Listing 1 - 10 of 338 << page
of 34
>>
Sort by

Book
Meisjes meegerekend : de constructie van wiskundige begaafdheid
Author:
Year: 1994 Publisher: Amsterdam Thesis Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het uitgangspunt van dit boek is de vraag hoe het komt dat meisjes en jongens verschillend presteren voor het vak wiskunde, en waarom meisjes minder vlug wiskunde kiezen in hun studiepakket. De auteur constateert dat binnen het onderwijs een bepaalde interpretatie van wiskunde lijkt te domineren. Hieruit ontstaat de idee dat wiskundige begaafdheid een eigenschap is waarop men mensen kan selecteren. Om wiskunde voor een rijk geschakeerde groep leerlingen bruikbaar en aansprekend te maken wordt hier voorgesteld om deze opvattingen van wiskunde te verbreden.


Book
Luister braaf zoals de meisjes: hoe rolverwachtingen van leerkrachten bijdragen tot rolpatronen bij kinderen
Authors: ---
Year: 1985 Publisher: Gent Centrum voor de Studie van de Historische Pedagogiek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs gaan na hoe rolverwachtingen van leerkrachten bijdragen tot rolpatronen bij kinderen. Ze willen aantonen hoe, in de interactie in de klas, de verwachtingen die leerkrachten hebben ten aanzien van het gedrag van jongens en meisjes, ertoe bijdragen dat de kinderen van hen verwachte gedrag inderdaad stellen ('self-fulfilling prophecy'). Men richt zich dus op de socialisatie van jongens en meisjes op school, die beschouwd wordt als een van de kanalen waardoor rolpatronen tot stand komen. Dit alles wordt uitvoerig gedocumenteerd.


Book
De onderwijsachterstand van jongens : omvang, oorzaken en interventies
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Nijmegen ITS, Radboud Universiteit Nijmegen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit rapport is een update van een studie uit 2006. In die studie werden de leerprestaties en schoolloopbanen van jongens en meisjes met elkaar vergeleken en dit zowel in het basisonderwijs als in de eerste jaren secundair onderwijs in Nederland. De update kwam er op vraag van het Nederlandse parlement. De aanleiding hiervoor waren berichten in de media die wezen op een toenemende leerachterstand van jongens in de laatste jaren. Meten is weten en dus werd er een vervolgonderzoek uitgevoerd. De resultaten hiervan kan je in deze publicatie lezen.


Book
L'éducation de l'affectivité : essai d'exploitation d'un modèle pédagogique
Authors: ---
Year: 1975 Publisher: Paris Fernand Nathan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Genderwatch: still watching ...
Authors: --- --- ---
ISBN: 9781858564012 Year: 2007 Publisher: Stoke on Trent Trentham

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Genderwatch' is geschreven als instrument voor scholen om hen te steunen in hun evaluatiejproces van hun gelijkekansenbeleid. De bijdragen zijn gegroepeerd in zeven categorieën die elk een ander aspect van het onderwijs belichten. De auteurs benadrukken dat een school niet alleen belangrijk is als doorgeefluik voor kennis, maar ook een aandeel heeft in de attitudevorming van haar studenten. Met name wat er gebeurt buiten het klaslokaal is ook van invloed. Een goed schoolklimaat bevordert een positieve attitude bij zowel de leerlingen als het personeel van de school. Een snel veranderde maatschappij zorgt er voor dat er telkens andere accenten gelegd moeten worden in het gelijke kansen beleid van een school.


Digital
PISA in Focus N°49: What lies behind gender inequality in education?
Authors: ---
Year: 2015 Publisher: Pisa OECD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sex and cognition
Author:
Year: 1999 Publisher: Cambridge The MIT Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Teen girls and technology: what's the problem, what's the solution ?
Author:
Year: 2008 Publisher: New York Teachers College Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het beeld van tieners die veel en gemakkelijk technologie gebruiken is een stereotiep beeld dat niet helemaal klopt. De realiteit levert een meer genuanceerd beeld op. Volwassenen schatten de daadwerkelijke technische kennis van jongeren veeleer te hoog in, zoals uit de cijfers blijkt. Zo is de telefoon de meest gebruikte technologie onder jongeren. Bijna de helft van de jongeren gebruikt zelden of nooit het internet. Het zijn vooral de meisjes die sterk achterblijven als gebruiker van de nieuwste technologieën. Op de lagere school gebruiken nog evenveel jongens als meisjes de computer. In het secundair onderwijs verandert die houding t.o.v. computergebruik, dan nemen jongens het voortouw in de technologielessen. Ook qua studiekeuze nemen meisjes niet zo vlug technologie of wiskunde in hun lessenpakket op. In dit boek zoekt de auteur een verklaring voor deze verandering in attitude van de meisjes.


Book
Jungenpädagogik und Jungenarbeit in Europa: Standortbestimmung - Trends - Untersuchungsergebnisse
Author:
Year: 2008 Publisher: Münster Waxmann

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Connecting in college
Author:
ISBN: 022640966X 9780226409665 9780226409498 022640949X 9780226409528 022640952X Year: 2016 Publisher: Chicago London

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We all know that good study habits, supportive parents, and engaged instructors are all keys to getting good grades in college. But as Janice M. McCabe shows in this illuminating study, there is one crucial factor determining a student's academic success that most of us tend to overlook: who they hang out with. Surveying a range of different kinds of college friendships, Connecting in College details the fascinatingly complex ways students' social and academic lives intertwine and how students attempt to balance the two in their pursuit of straight As, good times, or both. As McCabe and the students she talks to show, the friendships we forge in college are deeply meaningful, more meaningful than we often give them credit for. They can also vary widely. Some students have only one tight-knit group, others move between several, and still others seem to meet someone new every day. Some students separate their social and academic lives, while others rely on friendships to help them do better in their coursework. McCabe explores how these dynamics lead to different outcomes and how they both influence and are influenced by larger factors such as social and racial inequality. She then looks toward the future and how college friendships affect early adulthood, ultimately drawing her findings into a set of concrete solutions to improve student experiences and better guarantee success in college and beyond.

Listing 1 - 10 of 338 << page
of 34
>>
Sort by