Listing 1 - 10 of 338 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het uitgangspunt van dit boek is de vraag hoe het komt dat meisjes en jongens verschillend presteren voor het vak wiskunde, en waarom meisjes minder vlug wiskunde kiezen in hun studiepakket. De auteur constateert dat binnen het onderwijs een bepaalde interpretatie van wiskunde lijkt te domineren. Hieruit ontstaat de idee dat wiskundige begaafdheid een eigenschap is waarop men mensen kan selecteren. Om wiskunde voor een rijk geschakeerde groep leerlingen bruikbaar en aansprekend te maken wordt hier voorgesteld om deze opvattingen van wiskunde te verbreden.
Developmental psychology --- Educational psychology --- Teaching --- Mathematics --- Academic performance --- Girls --- Education --- Book --- Netherlands
Choose an application
De auteurs gaan na hoe rolverwachtingen van leerkrachten bijdragen tot rolpatronen bij kinderen. Ze willen aantonen hoe, in de interactie in de klas, de verwachtingen die leerkrachten hebben ten aanzien van het gedrag van jongens en meisjes, ertoe bijdragen dat de kinderen van hen verwachte gedrag inderdaad stellen ('self-fulfilling prophecy'). Men richt zich dus op de socialisatie van jongens en meisjes op school, die beschouwd wordt als een van de kanalen waardoor rolpatronen tot stand komen. Dit alles wordt uitvoerig gedocumenteerd.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Educational psychology --- Gender roles --- Academic performance --- Book
Choose an application
Dit rapport is een update van een studie uit 2006. In die studie werden de leerprestaties en schoolloopbanen van jongens en meisjes met elkaar vergeleken en dit zowel in het basisonderwijs als in de eerste jaren secundair onderwijs in Nederland. De update kwam er op vraag van het Nederlandse parlement. De aanleiding hiervoor waren berichten in de media die wezen op een toenemende leerachterstand van jongens in de laatste jaren. Meten is weten en dus werd er een vervolgonderzoek uitgevoerd. De resultaten hiervan kan je in deze publicatie lezen.
Developmental psychology --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- Secondary education --- Educational sciences --- Boys --- Academic performance --- Education --- Book --- Netherlands
Choose an application
Affective and dynamic functions --- Educational psychology --- Teaching --- Educational sciences --- Academic performance --- Education --- Book --- Emotions
Choose an application
'Genderwatch' is geschreven als instrument voor scholen om hen te steunen in hun evaluatiejproces van hun gelijkekansenbeleid. De bijdragen zijn gegroepeerd in zeven categorieën die elk een ander aspect van het onderwijs belichten. De auteurs benadrukken dat een school niet alleen belangrijk is als doorgeefluik voor kennis, maar ook een aandeel heeft in de attitudevorming van haar studenten. Met name wat er gebeurt buiten het klaslokaal is ook van invloed. Een goed schoolklimaat bevordert een positieve attitude bij zowel de leerlingen als het personeel van de school. Een snel veranderde maatschappij zorgt er voor dat er telkens andere accenten gelegd moeten worden in het gelijke kansen beleid van een school.
Sociology of work --- Evaluation --- Equal opportunities --- Gender --- Boys --- Academic performance --- Girls --- Education --- Book --- Edited volume --- Educational sciences --- Great Britain
Choose an application
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Teaching --- Educational sciences --- International --- Academic performance --- Education --- Factsheet [materialtype] --- Sex differences --- Chiffres
Choose an application
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Educational psychology --- Glandular physiology --- Neuropathology --- Hormones --- Academic performance --- Neurology --- Book --- Sex differences
Choose an application
Het beeld van tieners die veel en gemakkelijk technologie gebruiken is een stereotiep beeld dat niet helemaal klopt. De realiteit levert een meer genuanceerd beeld op. Volwassenen schatten de daadwerkelijke technische kennis van jongeren veeleer te hoog in, zoals uit de cijfers blijkt. Zo is de telefoon de meest gebruikte technologie onder jongeren. Bijna de helft van de jongeren gebruikt zelden of nooit het internet. Het zijn vooral de meisjes die sterk achterblijven als gebruiker van de nieuwste technologieën. Op de lagere school gebruiken nog evenveel jongens als meisjes de computer. In het secundair onderwijs verandert die houding t.o.v. computergebruik, dan nemen jongens het voortouw in de technologielessen. Ook qua studiekeuze nemen meisjes niet zo vlug technologie of wiskunde in hun lessenpakket op. In dit boek zoekt de auteur een verklaring voor deze verandering in attitude van de meisjes.
Developmental psychology --- Community organization --- Educational psychology --- Secondary education --- Computer. Automation --- Computer science --- Academic performance --- Girls --- Participation --- Attitudes --- Book
Choose an application
Developmental psychology --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Educational sciences --- Boys --- Academic performance --- Masculinity --- Education --- Book --- Co-education --- Educational sciences --- Europe
Choose an application
We all know that good study habits, supportive parents, and engaged instructors are all keys to getting good grades in college. But as Janice M. McCabe shows in this illuminating study, there is one crucial factor determining a student's academic success that most of us tend to overlook: who they hang out with. Surveying a range of different kinds of college friendships, Connecting in College details the fascinatingly complex ways students' social and academic lives intertwine and how students attempt to balance the two in their pursuit of straight As, good times, or both. As McCabe and the students she talks to show, the friendships we forge in college are deeply meaningful, more meaningful than we often give them credit for. They can also vary widely. Some students have only one tight-knit group, others move between several, and still others seem to meet someone new every day. Some students separate their social and academic lives, while others rely on friendships to help them do better in their coursework. McCabe explores how these dynamics lead to different outcomes and how they both influence and are influenced by larger factors such as social and racial inequality. She then looks toward the future and how college friendships affect early adulthood, ultimately drawing her findings into a set of concrete solutions to improve student experiences and better guarantee success in college and beyond.
College students --- Social networks --- academic performance. --- class. --- college students. --- friendship. --- gender. --- networks. --- race. --- social support. --- university. --- young adults.
Listing 1 - 10 of 338 | << page >> |
Sort by
|