Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

National Bank of Belgium (2)

UGent (2)

ULB (2)

ULiège (2)

Vlaams Parlement (2)


Resource type

book (2)


Language

English (1)

French (1)


Year
From To Submit

2013 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Literacy for Life : Further Results from the Adult Literacy and Life Skills Survey
Authors: ---
ISBN: 9264091262 9264091254 Year: 2011 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Literacy for Life is the second report from the Adult Literacy and Life Skills Survey. It presents additional results on the nature and magnitude of the literacy gaps faced by OECD countries and how these gaps have evolved over the medium term. It offers new insights into the factors that influence the formation of adult skills in various settings – at home and at work – for the eleven countries participating in the first and last round of data collection between 2003 and 2008. The study offers comparative evidence on the impact of various factors on the supply of skill. The study offers a special focus on numeracy skills and problem solving skills. It explores the relationships between numeracy and key socio-demographic factors as well as labour market outcomes and earnings. It highlights the importance of problem solving skills by defining this foundational skill and by exploring its determinants as well as its relative role in influencing important labour market outcomes. The report offers also an analysis of performance across multiple skill domains. It investigates the skill profiles of various population groups defined in terms of the demographic and socioeconomic characteristics of those who score at levels deemed to be low in one or more skill domains and explores the resulting consequences. The report concludes by investigating the issue of skill mismatch in the labour market and its relationship to adult learning. The extent and distribution of mismatch between the day-to-day literacy related requirements of workers and the literacy skills they have obtained is an important issue that is being explored in this study.


Book
La littératie, un atout pour la vie : Nouveaux résultats de l'Enquête sur la littératie et les compétences des adultes
Authors: ---
ISBN: 9264091289 9264091270 Year: 2013 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La littératie, un atout pour la vie est le deuxième rapport de l’Enquête sur la littératie et les compétences des adultes. Il présente des résultats supplémentaires sur la nature et l’ampleur des écarts en littératie qui existent dans les pays de l’OCDE et sur l’évolution à moyen terme de ces écarts. Il jette un nouvel éclairage sur les facteurs qui influencent l’acquisition des compétences des adultes dans divers contextes – à la maison et au travail – dans les onze pays ayant participé au premier et au dernier cycles de collecte de données entre 2003 et 2008. L’étude présente des données comparatives quant à l’incidence de divers facteurs sur l’offre de compétences. Elle ménage une place de choix aux compétences en numératie et en résolution de problèmes, et explore les liens entre la numératie et les facteurs sociodémographiques clés ainsi que les résultats sur le marché du travail et les gains. L’étude met en lumière l’importance de la résolution de problèmes en définissant cette compétence de base et en explorant ses facteurs déterminants ainsi que son influence relative sur les résultats importants sur le marché du travail. Le rapport présente aussi une analyse du rendement dans plusieurs domaines de compétence. Il examine les profils de compétences de divers groupes de population définis en fonction des caractéristiques démographiques et socioéconomiques des personnes dont les résultats sont jugés faibles dans un ou plusieurs domaines de compétence et explore les conséquences qui en résultent. Enfin, le rapport examine la disparité des compétences sur le marché du travail et son lien avec l’apprentissage des adultes. L’ampleur et la répartition de la disparité entre les exigences courantes en matière de littératie et les compétences en littératie des travailleurs constituent un enjeu important qui est abordé dans cette étude.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by