Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
De paedagogiek aan de universiteit : voordracht gehouden tot opening zijner lessen, zaterdag 3 februari 1900, des nam. ten 2 1/2 ure
Author:
Year: 1900 Publisher: [S.l. : s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De opleiding tot medisch specialist : een evaluatie van het opleidingsbeleid van het centraal college voor erkenning en registratie van medische specialisten.
Authors: ---
ISBN: 9090010114 Year: 1985 Publisher: S.l. s.n.


Book
Belang en minderwaardigheid
Author:
Year: 1902 Publisher: Leiden : Brill,


Periodical
Livret
Author:
ISSN: 07660677 22698671 Year: 1982 Publisher: Paris : À La Sorbonne,


Periodical
Annuaire
Author:
ISSN: 22704035 19696310 Year: 2009 Publisher: Paris Ecole pratique des hautes études

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'Annuaire de l'École pratique des hautes études, section des sciences historiques et philologiques, est une publication annuelle qui regroupe principalement les comptes rendus des conférences des enseignants-chercheurs de la section des sciences historiques et philologiques, organisés par thèmes et par auteurs.


Book
Geyl in Zuid-Afrika : verslag van de lezingentournee langs universiteiten in Zuid-Afrika, juli-december 1937
Authors: --- ---
ISBN: 907411220X 9789074112208 Year: 2000 Publisher: Amsterdam : Suid-Afrikaanse Instituut,

Geschichte der Universität in Europa
Authors: ---
ISBN: 3406369537 3406369561 3406369529 3406369545 9783406369551 9783406369520 9783406369568 9783406369544 9783406369537 Year: 1993 Publisher: München : Beck,


Book
Arbeiterkinder an deutschen Universitäten
Author:
Year: 1965 Publisher: Tübingen : Mohr (Paul Siebeck),


Book
Toetsen in het hoger onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9031336394 9789031336395 Year: 2002 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij toetsing en examinering gaat nog steeds veel mis. Uit analyses van tentamens en tijdens cursussen voor docenten komen veelvuldig onnodige slordigheden boven tafel bij het construeren van toetsen en bij het formuleren van vragen. Zo is het bijvoorbeeld met behulp van een werkwoordentabel relatief eenvoudig vragen te formuleren die verder gaan dan het bevragen van reproducerende kennis. Door een specificatietabel te gebruiken is het ook eenvoudig de toets te laten voldoen aan de valiteitseis. De kwaliteit van de vragen is sterk te verbeteren door de checklists aan te houden die hiervoor bestaan. 
Door nieuwe doelen die aan onderwijs worden gesteld én door het gebruik van innovatieve onderwijsvormen, geven de gebruikelijke toetsvormen (vooal met meerkeuzevragen) onvoldoende zicht op de kennis , kunde en vaardigheden van studenten. Door het afnemen van toetsen met de computer, de Over-All-toets, toetsen met portfolio's, voortgangstoetsen, toetsen van competenties en het toetsen van groepsproducten worden deze problemen ondervangen. 
Veel klachten van studenten hebben te maken met de beoordeling, de wijze van nakijken, de zak/ slaaggrens en de beslissingen die over hen worden genomen. Het hanteren van een antwoordmodel bijvoorbeeld voorkomt al veel problemen. 
Dit inspirerende boek geeft docenten antwoorden op al deze vragen en gaat in op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van toetsen, op vragen van docenten en het bevat veel concrete handvatten.


Leiden Oriental connections, 1850-1940
Author:
ISBN: 9789004090224 Year: 1989 Publisher: Leiden : Brill,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

For review see: J. van Goor, in: Bijdragen en mededelingen betreffende de geschiedenis der Nederlanden, jrg. 110, afl. 1 (1995); p. 137-140.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by