Listing 1 - 10 of 246 << page
of 25
>>
Sort by

Book
Le théatre du présenter
Author:
ISBN: 9782842424787 2842424786 Year: 2020 Publisher: Strasbourg: Circé,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Réflexion sur les arts vivants, et en particulier le théâtre, dont l'intérêt, aussi bien du point de vue de ceux qui les pratiquent que de celui des spectateurs, réside désormais moins dans ce qui est représenté que dans la façon de le présenter. Ce passage du régime de la représentation d'une histoire fictive à celui de la présentation est exploré au travers d'analyses des pratiques scéniques. ©Electre 2021 Quelque chose a changé dans les manières de pratiquer les arts vivants, d'en faire comme d'en voir, au point que l'on peut se demander si les mots utilisés jusqu'alors permettent encore d'en parler. Car la représentation d'une histoire fictive, le conflit entre personnages, n'intéressent plus guère les spectateurs, ni non plus les acteurs, danseurs, performeurs ou circassiens. Le regard des uns et le travail des autres ne se portent plus sur la représentation ; il est dirigé vers la présentation. L'attention s'attache à ce qui se présente — aux multiples façons de faire que quelque chose ait lieu, ici et maintenant, et pour chacun différemment. Quels mots, quels concepts pour décrire et comprendre ces bouleversements ? Quels outils de pensée pour mieux s'en réjouir ? Dans quelle mesure recourir à la notion de théâtre du présenter, que ce livre s'applique à construire, le permet-il ? Pourquoi cette notion concerne-t-elle aussi les autres arts, ceux qu'on ne dit pas vivants et qui pourtant participent à présent de ce théâtre-là ?


Dissertation
Le jury civil en France
Authors: ---
Year: 1914 Publisher: Paris : A. Rousseau,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Freundschaft erschreiben im Gegenwartsroman : Erinnerung - Projektion - Subjektivierung
Author:
ISBN: 9783846766774 9783770566778 Year: 2021 Publisher: Paderborn : Brill | Fink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Charlotte Schleiffer widmet sich der von der Forschung bislang weitestgehend unbeachteten Konjunktur literarischer Freundschaft. Ob bei Marion Poschmann oder Uwe Timm, Elena Ferrante oder Sigrid Nunez, Bodo Kirchhoff oder Nina Bußmann: Im Gegenwartsroman muss das Alter Ego sterben oder verschwinden. Freundschaft und Schreiben als interdependente Praktiken begreifend, untersucht die Arbeit, wie die zurückbleibenden Erzähler die Lektüre der Freundesspuren und das Schreiben des Freundeslebens als Fallgeschichte zwischen Wahrheitssuche und Fiktionalisierung, Selbsthermeneutik und Selbstsorge betreiben. Aus wissenspoetologischer bzw. historischer Perspektive wird zudem die Diskrepanz zwischen den in Philosophie und Belletristik entworfenen Freundschaftsbildern sowie die erstaunliche Stabilität zahlreicher literarischer Erzählmuster und Motive eruiert: Welches ethische und anthropologische Wissen enthält der Freundschaftsroman?.


Book
Re-Imagining the Victim in Post-1970s Horror Media
Authors: ---
ISBN: 9789048555147 9789463729963 Year: 2024 Publisher: Amsterdam

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Despite its necessary centrality within the genre, the concept of the victim has not received much direct attention within the field of horror studies. Arguably, their presence is so ubiquitous as to become invisible-the threat of horror implies the need for a victim, whose function never alters, often becoming a blank slate for audiences to project their desires and fears onto. This volume seeks to make explicit the concept of the victim within horror media and to examine their position in more detail, demonstrating that the necessity of their appearance within the genre does not equate to a simplicity of definition. The chapters within this volume cover a number of topics and approaches, examining sources from literature, film, TV, and games (both analogue and digital) to show the pervasiveness of horror's victims, as well as the variety of their guises.


Dissertation
Le comment et le pourquoi de l'évolution actuelle des sondages d'audience à la disposition de la télévision en Belgique francophone
Authors: --- ---
Year: 1986

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Télévision --- Audience


Book
The ideological octopus : An exploration of television and its audience
Author:
ISBN: 9780415837361 Year: 2013 Publisher: London : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Re-Imagining the Victim in Post-1970s Horror Media
Authors: --- ---
ISBN: 9048555140 Year: 2024 Publisher: Amsterdam : Amsterdam University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Despite its necessary centrality within the genre, the concept of the victim has not received much direct attention within the field of horror studies. Arguably, their presence is so ubiquitous as to become invisible-the threat of horror implies the need for a victim, whose function never alters, often becoming a blank slate for audiences to project their desires and fears onto. This volume seeks to make explicit the concept of the victim within horror media and to examine their position in more detail, demonstrating that the necessity of their appearance within the genre does not equate to a simplicity of definition. The chapters within this volume cover a number of topics and approaches, examining sources from literature, film, TV, and games (both analogue and digital) to show the pervasiveness of horror's victims, as well as the variety of their guises.


Film
Sur la télévision
Authors: ---
Year: 1996 Publisher: Paris : Arlequin vidéo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ca se passe à la télé
Author:
ISBN: 9782354012670 Year: 2010 Publisher: Boulogne : Timée,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
¿Nueva televisión? : nueva comunicación : el impacto de los cambios del consumo audiovisual en las formas de comunicar
Author:
ISBN: 9788411660396 Year: 2024 Publisher: Barcelona : Editorial UOC,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

En un contexto audiovisual tan cambiante como el actual, esta obrapretende profundizar, a partir del análisis de la evolución de lasformas de consumir televisión en españa, en qué se ha transformado el«ver la tele» y cómo ha repercutido esta transformación en las formasde anunciarse, y de hacer comunicación en general, en televisión.también, en cómo las organizaciones de todo tipo y sector han tenidoque adaptarse a los cambios de hábitos de consumo audiovisual paraseguir impactando de forma efectiva y rentable a sus públicos. esteanálisis se sustenta en un exhaustivo trabajo de campo basado enentrevistas a destacados expertos en la materia: estrategas yplanificadores de medios, consultores de nuevas tecnologías ytendencias comunicativas, creadores de contenidos, creativospublicitarios, dircoms, gestores de marcas y responsables de medios de comunicación, profesionales que representan, en definitiva, la voz de los distintos agentes o players de la comunicación publicitaria ycorporativa.

Listing 1 - 10 of 246 << page
of 25
>>
Sort by