Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Leraren willen hun leerlingen iets leren en werken daar hard aan. Vaak ontstaat er dan een probleem: Hoe actiever de leraar wordt, hoe passiever de leerling. In Kag-Al wordt dit omgedraaid. Kag-Al staat voor: Kennis als Gereedschap - Activerend leren. In de activerende didactiek wordt de leider op de begeleidersstoel geplaatst. Kag-Al gaat uit van de veranderbaarheid van de leerling door een andere communicatie en een andere lesopbouw. De leraar geeft de leerlingen voldoende gereedschappen, waarmee zij actief aan de slag gaan. Het mooie is dat de leerling ervaart dat hij het zelf heeft gedaan. Kag-Al is een totaalproject van didactiek, materialen, klassenmanagement en onderwijsvernieuwing. Waarnemen, luisteren en inspelen op allerlei prikkels is van essentieel belang. De leerling moet voldoende prikkels ontvangen die hij zelf kan verwerken. Leerlingen motiveren lukt alleen als aangenomen wordt dat alle leerlingen zich kunnen ontwikkelen. (Bron: covertekst)
Didactics --- Didactiek --- Activerende didactische werkvormen --- Denken --- Leren --- Coöperatief leren --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Conflictbeheersing --- 042971.jpg --- Kag-Al --- Kennis als gereedschap --- Activerend leren --- Sociaal-agogische vaardigheid
Choose an application
De volkswijsheid 'Kleine kinderen, kleine zorgen -Grote kinderen, grote zorgen' gaat eigenlijk ook op in het onderwijs. Als een kind in het voortgezet onderwijs nog niet op het goede spoor is gebracht, is er met recht sprake van een hardnekkig probleem. Nu scholen voor voortgezet onderwijs niet meer zo herkenbaar voorkomen op de lijst van scholen, is het goed dat de aandacht groeit voor speciale onderwijszorg in het hele voortgezet onderwijs, onder meer op het gebied van leerwerktrajecten, loopbaanoriëntatie en -begeleiding, doorstroomvraagstukken, VMBO/ROC, NT2, structurele vormgeving van leerwegondersteunend onderwijs in het VMBO en specifieke vraagstukken in het studiehuisDit boek behandelt belangrijke thema 's uit de leerlingenzorg die elke dag spelen in het voortgezet onderwijs. Uit de inhoud: C. Terlouw: Orthopedagogisch-didactisch centrum -R. Kleijnen: Meten van effecten van remediaal handelen -J. Jeninga: Planmatig handelen bij gedragsproblemen -L. Ario: Wat moet een leerling weten om zich te kunnen redden in de Nederlandse samenleving -R. Jasperse: KAGAL: Kennis Als Gereedschap, Activerend Leren -N. ten Brink: School Video Interactie Begeleiding -C. Sebregts: Remedial teaching en de Internationale Schakelklassen -A. Smits & P. van der Helm: Dyslexie en software. (Bron: www.maklu.be)
Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Zorgverbreding --- Buitengewoon onderwijs --- Remediërend onderwijs --- Gedragsproblemen --- Sociale vorming --- Kinderen --- Leraren --- Professionalisering --- Software --- Kennis Als Gereedschap - Activerend Leren (project) --- Kennis --- Zelfsturend leren --- Feuersteinmethode --- Adaptief onderwijs --- Constructivisme --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Secundair onderwijs --- 032299.jpg --- Leerlingbegeleiding: secundair onderwijs --- Speciale onderwijszorg: secundair onderwijs --- Gedragsprobleem --- Sociale vaardigheidstraining --- Kind --- Leraar --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Directie --- Verpleegkunde --- Informatica --- Literatuur
Choose an application
Samenwerkend leren is een onderwijsstrategie die uit Amerika is overgewaaid. Docenten die deze onderwijsvorm met succes hebben ingevoerd, noemen vooral voordelen als variatie en een andere sfeer in de klas. Ook spreken ze positief over hun begeleidingsrol en het veranderde contact met leerlingen. Samenwerkend leren, Praktijkboek werkt deze onderwijsbenadering nader uit en maakt haar aan de hand van theoretische achtergronden en concrete lesvoorstellen toegankelijk voor de Nederlandse onderwijssituatie. Net als bij het basisboek staat de praktijk bij de bespreking steeds voorop.
454.3 --- didactische werkvormen --- groepswerk --- lesvoorbereidingen --- 454.21 --- Handboek/cursus --- Klasmanagement --- evaluatie --- groepsprocessen --- samenwerkend leren --- sociale vaardigheden --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N --- didactische werkvormen (ler) --- samenwerkingsstructuren --- Samenwerkend leren --- 489.4 --- lesvoorbereiding --- Didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- samenwerking --- didactiek --- pedagogiek --- HO (hoger onderwijs) --- Onderwijs --- Doceren --- Vaardigheden --- Teamwerk --- Leerlingen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Activerend leren. --- Basisbehoeften. --- Coöperatief onderwijs. --- Didactiek. --- Directe instructie. --- Effectief leren. --- Leermethoden. --- Leerproces. --- Leren. --- Meervoudige intelligenties. --- Samenwerkend leren.
Choose an application
Dit boek introduceert leerkrachten en onderwijskundigen in een veelheid van activerende werkvormen. Bondige, wetenschappelijk geïnspireerede beschrijvingen worden aangevuld en geïllustreert met levensechte praktijkvoorbeelden vanuit verschillende disciplines of vakgebieden.
Didactiek. --- Studievaardigheden. --- Secondary education --- zelfstudie --- evaluatie (onderwijs) --- didactische werkvormen --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- Higher education --- School management --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- assessments (onderwijs) --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Toetsen --- 371.31 --- begeleid zelfstandig leren --- didactiek --- toetsen --- werkvormen --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 371.322 --- 454.21 --- 489.4 --- assessment --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- casestudies --- coaching --- competentiegericht onderwijs --- groepswerk --- leermiddelen --- leren leren --- probleemgestuurd onderwijs --- projectonderwijs --- rollenspel --- toetsvormen --- zelfstandig leren --- 371.3 --- 371.395 --- 373.6 --- Activerende werkvormen --- Begeleid zelfstandig leren --- Casussen --- Competentiegericht onderwijs --- Constructivistisch leren --- Contractwerk --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactiek --- Educatieve spelen --- Groepswerk --- Hoekenwerk --- Hoger onderwijs --- Hoorcolleges --- Jigsaw-methode --- Projectwerk --- Rollenspel --- Simulatiespel --- Spelen --- Toetsen --- Werkvormen --- Zelfstudie --- 484.21 --- 489.52 --- activerende didactische werkvormen --- begeleidend onderwijs (ler) --- Leerlingbegeleiding --- Activerende didactische werkvormen --- Leerlingbegleiding --- Onderwijs ; evaluatie --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- departement Biotechniek 07 --- hoger onderwijs --- secundair onderwijs --- PGO --- activerend leren --- Opvoeding en onderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Projectonderwijs --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Onderwijs
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|