Listing 1 - 7 of 7
Sort by
The actor, image, and action : acting and cognitive neuroscience
Author:
ISBN: 9780415774178 9780415774161 0415774179 0415774160 0203938100 9780203938102 9781135976194 9781135976231 9781135976248 Year: 2008 Publisher: London : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Actor, Image and Action is a 'new generation' approach to the craft of acting; the first full-length study of actor training using the insights of cognitive neuroscience. In a brilliant reassessment of both the practice and theory of acting, Rhonda Blair examines the physiological relationship between bodily action and emotional experience. In doing so she provides the latest step in Stanislavsky's attempts to help the actor 'reach the unconscious by conscious means'. Recent developments in scientific thinking about the connections between biology and cognition require new ways of understanding many elements of human activity, including: * imagination * emotion * memory * physicality * reason. The Actor, Image and Action looks at how these are in fact inseparable in the brain's structure and function, and their crucial importance to an actor's engagement with a role. The book vastly improves our understanding of the actor's process and is a must for any actor or student of acting.

Essai sur la présence au théâtre : l'effet de cerne
Author:
ISBN: 2738493335 9782738493330 Year: 2000 Publisher: Paris: L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dreamwork for actors
Author:
ISBN: 0878301658 0878301666 1299728162 0203825691 1136788840 9780203825693 9781136788840 9781136788796 9781136788833 9780878301652 9780878301669 1136788832 Year: 2003 Publisher: New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Acting emotions : shaping emotions on stage
Author:
ISBN: 9053564446 9786611972417 128197241X 904850581X 9789048505814 6611972412 9781281972415 9789053564448 Year: 2000 Publisher: Amsterdam : Amsterdam University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Fascinating survey of acting styles and the psychology of emotions in acting.

Les illusiades : essai sur le théâtre de l'acteur
Author:
ISBN: 2862150347 2862150401 9782862150406 9782862150345 Year: 1983 Publisher: Paris: Clancier-Guénaud,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Theatre, body and pleasure
Author:
ISBN: 0415253756 1315012847 1136406255 9781136406256 9781315012841 0415253748 9780415253741 9780415253758 9781136406324 9781136406393 1136406328 Year: 2006 Publisher: London ; New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Breaking new ground in the study of performance theory, this maverick and powerful project from renowned Renaissance scholar and queer theorist Simon Shepherd presents a unique take on theory and the physical reality of theatre.

Examining a range of material, Theatre, Body, Pleasure addresses a significant gap in the literary and drama studies arenas and explores the interplay of bodily value, the art of bodies and the physical responses to that art. It explains first how the body makes meaning and carries value. Then it describes the relationships between time and space and


Book
Actions et acteurs : raisons du drame sur scène
Author:
ISBN: 2701140722 9782701140728 Year: 2005 Volume: *6 Publisher: Paris: Belin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le théâtre peut être observé avec deux regards très différents : en considérant les formes du drame, ou la vie sur scène. Le présent ouvrage adopte successivement ces deux points de vue. Il se propose d’abord d’interroger la nature du drame, en se demandant ce qu’est exactement une action dramatique – qui ne se réduit, ni à des gestes, ni à des discours. Au-delà du théâtre, il questionne par là les racines métaphysiques de toute dramatisation de nos vies et de nos destins. Le livre analyse ensuite l’existence sur la scène. Il aborde l’essence du jeu théâtral, l’émergence du métier de comédien, ainsi que la question du plaisir pris au spectacle, et de sa valeur. L’interprétation sous-jacente consiste à supposer que la faveur actuelle du jeu, de la scène, de la figure de l’acteur est un des signes de notre entrée dans une nouvelle époque, d’une sorte de mutation de l’expérience du monde. Pour mener ces différentes analyses, l’auteur mobilise autant son métier de philosophe que sa connaissance personnelle des arts de la scène. On trouvera dans ces réflexions un alliage inhabituel de philosophie rigoureuse et de sens pratique du théâtre.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by