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Book
Les grandes idées qui ont révolutionné la publicité
Authors: --- ---
ISBN: 9782100714469 2100714465 Year: 2015 Publisher: Paris: Dunod,

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Abstract

Offre un panorama historique de l'industrie de la publicité. A partir d'exemples emblématiques, guide à travers les cent idées clés qui ont généré des changements, depuis les premières affiches et l'historique d'une marque jusqu'aux créations révolutionnaires des années 1960. Analyse également les recherches les plus récentes, comme le neuro marketing. ©Electre 2015


Book
Frenemies : The Epic Disruption of the Ad Business (and Everything Else)
Author:
ISBN: 0735220875 Year: 2019 Publisher: New York, NY : Penguin Books,

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Abstract


Book
Goods : Advertising, Urban Space, and the Moral Law of the Image
Authors: ---
ISBN: 0823281566 0823280241 082328025X 0823280225 9780823281565 9780823280247 9780823280254 Year: 2018 Publisher: New York, NY : Fordham University Press,

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Abstract

Objects are all around us – and images of objects, advertisements for objects. Things are no longer merely purely physical or economic entities: within the visual economy of advertising, they are inescapably moral. Any object, regardless of its nature, can for at least a moment aspire to be “good,” can become not just an object of value but a complex of possible happiness, a moral source of perfection for any one of us.Our relation to things, Coccia, argues in this provocative book, is what makes us human, and the object world must be conceived as an ultimate artifact in order for it to be the site of what the philosophical tradition has considered "the good." Thinking a radical political praxis against a facile materialist critique of things, Coccia shows how objects become the medium through which a city enunciates its ethos, making available an ethical life to those who live among them. When we acknowledge that our notion of “the good” resides within a world of things, we must grant that in advertising, humans have revealed themselves as organisms that are ethically inseparable from the very things they produce, exchange, and desire. In the advertising imaginary, to be human is to be a moral cyborgs whose existence attains ethical perfection only via the universe of things. The necessary alienation which commodities cause and express is moral rather than economic or social; we need our own products not just to survive biologically or to improve the physical conditions of our existence, but to live morally. Ultimately, Coccia’s provocative book offers a radically political rethinking of the power of images. The problem of contemporary politics is not the anesthetization of words but the excess power we invest in them. Within images, we already live in another form of political life, which has very little to do with the one invented and formalized by the ancient and modern legal tradition. All we need to do is to recognize it. Advertising and fashion are just the primitive, sometimes grotesque, but ultimately irrepressible prefiguration of the new politics to come.


Book
Une histoire des grands magasins
Authors: ---
ISBN: 9782850883286 285088328X Year: 2011 Publisher: Paris: Citadelles & Mazenod,

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Abstract

Le grand magasin est l’une des conséquences majeures de la révolution industrielle en France. Il se développa rapidement, à Paris d’abord, grâce aux nouvelles opportunités offertes par la production de masse, à la montée en puissance des classes moyennes, à la prospérité croissante, aux attentes d’un public fatigué des commerces étroitement spécialisés et enfin grâce à l’accessibilité du centre de la ville offerte par les grands boulevards du baron Haussmann. Ainsi s’élevèrent bientôt ces nouveaux palais du commerce. La Samaritaine, les Galeries Lafayette et le Printemps régnèrent sur les grands boulevards et rendirent leurs propriétaires colossalement riches. Le shopping devint une occupation agréable plutôt qu’un laborieux parcours. Les plus grands artistes signèrent des affiches et des annonces publicitaires et des vitrines spectaculaires attirèrent des centaines de milliers de spectateurs à la période des Fêtes. Le concept de grand magasin se répandit rapidement dans toute l’Europe et en Asie, puis en Amérique. Ces temples de la consommation devinrent ces lieux où l’on pouvait accomplir ses rêves et passer des journées entières juste à regarder, suivre des défilés de mode, déjeuner… Jamais encore n’avait été publié un ouvrage aussi superbement illustré que cette Histoire des Grands magasins, enrichi de centaines de photographies et de documents trouvés dans le monde entier. Jan Whitaker a su faire revivre les émotions, les plaisirs et les surprises que ces temples du shopping savent offrir à leurs millions de visiteurs depuis plus d’un siècle


Book
Art & pub
Author:
ISBN: 9782358321600 2358321605 Year: 2015 Publisher: [Paris]: Palette,

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Abstract

Les rapports entre l'art et la publicité sont parfois explosifs : d'un côté, les deux domaines s'influencent et s'interpénètrent, avec une vraie complicité ; de l'autre, ils se font concurrence et se critiquent réciproquement, non sans humour... De Toulouse-Lautrec à Andy Warhol en passant par Sonia Delaunay, ce livre permet de découvrir des créateurs de génie ayant travaillé pour la publicité, de voir des chefs-d'œuvre détournés par des campagnes diverses et variées, de savourer les qualités esthétiques époustouflantes de certaines d'entre elles ou encore de mesurer les combats de plasticiens contemporains contre les symboles de la société de consommation. Loin de céder à l'opposition stérile des vertueux artistes face aux vilains publicitaires, un ouvrage traversé par une quête commune de la surprise, de l'inventivité et de l'imaginaire.


Book
Business As Usual : How Sponsored Media Sold American Capitalism in the Twentieth Century
Author:
ISBN: 0226835138 9780226835136 Year: 2024 Publisher: Chicago : University of Chicago Press,

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Abstract

How corporations used mass media to teach Americans that capitalism was natural and patriotic, exposing the porous line between propaganda and public service. Business as Usual reveals how American capitalism has been promoted in the most ephemeral of materials: public service announcements, pamphlets, educational films, and games—what Caroline Jack calls “sponsored economic education media.” These items, which were funded by corporations and trade groups who aimed to “sell America to Americans,” found their way into communities, classrooms, and workplaces, and onto the airwaves, where they promoted ideals of “free enterprise” under the cloaks of public service and civic education. They offered an idealized vision of US industrial development as a source of patriotic optimism, framed business management imperatives as economic principles, and conflated the privileges granted to corporations by the law with foundational political rights held by individuals. This rhetoric remains dominant—a harbinger of the power of disinformation that so besets us today. Jack reveals the funding, production, and distribution that together entrenched a particular vision of corporate responsibility—and, in the process, shut out other hierarchies of value and common care.


Book
Les pubs que vous ne verrez plus jamais : 100 ans de publicités sexistes, racistes, ou tout simplement stupides ...
Authors: ---
ISBN: 9782755610536 2755610530 Year: 2013 Publisher: [Paris]: Hugo & Desinge,

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Abstract

On les croirait extraites du magazine Hara-Kiri. Et pourtant, elles sont toutes authentiques, ce ne sont pas des parodies. Ce sont des réclames, des publicités, pour vendre du savon, des cigarettes, des voitures, des pulls… Que des produits grand public dont les budgets étaient gérés par de grandes agences et qui essayaient de coller à l’air du temps. Quelquefois surréalistes, très souvent machistes, parfois purement racistes, ces pubs expriment mieux que tout essai l’époque dans lesquelles elles ont été imaginées. Ce livre n’a pas la prétention d’analyser ces images ni de les replacer dans un contexte politique et militant. Non, il est juste une compilation d’images du passé, le constat d’une certaine naïveté face à la consommation galopante, et l’amateurisme des publicitaires qui ne maîtrisaient pas encore la communication...


Book
Féminisme Washing : quand les entreprises récupèrent la cause des femmes
Author:
ISBN: 9782021467208 2021467201 Year: 2021 Publisher: Paris: Seuil,

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Abstract

Qu'y a-t-il de commun entre un T-shirt Dior à message féministe et une Barbie à l'effigie de Frida Kahlo ? Entre une pub pour du gel douche Dove ou des serviettes hygiéniques Always ? Entre deux multinationales qui affirment donner leur chance aux femmes dans leurs communiqués ...alors qu'elles sont poursuivies aux prud'hommes pour discriminations sexistes ? Tous pratiquent le " féminisme washing ", ou son pendant publicitaire le " femvertising ", et repeignent les marques aux couleurs du féminisme, sans questionner leurs engagements réels pour les femmes.Grâce à une enquête journalistique fouillée qui confronte les usages militants aux productions et ressources humaines des entreprises, Léa Lejeune démontre comment elles cherchent à séduire – parfois à berner – la nouvelle génération féministe. Elle s'appuie sur des exemples concrets et sur la vulgarisation de travaux de recherche en économie. Et conclut son livre en donnant des pistes pour les femmes engagées qui souhaitent s'affranchir des discours mercantiles. Et des pistes pour les entreprises qui veulent corriger leurs mauvaises habitudes ?


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Branding trust : advertising and trademarks in nineteenth-century America
Author:
ISBN: 9781512824995 1512824992 Year: 2024 Publisher: Philadelphia, Pennsylvania : University of Pennsylvania Press,

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Abstract

In the early nineteenth century, the American commercial marketplace was a chaotic, unregulated environment in which knock-offs and outright frauds thrived. Appearances could be deceiving, and entrepreneurs often relied on their personal reputations to close deals and make sales. Rapid industrialization and expanding trade routes opened new markets with enormous potential, but how could distant merchants convince potential customers, whom they had never met, that they could be trusted? Through wide-ranging visual and textual evidence, including a robust selection of early advertisements, Branding Trust tells the story of how advertising evolved to meet these challenges, tracing the themes of character and class as they intertwined with and influenced graphic design, trademark law, and ideas about ethical business practice in the United States.As early as the 1830s, printers, advertising agents, and manufacturers collaborated to devise new ways to advertise goods. They used eye-catching designs and fonts to grab viewers' attention and wove together meaningful images and prose to gain the public's trust. At the same time, manufacturers took legal steps to safeguard their intellectual property, formulating new ways to protect their brands by taking legal action against counterfeits and frauds. By the end of the nineteenth century, these advertising and legal strategies came together to form the primary components of modern branding: demonstrating character, protecting goodwill, entertaining viewers to build rapport, and deploying the latest graphic innovations in print. Trademarks became the symbols that embodied these ideas-in print, in the law, and to the public.Branding Trust thus identifies and explains the visual rhetoric of trust and legitimacy that has come to reign over American capitalism. Though the 1920s has often been held up as the birth of modern advertising, Jennifer M. Black argues that advertising professionals had in fact learned how to navigate public relations over the previous century by adapting the language, imagery, and ideas of the American middle class.

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