Listing 1 - 10 of 309 << page
of 31
>>
Sort by

Book
Ontwikkel je leiderschap : 14 krachtige principes voor het versnellen van je leiderschapsontwikkeling en die van je medewerkers
Author:
ISBN: 9789462762336 Year: 2022 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leiderschap is geen doel op zich. Het is slechts een middel. Een middelom het verschil te maken in je eigen leven, in je organisatie en in dewereld om je heen. Daarom is het waardevol om je leiderschap te ontwikkelen. Bij jezelf en bij anderen.'Ontwikkel je leiderschap' is je persoonlijke gids bij het versnellen vanjouw leiderschapsontwikkeling én die van anderen.


Book
Former avec le funny learning : quand les neurosciences réinventent vos formations
Authors: ---
ISBN: 9782100724178 Year: 2015 Publisher: Paris Dunod

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les tests psychotechniques : s'entraîner pour réussir
Authors: --- ---
ISBN: 270813552X 9782708135529 Year: 2004 Publisher: Paris Eyrolles

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
NeuroLearning : les neurosciences au service de la formation
Authors: --- ---
ISBN: 9782212564693 2212564694 Year: 2017 Publisher: Paris Eyrolles

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

À l'heure où se former est un enjeu d'adaptation, voire de survie professionnelle, s'appuyer sur les récentes découvertes de la science du cerveau donne l'opportunité d'innover pour renforcer la performance et le confort du formateur et de l'apprenant. À l'aide de nombreuses références théoriques solides, cet ouvrage propose de montrer de façon concrète comment les neurosciences éclairent la pédagogie à l'ère digitale et permettent de développer une formation professionnelle plus motivante et plus personnalisée. Chaque thème est structuré en trois items : le décryptage du fonctionnement du cerveau, l'impact sur la façon d'apprendre ou de former, l'apport du digital et la façon dont il renforce les concepts abordés. Destiné aux professionnels de la formation, cet ouvrage : permet de comprendre la façon dont le cerveau humain apprend ; donne des repères pour initier une pédagogie adaptée tenant compte d'une meilleure connaissance de l'écologie de notre cerveau ; met en avant des idées et propositions pratiques pour nous aider à repenser l'apprentissage en le rendant plus agile et adapté à nos modes de fonctionnement naturels.


Book
Les tests : s'entraîner pour réussir
Authors: --- ---
ISBN: 270811395X Year: 1992 Publisher: Paris Ed. d'organisation

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De la formation à la Learning Company : l'apprentissage connecté au coeur des entreprises
Author:
ISBN: 9782212570137 Year: 2018 Publisher: Paris Eyrolles

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Réussir le résumé de texte et la note de synthèse.
Author:
ISBN: 2850085251 9782850085253 Year: 2003 Publisher: Lyon Chronique sociale

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Le développement personnel
Authors: ---
ISBN: 2710102773 Year: 1980 Publisher: Paris ESF

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Learning to innovate : a series of studies to explore and enable learning in innovation practices
Author:
ISBN: 9789036528757 Year: 2009 Publisher: Twente Universiteit Twente

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The development of the knowledge economy influences the way in which learning in the context of work takes place. In order to be successful in a knowledge economy learning with the intention of innovating becomes increasingly important. It is this form of learning that is central to this thesis. The first research question aims to trace factors that enhance the learning processes leading to gradual improvements and radical innovations. The second research question examines the extent to which these factors could be deliberately applied to design a work environment that promotes innovation. Central to the research is the study of innovation practices. An innovation practice is a group of people that is motivated to collaboratively find an innovative solution for a difficult problem for which the answer is yet unknown. The method consists of a series of studies that all answer different questions. In the first study a meta-analysis was conducted of 18 reconstruction studies of completed innovation practices. The second study was a parallel study in which we monitored 10 innovation practices. This was combined with a literature review. In the third study an expert consultation was carried out to formatively evaluate the design principles that were found in the previous studies. Then, a design study was conducted in which participants used the design principles in different ways in order to examine their prescriptive quality. In answer to the first main question there is a set of 11 design principles which reflect the factors that enhance learning in innovation practices. In answer to the second research question we conclude that the design principles do not have a prescriptive function. The application of the principles in order to design interventions for innovation practices is influenced by six other factors as depicted in a design model. A combination of a systematic and personal approach seems the most viable for innovation. The design principles present various perspectives that offer the designer starting points for the design of interventions.Bron : http://www.narcis.nl/


Book
Le blended learning : construire ses formations avec la méthode Learning Assemblage
Author:
ISBN: 9782710127529 2710127520 Year: 2015 Volume: 217 Publisher: Issy-les-Moulineaux ESF

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A l'heure où la révolution numérique implique une évolution des outils et des pratiques de la formation continue, la méthode proposée ici intègre les approches du "blended learning" (apprentissage mixte associant e-learning et présentiel). Elle permet aux formateurs de construire des solutions adaptées à leurs apprenants selon trois étapes : exploration, intégration et enrichissement.

Listing 1 - 10 of 309 << page
of 31
>>
Sort by