Listing 1 - 10 of 116 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: I carried out a qualitative study on the relationship between the integration process and foreign language acquisition of a non-native newcomer from Indonesia, more specifically my stepsister, Alia Shanti. Middelen of methode: The study mainly consists of field research including participant observation and interviews based on personal experiences with my stepsister and by observing her behaviour in daily life activities. In doing so, I tried to gain a better understanding of her integration process and the way in which she adapts to her new environment. Subsequently, I gathered more information about her socialisation process through education by means of a semi-structured interview with the school coach of OKAN (OnthaalKlassen voor Anderstalige Nieuwkomers), welcome classes for immigrants. The interview data were recorded, meticulously ordered and transcribed in detail. I analysed the interview which was a starting point for a thematic analysis of a number of recurrent topics like language usage in a home and in a class context, and expressions of cultural tradition. In the last chapter, I contrasted this analysis with relevant literature on language, education and ideology with special attention for the concept of ‘labelling', referring to processes of homogenization and differentiation. Resultaten: I came to the conclusion that Dutch plays a central role in the socialization of the new educational context, but in practice it appears that a lot of attention also goes to the linguistic and cultural diversity of the newcomers. It is quite possible that this heterogeneous focus partly fades away when the ‘okanner' makes the transition to regular education. This might increase the risk of exclusion. Whereas, during the OKAN year, all the newcomers form one group of different linguistic and cultural background. As a result, differentiation is greater during the OKAN year then in regular education.
Anderstalige nieuwkomers. --- Etnografie. --- Integratie. --- Studie in de (vreemde)taalverwerving.
Choose an application
De komst van een anderstalige nieuwkomer in je klas is een boeiende maar uitdagende gebeurtenis. Om je te helpen een traject op maat voor de nieuwkomer uit te stippelen én intussen de rest van je klas niet uit het oog te verliezen, ontwikkelden we de bundel Zin in leren! Zin in leven! met anderstalige nieuwkomers (Zill met AN). Een concrete tool om bij de hand te nemen bij de voorbereiding van je arrangementen, om in de buurt te hebben tijdens de uitvoering ervan of om je te helpen bij de reflectie over je aanpak.
Teaching methods --- Didactics of languages --- Primary education --- Anderstalige nieuwkomers --- Diversiteit --- 474.6 --- anderstalige nieuwkomers --- Nederlands als tweede taal --- onthaalklas --- leerplannen --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- NT2
Choose an application
Lezen --- Lager onderwijs --- Freinetonderwijs --- Jenaplanonderwijs --- Taalachterstand --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- OKAN --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Werkboek 2: thema op scool : focust op de school, de klas, kleuren en cijfers.
Woordenschatverwerving --- Anderstalige nieuwkomers --- Taalstimulering --- Taalontwikkeling --- Onthaalklas --- OKAN : lager onderwijs --- NT2 --- Anderstaligen --- OKAN --- Lager onderwijs --- Taalverwerving --- Taleninitiatie
Choose an application
Bronnenboek met lesideeën voor taalactiviteiten met kleuters die de Nederlandse taal niet of nauwelijks beheersen. Het boek biedt 43 suggesties voor activiteiten die in de groep met de doelgroepleerlingen kunnen worden gedaan. De activiteiten sluiten aan bij 17 veelvoorkomende (kleuter)thema's. Ze zijn concreet en herkenbaar en zijn geplaatst in een betekenisvolle omgeving. Voorbeelden zijn kijken, nadoen, spelen aan de hand van filmpjes, rijmpjes en liedjes. Een activiteit neemt tussen de tien à twintig minuten in beslag en wordt stapsgewijs opgebouwd: van luisteren en nadoen via luisteren en zelf doen naar luisteren en zeggen. Door de opbouw kan iedere leerling op zijn eigen niveau aan bod komen.
nieuwkomers --- taalverwerving --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlands als tweede taal --- Kleuteronderwijs --- Taalopvoeding --- Anderstalige nieuwkomers --- taalactiviteiten --- kleuters --- NT2 --- basiswoordenschat --- seizoenen --- herfst --- winter --- lente --- zomer --- sinterklaas --- kerst --- wonen --- anderstalige nieuwkomers --- 472.17 --- Anderstalige nieuwkomer --- Didactics of languages
Choose an application
NT2, praat mee! is ontwikkeld om kinderen een start te laten maken in de Nederlandse taal. Uniek aan deze serie is de Voorlezer; een 'sprekende' pen die de woorden hardop voorleest. Met NT2, praat mee! werken je leerlingen toe naar ERK-niveau A1.Voor wie is NT2, praat mee! geschikt?NT2, praat mee! richt zich vooral op leerlingen die de Nederlandse taal niet vaardig zijn, en op verschillende momenten instromen in een schooljaar en groep. Deze nieuwkomers volgen onderwijs in taalklassen en basisgroepen en doen dit begeleid en zelfstandig, op school en thuis. NT2, praat mee! sluit aan bij het ERK-niveau A1.Bron: https://www.schoolsupport.nl/NT2_+praat+mee!
Nederlands als tweede taal --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Beginners --- Nederlands --- Taalverwerving --- Anderstaligen --- Anderstalige nieuwkomers --- Rekenen --- Wiskunde --- NT2 --- OKAN --- Beginner --- Anderstalige --- Anderstalige nieuwkomer --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactics of mathematics --- Primary education
Choose an application
Frans --- Niveau A2.1 --- Secundair onderwijs --- Français langue étrangère --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Niveau A2.1 (Europees referentieniveau) --- OKAN
Choose an application
Frans --- Niveau A2.1 --- Secundair onderwijs --- Français langue étrangère --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Niveau A2.1 (Europees referentieniveau) --- OKAN
Choose an application
dit boek hoort een gelijknamige cd!
Frans --- Niveau B1 --- Secundair onderwijs --- Français langue étrangère --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Schoolbooks - Didactic material --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- OKAN
Choose an application
'Romeo en Julia' maakt deel uit van de reeks 'Beroemde liefdesverhalen': de mooiste verhalen over de liefde, naverteld in gewone taal
Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Makkelijk lezen (genre) --- Liefde --- Theater --- Toneel --- OKAN --- Media --- Kleuter --- Literature --- Dutch literature --- English literature
Listing 1 - 10 of 116 | << page >> |
Sort by
|