Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In **Actief leren voor een beroep** zijn ruim zestig activiteiten opgenomen waarmee leerlingen op een actieve manier leren voor een beroep. Met alles wat daarbij hoort: stevige vakkennis, vaardigheden en een goede beroepshouding. Per activiteit is uitgewerkt wat deze inhoudt, waarom leerlingen het doen en welke stappen ze moeten zetten. Ook krijgen de leerlingen tips over hoe zij missers kunnen voorkomen en hoe zij variatie in de activiteit kunnen aanbrengen. Na elke activiteit is er aandacht voor het leerproces: de leerlingen evalueren de activiteit en trekken een conclusie voor een volgende keer. Leerlingen kunnen dit boek tijdens de hele opleiding gebruiken als naslagwerk bij opdrachten op school en in de praktijk. Er is aandacht voor lezen, literatuurstudie en theorietoetsen, maar ook voor 'het nieuwe leren': werken in een elektronische leeromgeving, projectmatig werken en het portfolio.
Teaching --- actief leren --- beroepsopleiding
Choose an application
Dit e-book behandelt de basisprincipes over het inzetten van het lokaal om actief leren te stimuleren. Bedoeld voor leraren, managers en schooldirecteuren.
Choose an application
Met behulp van dit kaartspel ontdek je (en/of samen met collega’s) op een actieve en praktische manier de kracht van een passende opstelling voor jouw les of activiteit. Het doel van het kaartspel is bewust worden van de mogelijkheden, nieuwe inzichten en vooral praktische uitkomsten die direct in te zetten zijn in het lokaal. Je kunt het spel inzetten om tot een praktisch voorstel te komen, nieuwe mogelijkheden te ontdekken of te experimenteren. De set bevat kaarten met leerdoelen, actieve werkvormen, groepssamenstellingen en klasopstellingen. Je gaat in vier stappen aan de slag. Na het doorlopen van de stappen heb je een concrete opstelling gekoppeld aan leerdoelen en werkvormen die je meteen kunt toepassen.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This volume brings together both political and educational scientists. While educational research literature has so far not systematically addressed the tool of simulations of decision-making, political scientists have hardly used insights from research on assessment or on motivation and interest of students. Almost all political science publications on simulations merely discuss how to implement the tool in class and fall short of providing evidence of the effects on student outcomes such as increased interest and performance. Combining the two disciplines is mutually enriching. Political science benefits from state of the art educational science measuring and testing of the claims made by the proponents of simulations, while educational sciences adds the systematic analysis of simulations of decision-making to their list of empirical objects, which also adds insights to the theories on the affective component of student learning. It is the explicit aim of the volume to address how simulating decision-making environments fosters learning. Implications for research and practice regarding student learning are addressed in all chapters.
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- Didactics --- actief leren --- klasinrichting
Choose an application
Als gedreven onderwijsprofessional kun je niet anders dan de vinger aan de pols van de samenleving houden. Over hoe je dat aan studenten overbrengt wordt veel geschreven, maar de praktijk verloopt vaak moeilijker. Met Community Service Learning kun je studenten binnen hun opleiding tot leraar of sociale professional echter praktijkgericht aanleren om volop met hun toekomstige omgeving in contact te komen, en zo nog meer uit hun latere job te halen.Waaruit bestaat leren bijvoorbeeld precies? Wat maakt dat Community Service Learning de houding van studenten echt kan veranderen? Wat zijn de uitkomsten ervan voor studenten én samenleving? En hoe begin je eraan als docent? Dit boek toont hoe je een Community Service Learning-module voor studenten opzet en organiseert, maar ook wat je er als docent zelf uit leert.Van zoekende student naar gedreven professional schetst de uitdagingen voor het opleiden van moderne onderwijs- en sociale professionals, en gaat uitgebreid in op cases, ervaringen van studenten en de reacties van wie ze begeleiden. Het pleit voor een meer maatschappelijk geëngageerd en holistisch leren in het hoger onderwijs, dat zich verbindt met de samenleving en studenten volop ondersteunt om bekwame en gedreven professionals te worden.
Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- actief leren --- didactiek
Choose an application
Waarom komt de ene beter tot leren dan de andere? Waarom verliezen we aan denkvermogen bij het ouder worden of bij bepaalde ziekten? Worden genieën geboren of gekweekt?Op deze en andere vragen gaat auteur Ben Daeter in zijn boek Het mysterie van het leren diepgaand in. Al snel wordt duidelijk dat vier kernbegrippen steeds van essentieel belang zijn, nl. (de)myelinisatie, ignition, deep practice en mastercoaching. Al deze onderwerpen zijn nader verdiept en verbreed door vele wereldwijde nieuwe inzichten en praktisch onderzoek.Dit werk is een vervolg op en verdere uitdieping van de publicatie van de beroemde Amerikaanse wetenschapper en auteur Daniel Coyle: The Talent Code. Greatness isn’t born, it’s grown.Het is bedoeld voor ouders, leerkrachten en coaches, kortom voor iedereen die bij de opvoeding en de leerprocessen van kinderen en jongeren betrokken is.
Developmental psychology --- leerstrategieën --- actief leren --- ouders-kind relatie --- leren
Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|