Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Acalculia in children --- Learning disabled children --- Mathematics --- Education --- Study and teaching
Choose an application
Des fiches pratiques à destination de parents d'enfants dyscalculiques, afin de les aider à comprendre ce qu'ils vivent et à les libérer de leurs difficultés. ©Electre 2019
Mathématiques, Difficultés en --- Math anxiety --- Enfants dyscalculiques --- enfant --- trouble de l'apprentissage --- Acalculia in children --- Learning disabilities --- Mathématiques, Difficultés en.
Choose an application
46-3
Orthopedagogics --- dyscalculie --- leerstoornissen --- orthopedagogiek --- Rekenstoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- Dyscalculie ; kinderen --- #KVHB:Rekenstoornissen --- Acalculia in children --- Treatment --- Therapie --- Dyscalculie --- Rekenstoornis --- rekenstoornissen --- kinderen met leerproblemen
Choose an application
Er zijn overal cijfers. Als we de krant openslaan, zien we bladzijden, data, prijzen, jaartallen, tijdstippen, hoeveelheden,… Om op tijd te zijn, ingrediënten af te wegen, de vervaldatum van producten te controleren, de uurregeling voor trein of bus te lezen, de juiste bus te nemen,… telkens opnieuw hebben we getallen nodig. Goed kunnen rekenen wordt in onze maatschappij ook heel erg gewaardeerd. Bij sommige mensen gaat het leren rekenen vlotter dan bij andere. Soms kunnen die verschillen echter zo ernstig en vooral hardnekkig zijn dat ze buiten de normale variatie vallen en we van een stoornis of dyscalculie spreken. In dit boek besteden verschillende auteurs aandacht aan dit probleem. In het algemene deel vindt de lezer een definitie van leerstoornissen, een overzicht van intelligentie en een aantal historische beschouwingen. In het tweede deel is er eerst aandacht voor de normale/typische ontwikkeling van het rekenen. Daarna staan de auteurs stil bij de atypische ontwikkeling en de assessment van rekenstoornissen. Tot slot bekijken de auteurs de remediëring en behandeling van kinderen met rekenstoornissen.
Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- leerstoornissen --- Learning disabilities --- Math anxiety --- Acalculia in children --- Treatment --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 464.2 --- Rekenstoornissen --- Kinderen met rekenproblemen --- PXL-Central Office 2014 --- leerpsychologie --- rekenstoornissen --- Dyscalculie
Choose an application
Cet ouvrage formalise les outils d'intervention dans le domaine des difficultés d'apprentissage en mathématiques et inscrit ces outils dans un cadre de référence théorique solide.--[Memento]
Learning disabilities --- Mathematics --- Troubles de l'apprentissage --- Mathématiques --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- Mathématiques, Difficultés en --- Enfants dyscalculiques --- Pédagogie de soutien --- Mathématiques --- mathématiques --- trouble du langage --- trouble mnésique --- psychiatrie --- trouble de l'apprentissage --- Mathématiques, Difficultés en. --- Enfants dyscalculiques. --- Pédagogie de soutien. --- Math anxiety. --- Acalculia in children. --- Orthophonie en milieu scolaire. --- Remedial teaching.
Choose an application
Mijn kind heeft dyscalculie, eerder verschenen onder de titel Ik reken fout, helpt ouders en leerkrachten om kinderen met rekenproblemen op een heel praktische manier te begeleiden. Martine Ceyssens ontwikkelde rijmpjes en tekeningen die kinderen kunnen helpen bij het splitsen van getallen of het aanleren van maaltafels, en originele hulpmiddelen voor het lezen van de klok, het delen en het vermenigvuldigen.
Dyscalculie. --- Acalculia in children --- Treatment --- Mathematics --- Study and teaching --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 464 --- dyscalculie --- rekenproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 ) Dyscalculie --- basisonderwijs --- kinderen met rekenproblemen --- 092583.jpg --- Rekenstoornissen ; kinderen --- kinderen met leerproblemen --- Dyscalculie --- Kinderen --- Lager onderwijs --- Rekenproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- departement Lerarenopleiding 10 --- bijzonder onderwijs --- Hulpmiddelen --- Leermiddelen --- Rekenprobleem --- Hulpmiddel --- Kind --- Leermiddel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Vind je sommige rekenoefeningen telkens opnieuw heel moeilijk om te maken? Gaat de juf of de meester te snel bij een rekentoets? Maak je niet graag een rekenoefening aan het bord? Denk je dat de andere kinderen om je zullen lachen als je moet rekenen? Vind je lezen en schrijven veel leuker en gemakkelijker dan rekenen? Werd bij jou ook dyscalculie vastgesteld en wil je graag weten wat dit woord wil zeggen en hoe je ermee kunt omgaan? Lees dan snel dit boekje.
Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- orthodidactiek --- #PBIB:+105.63 --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 464 --- Dyscalculie --- 113758.jpg --- leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyscalculie --- 376 --- Acalculia in children --- PXL-Education 2016 --- rekenstoornissen --- logopedie --- 464.2 --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Kinderen met rekenproblemen --- Rekenproblemen --- Rekenen --- Rekenstoornissen --- Rekenprobleem --- Rekenstoornis
Choose an application
La prise en charge de la dyscalculie necessite une bonne comprehension des processus d'apprentissage du calcul et de la numeration. Ce manuel donnera a l'etudiant et au professionnel toutes les connaissances necessaires a la pratique orthophonique et pedagogique aupres des enfants dyscalculiques. La dyscalculie touche environ 6 % des enfants, soit autant que la dyslexie. Ses consequences affectent directement et durablement la vie de ces enfants s'ils ne sont pas accompagnes par un specialiste charge de leur reeducation.Ce livre est un guide pour les personnes en charge d'enfants dyscalculiques, depuis l'identification de ses causes jusqu'au detail de programmes de remediation. Les orthophonistes, les orthopedagogues, les neuropsychologues et les enseignants specialises dans le suivi des enfants en difficulte d'apprentissage en mathematique ou dyscalculiques y trouveront :une synthese des connaissances scientifiques cruciales,des conseils methodologiques,des programmes d'intervention.Les auteurs et l'editeur tiennent a saluer l'apport de Madame Anny Cooreman pour ses travaux sur les difficultes d'apprentissage en mathematiques (e.g. Rekenen Remedieren, droom of haalbare kaart, 2004, De Boeck NV, Antwerpen), travaux auxquels les auteurs font reference dans le present ouvrage.
Mathématiques, Difficultés en --- Mathématiques --- Mathematics --- Acalculia in children. --- Pédagogie de soutien --- Remedial teaching --- Orthophonie. --- Enfants dyscalculiques. --- Dyscalculie --- Troubles de l'apprentissage --- Neuropsychologie. --- Chez l'enfant --- Aspect psychologique. --- Précis. --- Math anxiety --- Learning disabled children --- Speech therapy --- Mathématiques, Difficultés en. --- Pédagogie de soutien. --- Mathématiques, Difficultés en. --- Mathématiques --- Pédagogie de soutien.
Choose an application
Naarmate het onderzoek over de onderkenning en behandeling van leerproblemen toeneemt, groeit ook de roep voor meer evidence-based praktijk op dat terrein. Deze tendens pleit voor de integratie van wetenschappelijk onderzoek en praktijkervaring in functie van een aanpak die aansluit bij de hulpvraag van de cliënt. In dit boek worden een aantal onderzoeksbijdragen van de recente conferenties van de Stichting Leerproblemen Vlaanderen over dit thema samengebracht. Verschillende aspecten komen aan bod: dyscalculie beschrijven, begrijpen en aanpakken (Desoete), effectieve instructie van lezen (Vernooy), geprotocolleerde dyslexiebehandeling (Ruijssenaars, Bron, Loykens en van Mameren-Schoehuizen) en (studie)motivatie (Sierens en Vansteenkiste). Daarnaast wordt ook verslag uitgebracht van de drie eindwerken die in 2009 door de Stichting Leerproblemen Vlaanderen bekroond werden. Ze beschrijven allemaal onderzoek naar de predictie en vroegtijdige onderkenning van leerproblemen. Dit is een belangrijk thema voor de dagelijkse onderwijspraktijk. Predictie en vroegtijdige onderkenning kunnen er immers toe leiden dat er ook op tijd ingegrepen kan worden. Als onderzoek één zaak heeft aangetoond, dan is het dat vroegtijdige hulp de beste prognose garandeert.
Dyscalculie. --- Dyslexie. --- Leerstoornissen --- Kinderen (0-12 jaar) --- Diagnostiek. --- Preventie. --- leerstoornissen --- orthodidactiek --- dyscalculie --- Teaching --- Orthopedagogics --- leesproblemen --- dyslexie --- didactiek --- School children --- Education --- Acalculia in children --- Treatment --- Academic collection --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Rekenstoornissen --- leerproblemen --- leesonderwijs --- motivatie --- rekenproblemen --- spellingstoornissen --- zorgverbreding --- 464 --- evidence based onderzoek --- orthopedagogiek --- evidence-based practice --- Leerstoornissen ; kinderen --- rekenstoornissen --- Evidence-based practice --- Fonologische vaardigheden --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leerproblemen --- Leesstoornissen (woordblindheid) --- Rekenen/rekenproblemen (dyscalculie) --- Spellingproblemen --- instructie --- Dyscalculie --- Dyslexie --- Leesproblemen --- Rekenproblemen --- 094877.jpg --- 376 --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- 159.95 --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Diagnostiek --- Behandeling --- Motivatie --- Leerprobleem --- Diagnose --- Oorzaak
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|