Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Apocalypse in motion pictures. --- Science fiction films --- History and criticism.
Choose an application
"Movie audiences know exactly how the world will end because popular cinema has never stopped rehearsing the apocalypse. In this clear, concise account, Stephen Prince illuminates the appeal of apocalypse cinema, its roots in literary and religious tradition, its presence throughout cinema history, and the existential fears and anxieties that motivate it. In four elegant chapters, Prince examines the key threats to human existence that bring about world's end - collisions with giant asteroids, invasions by planet-devouring aliens, nuclear war, global warming and deadly pandemics. Touching on films ranging from The End of the World (1916), The Rapture (1991), Signs (2002), Armageddon (1998), Deep Impact (1998), Melancholia (2011), These Final Hours (2015), The War of the Worlds (1953), Invasion of the Body Snatchers (1956), Independence Day (1996), Annihilation (2018), Avengers: Infinity War (2018), Avengers: Endgame (2019) and many more, Apocalypse Cinema shows how apocalypse movies explore fundamental questions of existence that never go out of fashion"--
Apocalypse in motion pictures. --- Apocalyptic films --- History and criticism. --- Film
Choose an application
Omniprésentes, les fictions d'apocalypse – littéraires, cinématographiques, télévisuelles – imprègnent plus que jamais les tissus profonds de nos imaginaires. Apparues avec la Révolution industrielle, elles accompagnent les désillusions politiques des XIXe, XXe et XXIe siècles. Elles prennent racine dans un désespoir issu d'abord de l'échec de la Révolution française, puis d'une critique de l'idéologie du progrès. Bien avant qu'on forge les concepts d'anthropocène et de capitalocène, elles ont exprimé la prise de conscience de l'empreinte du capital sur la planète. Ainsi, contrairement à ce qu'on pourrait croire, elles ne sont pas nihilistes. Figurer la fin du monde, c'est opposer au présentisme et au fatalisme contemporains une autre conception du temps et une autre idée de la lutte. C'est chercher à faire émerger un horizon encore invisible, une promesse ouverte, indéterminée et en tant que telle nécessaire à l'invention politique : l'utopie.
Apocalypse in motion pictures. --- Apocalyptic literature --- History and criticism.
Choose an application
Apocalypse in motion pictures --- Motion pictures --- Postmodernism --- Social aspects
Choose an application
Apocalyptic Projections have been pondered since Biblical times. Theories abounded in an attempt to prepare for calamity and plan for the future. Worldwide concern regarding a twenty-first century apocalypse, related to the 2012 Mayan Apocalyptic prediction, sparked renewed interest. Even though the concept of apocalypse evokes images of total oblivion, threads of possibility and redemption offer a potential fabric of hope. The majority of the papers included in Apocalyptic Projections were p...
Choose an application
La bombe d'Hiroshima, premier engin atomique lancé sur une population civile, n'a pas seulement marqué à jamais la psyché japonaise : elle a aussi reconfiguré la flèche du temps pour l'ensemble de notre monde. C'est à l'exploration de cette ombre historique, projetée sur le plus commercial des médiums artistiques, le manga, qu'invite Pierre Pigot : comment des mangakas comme Miyazaki, Matsumoto ou Nakazawa ont forgé une esthétique capable de donner une apparence aux lourds fantômes de l'histoire ; comment, du Voyage de Ryû à L'École emportée, et de Princesse Mononoké à Albator, les mangas et dessins-animés ont exploré ces secrets de l'histoire humaine et ces hantises de la catastrophe, qui peuplent les coulisses de l'art depuis soixante ans ; comment, enfin, un manga aussi populaire aujourd'hui que One Piece dissimule au cœur de ses milliers de pages une idée secrète capable de nous donner les clés pour lutter contre cette prégnance de l'apocalypse. Apocalypse manga – ou le manga enfin sauvé de sa singularité orientale, et rendu aux mains de ses lecteurs.
Animated films --- Apocalypse in literature. --- Apocalypse in motion pictures. --- History and criticism.
Choose an application
The apocalypse's triumph is witnessed in the arts, literature, music, film, TV, and digital media thereby enabling us to view the very essence of Apocalypse as a cultural phenomenon.--
Choose an application
Apocalyptic Transformation explores how one the oldest sense-making paradigms, the apocalyptic myth, is altered when postmodern authors and filmmakers adopt it. It examines how postmodern writers adapt a fundamentally religious story for a secular audience and it proposes that even as these writers use the myth in traditional ways, they simultaneously undermine and criticize the grand narrative of apocalypse itself.
American fiction --- Apocalyptic literature --- End of the world in literature. --- Apocalypse in motion pictures. --- Postmodernism. --- History and criticism.
Choose an application
"This volume is a resource for students of all levels who are interested in learning more about apocalyptic and dystopian narratives and the complex ways that they reflect the cultural conflicts, fears, and anxieties of the societies in which they were created and serve to offer critiques and responses to those same phenomena"-- ǂc Provided by publisher.
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|