 10 of 309 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Leiderschap is geen doel op zich. Het is slechts een middel. Een middelom het verschil te maken in je eigen leven, in je organisatie en in dewereld om je heen. Daarom is het waardevol om je leiderschap te ontwikkelen. Bij jezelf en bij anderen.'Ontwikkel je leiderschap' is je persoonlijke gids bij het versnellen vanjouw leiderschapsontwikkeling én die van anderen.
Choose an application
Choose an application
Evaluation Evaluatie --- Apprentissage Leerproces --- Tests Tests
Choose an application
À l'heure où se former est un enjeu d'adaptation, voire de survie professionnelle, s'appuyer sur les récentes découvertes de la science du cerveau donne l'opportunité d'innover pour renforcer la performance et le confort du formateur et de l'apprenant. À l'aide de nombreuses références théoriques solides, cet ouvrage propose de montrer de façon concrète comment les neurosciences éclairent la pédagogie à l'ère digitale et permettent de développer une formation professionnelle plus motivante et plus personnalisée. Chaque thème est structuré en trois items : le décryptage du fonctionnement du cerveau, l'impact sur la façon d'apprendre ou de former, l'apport du digital et la façon dont il renforce les concepts abordés. Destiné aux professionnels de la formation, cet ouvrage : permet de comprendre la façon dont le cerveau humain apprend ; donne des repères pour initier une pédagogie adaptée tenant compte d'une meilleure connaissance de l'écologie de notre cerveau ; met en avant des idées et propositions pratiques pour nous aider à repenser l'apprentissage en le rendant plus agile et adapté à nos modes de fonctionnement naturels.
Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Formation Opleiding
Choose an application
Evaluation Evaluatie --- Apprentissage Leerproces --- Tests Tests
Choose an application
Apprentissage Leerproces --- Formation Opleiding --- Technologie Technologie
Choose an application
Choose an application
Apprentissage Leerproces --- Prise de décision Beslissen --- Autodidactes Zelfstudie --- Méthodes Methoden
Choose an application
The development of the knowledge economy influences the way in which learning in the context of work takes place. In order to be successful in a knowledge economy learning with the intention of innovating becomes increasingly important. It is this form of learning that is central to this thesis. The first research question aims to trace factors that enhance the learning processes leading to gradual improvements and radical innovations. The second research question examines the extent to which these factors could be deliberately applied to design a work environment that promotes innovation. Central to the research is the study of innovation practices. An innovation practice is a group of people that is motivated to collaboratively find an innovative solution for a difficult problem for which the answer is yet unknown. The method consists of a series of studies that all answer different questions. In the first study a meta-analysis was conducted of 18 reconstruction studies of completed innovation practices. The second study was a parallel study in which we monitored 10 innovation practices. This was combined with a literature review. In the third study an expert consultation was carried out to formatively evaluate the design principles that were found in the previous studies. Then, a design study was conducted in which participants used the design principles in different ways in order to examine their prescriptive quality. In answer to the first main question there is a set of 11 design principles which reflect the factors that enhance learning in innovation practices. In answer to the second research question we conclude that the design principles do not have a prescriptive function. The application of the principles in order to design interventions for innovation practices is influenced by six other factors as depicted in a design model. A combination of a systematic and personal approach seems the most viable for innovation. The design principles present various perspectives that offer the designer starting points for the design of interventions.Bron : http://www.narcis.nl/
Leren --- Innovatie --- Didactisch proces --- Veranderingsmanagement --- Kennismaatschappij --- Apprentissage Leerproces
Choose an application
A l'heure où la révolution numérique implique une évolution des outils et des pratiques de la formation continue, la méthode proposée ici intègre les approches du "blended learning" (apprentissage mixte associant e-learning et présentiel). Elle permet aux formateurs de construire des solutions adaptées à leurs apprenants selon trois étapes : exploration, intégration et enrichissement.
Apprentissage Leerproces --- Formation Opleiding --- e-learning e-learning
Listing 1 - 10 of 309 | << page >> |
Sort by
|