Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Agressieve kinderen --- Geweld --- Preventie --- Kinderen --- Jeugd --- Agressie --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Agressiviteit ; kinderen --- Geweld ; scholen ; preventie --- agressieve kinderen --- geweld --- agressie --- 465 --- Agressie --- Geweld --- 416.5 --- Agressieve kinderen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Gedragsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Age group sociology --- Psychiatry --- Social problems --- Educational psychology --- Personality development --- jeugd --- agressie --- #gsdbP --- 416.5 --- agressiviteit --- Agressieve kinderen --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie
Choose an application
Audiovisual methods --- spellen --- Audiovisuele methoden --- Speelgoed --- Spelen --- 433.6 --- Agressieve kinderen --- Gehandicapten --- Kinderen --- Kinderen en televisie --- Kleuters --- Peuters --- Zieke kinderen --- Kind, spel en speelgoed
Choose an application
Handleiding voor ouders en onderwijsgevenden.Jos WeinbergDeel uit de serie boekjes "Een zorg voor school en thuis" die verschijnt onder auspiciën van een van de landelijke pedagogische centra. Rondom zes sociaal-emotionele onderwerpen wordt de samenwerking tussen ouders en school centraal gesteld. Dit boekje over pesten helpt de lezer om pestproblematiek te zien door de ogen van de ouder en de leraar. Nadat de achtergronden van pestgedrag zijn beschreven, worden praktische tips gegeven om het probleem tijdig te signaleren, aan te pakken en zo mogelijk te voorkomen. Zo kunnen kinderen ondersteund worden en in een veilige omgeving opgroeien. Dit zeer praktische deel is geschikt voor onderwijzend personeel, ouders en voor ouder-en medezeggenschapsraden. Het bevat een actueel overzicht van informatiebronnen, inclusief websites.© NBD Biblion
Pesten ; leerlingen ; preventie --- pesten --- 450.9 --- Leerlingen --- Pesten --- Preventie --- 478.9 --- Agressieve kinderen --- Basisonderwijs --- Sociale vaardigheden --- Vriendschap --- 455.1 --- plagen --- Pesten : school --- Overige onderwerpen --- Overige vormingsgebieden --- Gedragsproblemen --- Gedragsprobleem
Choose an application
Ik kies voor zelfcontrole is een training voor kleine groepen kinderen die specifieke gedragsproblemen hebben zoals agressief gedrag, ongehoorzaamheid, brutaliteit en opstandigheid. Het zijn kinderen die vaak in conflict komen met anderen. De training is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar en vindt plaats op school tijdens schooltijd. Leerkrachten en ouders worden gedurende de training op de hoogte gesteld over de inhoud en mogelijke ondersteuning van het kind. De kern van deze evidence based behandeling bestaat uit cognitieve gedragstherapeutische methodieken. Kinderen die voor de reguliere hulpverlening moeilijk bereikbaar zijn, krijgen met deze training toch een behandeling.
Gedragsstoornissen ; kinderen --- 467 --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Agressieve kinderen --- Agressie --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Gedragsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor gebruik op school zowel als thuis. Het leert kinderen stap voor stap zelf mandala's te tekenen en geeft daarvan diverse voorbeelden. Ook toepassingen van mandala's in bestaande tekeningen worden behandeld; verder zijn er allerlei tips om van deze of zelfgemaakte mandala's wenskaarten te maken, cadeaubonnen, menu's of verjaardagskalenders. (Bron: uitgeverscatalogus)
Mandala's --- Mandalatekenen --- Meditatie --- Lager onderwijs --- Kleurboeken --- Creatieve vorming --- 477.3 --- Agressieve kinderen --- Handboek/cursus --- basisonderwijs --- creatieve vorming --- handboek --- mandala --- orde --- plastische opvoeding --- D31028.jpg --- Mandala --- plastische opvoeding: didactiek lagere school --- Handvaardigheid --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleurboek --- Tekenen --- Muziek
Choose an application
Ouders, school, vrienden en buurt zijn alle van belang voor de gedragsontwikkeling van kinderen en jongeren. Ook probleemgedrag ontstaat onder invloed van de sociale omgeving. Dit gegeven biedt professionals in zowel jeugdzorg als onderzoek aanknopingspunten voor programma's en andere interventies. 'Het belang van school, ouders, vrienden en buurt' belicht dit thema van meerdere kanten. Verschillende auteurs laten zien hoe de sociale omgeving de ontwikkeling van gedrag bij kinderen en jeugdigen in gewenste of ongewenste richting kan benvloeden. Ook komt een aantal interventiemogelijkheden aan bod, waaronder het groepsbehandelingsprogramma 'Zelfcontrole', het programma 'Families in Transition' en 'TripleP' (Positief Pedagogisch Programma). Ten slotte komt de vraag aan de orde in hoeverre je op basis van vaak beperkte informatie toch tot zinvolle uitspraken kunt komen over bijvoorbeeld gezinskenmerken of de effecten van specifieke interventies. Voor professionals in beleid en praktijk Maar ook voor onderzoekers biedt 'Het belang van school, ouders, vrienden en buurt' stof tot kritisch nadenken over de vele samenhangen tussen de sociale omgeving in al haar facetten en gedragsuitkomsten bij kinderen en jongeren Inhoudsopgave : 1 Hoe beoordelen leerkrachten psycho-sociaal functioneren van leerlingen, en hoe hangt dit samen met leerprestaties? 2 De sociale aspecten van pesten op school 3 Sociale cognitie en zelf-controle bij agressieve kinderen. Diagnostiek en behandeling 4 Opvoeding en delinquent gedrag: Een meta-analyse 5 Romantische relaties van adolescenten en jongvolwassenen 6 Jeugddelinquentie: Wat is de invloed van de buurt? 7 Gezinnen in beweging: Hoe als gezin om te gaan met veranderingen in de puberteit? 8 Gezinsdiagnostiek: Een beschrijving van een gezin als georganiseerd geheel met samenhangende subsystemen 9 Triple P: Positief Pedagogisch Programma 10 Peergroupinterventieprogramma voor delinquente jongeren
Gedragsstoornissen. --- Orthopedagogiek. --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- 460.7 --- Agressieve kinderen --- Delinquenten --- Gezinsbegeleiding --- Gezinsopvoeding --- Jeugdcriminaliteit --- Peer education --- Probleemgedrag --- Puberteit --- Sociaal milieu --- Sociale opvoeding --- 070875.jpg --- Gedragsstoornissen ; jeugd --- Hulpverlenende instanties; algemeen
Choose an application
Dit boek bevat 50 verschillende zwart/wit mandala's op A4-formaat die door de docent kunnen worden gekopieerd, waarna zij door de leerlingen worden ingekleurd. In een praktische inleiding en een instructie voor de docent wordt uitgelegd hoe deze activiteit het beste op een pedagogisch verantwoorde manier gebruikt kan worden. Ook het tekenen van mandala's wordt besproken. (Bron: covertekst)
429 --- Concentratie (Aandacht) --- Mandala's --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- 477.3 --- Agressieve kinderen --- Handboek/cursus --- basisonderwijs --- creatieve vorming --- handboek --- mandala --- orde --- plastische opvoeding --- Occulte wetenschappen - overige onderwerpen --- Handvaardigheid --- Mandalatekenen --- Meditatie --- Lager onderwijs --- Kleurboeken --- Creatieve vorming --- D30657.jpg --- Mandala --- Kleurboek --- Tekenen --- Muziek
Choose an application
Wat is goed onderwijs? Leraren, politici, beleidsmakers en ouders hebben ieder hun eigen mening over de criteria die de kwaliteit van een school bepalen. Voor het eerst is nu ook de groep om wie het gaat om hun mening gevraagd. Tienduizend leerlingen van 4 tot 18 jaar uit alle vormen van onderwijs hebben zich in open interviews uitgesproken over inclusief onderwijs. Bureau WESP heeft daar kwaliteitscriteria uit gedestilleerd, die scholen als meetlat kunnen benutten naast bestaande toetsingsinstrumenten. (Bron: covertekst)
Geïntegreerd onderwijs. --- Inclusief onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Diversiteit --- 460.8 --- 37.014 --- Kwaliteit --- Criteria --- 454.23 --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Learning disabled children --- Education --- Belgium --- Educational surveys --- 120533.jpg --- Geïntegreerd onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Onderwijs --- Passend onderwijs --- Gehandicapte kinderen --- Leerproblemen --- Gedragsproblemen --- Angsten --- Agressieve kinderen --- Agressie --- Kinderen --- Angst --- Kind met een handicap --- Hoger onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedragsstoornis
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|