Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Knipsels uit niet-literaire kranten en magazines over Nederlandse letterkunde.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Christian theology --- Metz, Johann Baptist --- Abdolah, Kader
Choose an application
Sociology of culture --- Dutch literature --- Abdolah, Kader --- Benali, Abdelkader --- Helman, Albert --- Bouazza, Hafid --- Lamrabet, Rachida
Choose an application
In deze aflevering van het jaarboek staat de allochtone, etnische of migrantenliteratuur centraal en wordt de zwart-wit tegenstelling autochtoon/allochtoon alsof het twee exclusieve, homogene en oppositionele categorieën zijn in het hedendaagse literaire landschap aan de hand van enkele uitgewerkte casestudies in vraag gesteld.
#KVHA:Letterkunde; Nederlands --- #KVHA:Allochtone literatuur; Nederlands --- #KVHA:Migrantenliteratuur; Nederlands --- Comparative literature --- Allochtonen --- Nederlandse literatuur --- Zweedse literatuur --- Bouazza, Hafid --- Abdolah, Kader --- Engelse literatuur --- Allochtoon --- Zweden --- Autochtoon --- Literatuur --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
839.3-93 --- literatuur --- literatuur en onderwijs --- 82:37 --- 060815.jpg --- Abdolah, Kader --- Digitale literatuur --- Jeugdliteratuur: didactiek --- Jeugdliteratuur: evaluatie --- Jeugdliteratuur: Nederland --- Jeugdliteratuur: Vlaanderen --- Leesvaardigheid --- Literatuuronderwijs --- Vlaamse literatuur --- 82:37 Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- 839.3-93 Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Didactics of languages --- genrebegrenzing --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- leesopvoeding
Choose an application
Op de dvd worden Kader Abdolah, Durre Ahmad en Cyrille Vael uitvoerig bevraagd over de noodzaak van verbeelding, droom en symboliek. Visueel antropoloog Laurent Van Lancker brengt hen in beeld. Meer dan ooit is er nood aan interculturele dialoog. Kinderen kunnen best van jongs af in die dialoog opgevoed worden. Het onderwijs zou de grote voortrekker moeten zijn. Maar waar halen leerkrachten hiervoor de inspiratie? Marc Colpaert zet hen op weg. Vertrekkend vanuit zijn persoonlijk verhaal en rijke levenservaring betrekt hij de lezer op zijn zoektocht naar de plaats en de betekenis van de ander. De queeste voert ons weg uit de filosofische en psychologische dwalingen van de 20ste eeuw. Martin Buber, Emmanuel Levinas en Ivan Boszormenyi-Nagy worden op een ongebruikelijke manier voorgesteld en getoetst op hun betekenis voor de interculturele dialoog. Zij zijn een opstap naar nieuwe manieren van werkelijkheidsbeleving, die beeldrijk verwoord worden door schrijvers en kunstenaars als Edwin Jacobs, Karen Armstrong, Raimon Panikkar, Durre Ahmad, Kader Abdolah, Chokri ben Chikha en vele anderen. De conclusie is dat je de werkelijkheid niet alleen kunt vatten met de taal van de rede, met de logos. Elke cultuur geeft aan dat zingeving gerealiseerd wordt vanuit een ander taalgebruik, vanuit de taal van de mythos.
Interculturele opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Multicultureel onderwjs --- Lerarenopleiding --- 454.6 --- intercultureel onderwijs --- KHM --- interculturele opvoeding --- 37.017 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Pastoraal --- 734 Multicultureel onderwijs --- #KVHA:Interculturaliteit --- #KVHA:Interculturele communicatie --- #KVHA:Interculturele opvoeding --- #KVHA:Onderwijskunde --- 130 --- 371 --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- 37 --- Abdolah Kader --- Ahmad Durre --- Armstrong Karen --- Boszormenyi-Nagy Ivan --- Buber Martin --- Jacobs Edwin --- Levinas Emmanuel --- Panikkar Raimon --- ben Chikha Chokri --- creativiteit --- filosofie --- lerarenopleiding --- onderwijs --- verbeelding --- 313 --- beeldvorming --- cultuurverschillen --- gelijke kansen onderwijs --- interculturalisatie --- symbolen --- 474.6 --- Creativiteit --- Godsdienst --- Koran --- Kunst --- Levinas, Emmanuel --- Mystiek --- Taoïsme --- Troje --- Volksgeloof --- Wetenschap --- intercultureel onderwijs (ler) --- 071293.jpg --- sociale opvoeding --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Onderwijskunde --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- 008 --- 37.03 --- Philosophy and psychology of culture --- Teaching --- Islam --- departement Gezondheidszorg 07 --- 371.3:7 --- Onderwijs en diversiteit --- DVD's --- Interculturaliteit en beeldvorming --- Onderwijs ; leermethoden ; architectuur en kunst --- Contains audio-visual material --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Intercultureel onderwijs. --- interculturaliteit --- islam --- Multicultural education --- Imagination --- Myth --- Study and teaching --- Opvoeding en onderwijs --- Interculturele pedagogiek --- Multiculturaliteit --- Onderwijs --- multiculturele samenleving --- Interculturaliteit --- 37.014 --- 071294.jpg --- 370 --- onderwijsfilosofie --- Sociology of culture --- Sociology of education --- Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education --- Didactics --- Opvoeding --- Multiculturalisme --- Musiceren --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Geloof --- Pastoraal --- Culture --- Philosophy --- Imagination (Philosophy) --- Intercultural communication
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|