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Management --- Amateurism --- Entrepreneurship.
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Amateurism. --- Self-culture. --- Hobbies. --- Curiosity.
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Ces dernières années, le développement des technologies numériques a donné un nouvel essor à la figure de l'amateur, notamment dans le domaine de la culture. Face à cette nouvelle donne, plusieurs institutions ont lancé des plateformes contributives culturelles, pour permettre à des amateurs, ou plus généralement à des citoyens, de participer à la construction de savoirs liés à leurs objets culturels en interaction avec l'institution. Les rapports entre institutions et amateurs qui s'instaurent à travers ces dispositifs ne sont pas linéaires et transparents. Si l'institution voit le besoin d'interagir avec ces figures clés, en même temps elle a du mal à leur donner une place qui en préserverait la liberté d'expression. Similairement, les amateurs qui commencent leur activité en autonomie sont souvent attirés par le cadre institutionnel qui peut donner de la reconnaissance ou de la visibilité à leur action. Cependant, dans ce cadre institutionnel, ils ne sont pas toujours à l'aise. En interrogeant les modèles épistémiques et politiques de ces plateformes, entre sciences participatives et pratiques amateurs, cet ouvrage a l'ambition de proposer une nouvelle approche à l'étude des plateformes contributives en tant que dispositifs multi-espace de dialogue entre les institutions et les citoyens.
User-generated content --- Cultural industries --- Amateurism
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Sculpture --- amateurism --- boetseren --- beeldhouwkunst --- knutselen --- dieren
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Sociology of sport --- Amateurism. --- Leisure --- Marginality, Social. --- Social aspects.
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User-generated content --- Cultural industries --- Amateurism. --- Technological innovations
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La figure de l'« amateur » est multiple, voire contradictoire. Elle intensifie et trouble les notions de travail, de création et de transmission, d'expertise et l'expérience. Elle déplace et transforme les normes et les catégories esthétiques, éthiques, politiques, qui sont à l'œuvre dans le spectacle et dans la pratique de la danse contemporaine. Des chœurs de mouvement aux expérimentations les plus récentes, selon l'âge, les identités et les appartenances, les lieux et les dispositifs, le corps du danseur amateur peut être à la fois ordinaire – ni virtuose ni en représentation, mais humainement présent – et extraordinaire, surprenant, témoin d'« autre chose ». Ouvrage collectif, Corps (in)croyables propose un ensemble d'analyses qui tentent de saisir la fragilité diverse de ces figures d'« amateurs », tout en mettant en question les pratiques dans lesquelles elles entrent en jeu. Ouvrage publié sous la direction de Michel Briand, professeur de langue et littérature grecques à l'université de Poitiers, laboratoire EA 3816 FoReLL (« Formes et représentation en linguistique et littérature »), auteur notamment de travaux sur la performance rituelle ou spectaculaire dans l'Antiquité et sur les références antiques dans la danse contemporaine. Textes de : Michel Briand, Isabelle Ginot, Gérard Mayen, Axelle Locatelli, Julie Perrin, Catherine Girardin, Pierre Katuszewski, Joanne Clavel, Anne-Gaëlle Huellec et Paula Martinez-Takegami, Laurent Barré, Patrick Germain-Thomas.
Modern dance --- Hobbyists --- Body language --- Body schema --- Danse moderne --- Amateurs --- Langage du corps --- Schéma corporel --- Schéma corporel --- Amateurism --- Amateurism. --- Social aspects --- Social aspects.
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Throughout this project Stebbins has built on the work of Barney Glaser and Anselm Strauss and their notion of "grounded theory." First, Stebbins extensively observed the routine activities of amateurs and professionals in each field studied. Then, as he became more familiar with the life-styles of the participants, he conducted lengthy, unstructured, face-to-face interviews with, in most cases, thirty amateur or professional respondents. Each field demanded special methods of observation, analysis, interviewing, probing, and reporting. As much as possible, however, Stebbins asked similar questions of all respondents in all fields so as to permit generalizations across these diverse fields. The result was a "substantive grounded theory" of each field studied. In Amateurs, Professionals, and Serious Leisure, Stebbins has developed a "formal grounded theory" of amateurs and professionals based on the research accumulated in all eight substantive fields. By transcending a variety of contexts, he argues, one can gain a more enduring appreciation of the elements that affect peoples' experiences in work and leisure pursuits. A thorough review of the findings across this wide range of activities, including his findings and ideas on hobbyists and career volunteers, enabled Stebbins to derive better definitions of the main concepts of the project, such as "amateur," "the public," and "serious leisure" -- as well as "professional," where he distinguishes between client-centred and public-centred professionals who, while sharing numerous ideal-typical attributes, vary as to the power and control they have over their work in a democratic society. He presents inductive conclusions about careers and the costs and rewards in the eight amateur-professional fields considered. He examines the external world of amateurs and professionals in the light of such issues as family ties, relations among amateurs and professionals and among amateurs and their employers, public images, critics and journalists, community contributions, and the question of marginality for amateurs who are caught between the work world of the professional and the casual leisure world of the majority of the population. He concludes with an exploration of the future role of serious leisure in relation to predictions of greater unemployment and increased leisure time and longevity.
Recreation & Sports --- Social Sciences --- Amateurism. --- Professional employees. --- Leisure --- Work --- Social aspects. --- Professionals --- Nonprofessionalism --- Employees --- Dilettantism
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Manufacturing technologies --- Applied arts. Arts and crafts --- crafts [art genres] --- amateurism
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The otaku’s passion is all-consuming. Whether it be cosplay, gothic, or rockabilly, when the Japanese embrace a subculture, they do it like no other. From Lolita fashion and latex couture to neon-drenched big-rigs, anime-plastered vans, and chrome-heavy hot rods, subcultures in Japan are as varied as they are fascinating. Delving into these worlds, The Obsessed reveals the extraordinary passion devotees have for their hobbies and lifestyles. With dazzling photography, on-the-ground interviews, and cultural essays, this book showcases a kaleidoscope of scenes and individuals drawn from Japan’s many countercultural groups.
Sociology of culture --- Folklore --- amateurism --- fashion [culture-related concept] --- subculturen --- Japan
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