Narrow your search
Listing 1 - 10 of 116 << page
of 12
>>
Sort by

Dissertation
Integration process and foreign language acquisition of a non-native newcomer in Flanders
Authors: --- ---
Year: 2011 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: I carried out a qualitative study on the relationship between the integration process and foreign language acquisition of a non-native newcomer from Indonesia, more specifically my stepsister, Alia Shanti. Middelen of methode: The study mainly consists of field research including participant observation and interviews based on personal experiences with my stepsister and by observing her behaviour in daily life activities. In doing so, I tried to gain a better understanding of her integration process and the way in which she adapts to her new environment. Subsequently, I gathered more information about her socialisation process through education by means of a semi-structured interview with the school coach of OKAN (OnthaalKlassen voor Anderstalige Nieuwkomers), welcome classes for immigrants. The interview data were recorded, meticulously ordered and transcribed in detail. I analysed the interview which was a starting point for a thematic analysis of a number of recurrent topics like language usage in a home and in a class context, and expressions of cultural tradition. In the last chapter, I contrasted this analysis with relevant literature on language, education and ideology with special attention for the concept of ‘labelling', referring to processes of homogenization and differentiation. Resultaten: I came to the conclusion that Dutch plays a central role in the socialization of the new educational context, but in practice it appears that a lot of attention also goes to the linguistic and cultural diversity of the newcomers. It is quite possible that this heterogeneous focus partly fades away when the ‘okanner' makes the transition to regular education. This might increase the risk of exclusion. Whereas, during the OKAN year, all the newcomers form one group of different linguistic and cultural background. As a result, differentiation is greater during the OKAN year then in regular education.


Book
ZILL met AN voor leraren met nieuwkomers in de reguliere groep
Authors: ---
ISBN: 9789463963435 Year: 2019 Publisher: Brussel Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De komst van een anderstalige nieuwkomer in je klas is een boeiende maar uitdagende gebeurtenis. Om je te helpen een traject op maat voor de nieuwkomer uit te stippelen én intussen de rest van je klas niet uit het oog te verliezen, ontwikkelden we de bundel Zin in leren! Zin in leven! met anderstalige nieuwkomers (Zill met AN). Een concrete tool om bij de hand te nemen bij de voorbereiding van je arrangementen, om in de buurt te hebben tijdens de uitvoering ervan of om je te helpen bij de reflectie over je aanpak.


Book
Levend lezen, het werkt!
Author:
ISBN: 9789070961398 Year: 2009 Publisher: Echten Valthe Jenaplan Advies Scholing (JAS) Bureau voor Leven Leren (BLL)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Matti en Mona 1 : werkboek : blok 2 : de school
Authors: ---
ISBN: 9789048641376 9789048641383 9789048641406 9789048641413 9789048641420 9789048641437 9789048641444 Year: 2022 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Werkboek 2: thema op scool : focust op de school, de klas, kleuren en cijfers.


Book
Klein beginnen : taalactiviteiten voor kleine nieuwkomers : handleiding
Author:
ISBN: 9789058192851 Publisher: Meppel Ten Brink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bronnenboek met lesideeën voor taalactiviteiten met kleuters die de Nederlandse taal niet of nauwelijks beheersen. Het boek biedt 43 suggesties voor activiteiten die in de groep met de doelgroepleerlingen kunnen worden gedaan. De activiteiten sluiten aan bij 17 veelvoorkomende (kleuter)thema's. Ze zijn concreet en herkenbaar en zijn geplaatst in een betekenisvolle omgeving. Voorbeelden zijn kijken, nadoen, spelen aan de hand van filmpjes, rijmpjes en liedjes. Een activiteit neemt tussen de tien à twintig minuten in beslag en wordt stapsgewijs opgebouwd: van luisteren en nadoen via luisteren en zelf doen naar luisteren en zeggen. Door de opbouw kan iedere leerling op zijn eigen niveau aan bod komen.


Book
NT2, praat mee! : leer-luisterboek Nederlands voor nieuwkomers : rekenen
Authors: --- ---
ISBN: 9789463417501 Year: 2019 Publisher: Etten-Leur Schoolsupport

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

NT2, praat mee! is ontwikkeld om kinderen een start te laten maken in de Nederlandse taal. Uniek aan deze serie is de Voorlezer; een 'sprekende' pen die de woorden hardop voorleest. Met NT2, praat mee! werken je leerlingen toe naar ERK-niveau A1.Voor wie is NT2, praat mee! geschikt?NT2, praat mee! richt zich vooral op leerlingen die de Nederlandse taal niet vaardig zijn, en op verschillende momenten instromen in een schooljaar en groep. Deze nieuwkomers volgen onderwijs in taalklassen en basisgroepen en doen dit begeleid en zelfstandig, op school en thuis. NT2, praat mee! sluit aan bij het ERK-niveau A1.Bron: https://www.schoolsupport.nl/NT2_+praat+mee!


Multi
Pourquoi pas ! 2 : livre de l'élève : niveau A2.1
Authors: --- ---
ISBN: 9788484435037 8484435032 Year: 2016 Publisher: Paris Maison des langues

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Pourquoi pas ! 3 : livre de l'élève : niveau A2.2
Authors: ---
ISBN: 9788484435327 8484435326 Year: 2016 Publisher: Paris Maison des langues

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Pourquoi pas ! 4 : livre de l'élève : niveau B1
Authors: ---
ISBN: 9788484435372 9788484435396 8484435377 Year: 2017 Publisher: Paris Maison des langues

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

dit boek hoort een gelijknamige cd!


Book
Romeo en Julia
Authors: ---
ISBN: 9789086960583 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Uitgeverij Eenvoudig Communiceren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Romeo en Julia' maakt deel uit van de reeks 'Beroemde liefdesverhalen': de mooiste verhalen over de liefde, naverteld in gewone taal

Listing 1 - 10 of 116 << page
of 12
>>
Sort by