Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
"It's hard to think of a solo female recording artist who has been as revered or as reviled over the course of her career as Tori Amos. Amy Gentry argues that these violent aesthetic responses to Amos's performance, both positive and negative, are organized around disgust - the disgust that women are taught to feel, not only for their own bodies, but for their taste in music. Released in 1996, Amos's third album, Boys for Pele, represents the height of Amos's willingness to explore the ugly qualities that make all of her music, even her more conventionally beautiful albums, so uncomfortably, and so wonderfully, strange. Using a blend of memoir, criticism, and aesthetic theory, Gentry argues that the aesthetics of disgust are useful for thinking in a broader way about women's experience of all art forms."--Bloomsbury Publishing.
Rock music --- History and criticism. --- Amos, Tori --- Criticism and interpretation.
Choose an application
Het imago van vrouwen in de popmuziek is sinds de laatste decennia van de twintigste eeuw drastisch veranderd. De onbekende meisjes in het achtergrondkoortje hebben plaats geruimd voor een nieuwe generatie zelfbewuste vrouwen die op de voorgrond treden en op onverbloemde wijze uitdrukking geven aan hun vrouwelijke identiteit en seksualiteit. De auteur gebruikt deze groeiende zichtbaarheid van zangeressen en hun fascinatie voor seksualiteit en sekse-identiteit als uitgangspunt voor cultuurfilosofische bespiegelingen over onder meer massacultuur, mode, dandyisme en romantiek. Ze laat zien dat de invloed van vrouwelijke popartiesten op het ontstaan van lifestyles en maatschappelijke ontwikkelingen onmiskenbaar is. In toenemende mate is popmuziek, vaak in combinatie met mode, een vormend element voor iemands identiteit en plaats in de maatschappij. Via popmuziek stelt de auteur dan ook vragen over de veranderende rol van vrouwen in de maatschappij. Hoofdrolspelers in het boek zijn drie sterren aan het popfirmament die ieder in hun muziek op een eigenzinnige en interessante wijze vormgeven aan vrouwelijke subjectiviteit: Tori Amos, Ani DiFranco en PJ Harvey.
Developmental psychology --- Sexology --- Music --- Harvey, P.J. --- Amos, Tori --- DiFranco, Ani --- Identity --- Musicians --- Pop music --- Sexuality --- Singing --- Book --- Culture
Choose an application
Sing Us a Song, Piano Woman: Female Fans and the Music of Tori Amos explores the many-layered relationships female fans build with feminist musicians in general and with Tori Amos, in particular. Using original interview research with more than forty fans of Tori Amos, multiple observer-participant experiences at Amos's concerts, and critical content analysis of Amos's lyrics and larger body of work, Adrienne Trier-Bieniek utilizes a combination of gender, emotions, music, and activism to unravel the typecasts plaguing female fans. Trier-Bi
Feminism and music. --- Popular music fans. --- Popular music --- Music fans --- Music and feminism --- Music --- Fans --- Amos, Tori --- Amos, Myra Ellen --- Amos, Ellen --- Tori, --- Appreciation.
Choose an application
Developmental psychology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Music --- Feminism --- Discourse analysis --- Identity --- Musicians --- Pop music --- Book --- Harvey, P.J. --- Amos, Tori --- Ndegeocello, Meshell --- Love, Courtney
Choose an application
Music --- Pop music --- Book --- Gordon, Kim --- Faithfull, Marianne --- Hersh, Kristin --- Amos, Tori --- Donelly, Tanya --- Madan, Sonya Aurora --- Berenyi, Miki Eleonora --- Bjelland, Kat --- Anderson, Emma --- Fahey, Siobhan --- Halliday, Toni --- O'Riordan, Dolores --- Rankine, Lesley --- Björk
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|