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Ethnomusicology --- Africa --- Egypt --- 78.32.1 --- 78.33.1 --- 78.21.1 Abdu'l-Wahhab
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Islamic music --- Mysticism in music --- Trance music --- Gnawa (Brotherhood) --- Music. --- 78.32.1
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"The musical tradition of ma'lūf is believed to have reached North Africa with Muslim and Jewish refugees escaping the Christian reconquista of Spain between the tenth and seventeenth centuries. Although this Arab Andalusian music has been studied in other parts of the region, until now the Libyan version has not received Western scholarly attention. This book explores the place of this orally transmitted tradition in Libyan life and culture. It investigates the people that make ma'lūf and the institutions that nuture it as much as the traditional itself. Patronage, music making, discourse about life and music, history, and ideology all unite in a musical tradition which is richly intriguing and intricate beneath its seemingly simple surface"--Page 4 of cover.
78.32.1 --- Muziekgeschiedenis --- Etnomusicologie --- Ma'lūf --- Music --- Songs, Arabic --- Arabs --- History and criticism
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Rai (Music) --- Popular music --- Raï (Musique) --- Musique populaire --- History and criticism. --- Histoire et critique --- 78.32.1 --- Ethnomusicology
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Arabs --- Music --- Exhibitions --- Political aspects --- Social aspects --- History --- Religious aspects --- 78.04.3 Paris --- 78.32.1 --- Exhibitions. --- Music [Arab ]
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Depuis une vingtaine d'années, des musiciens enturbannés se produisent avec succès sur les scènes de la World Music sous le label « musique touarègue », tandis qu'au Sahara des festivals présentent des cultures nomades pour un public de passionnés venus du monde entier. Comment expliquer cette trajectoire improbable, des sables du désert au succès commercial ? Loin des clichés d'une musique qui serait exportée, intacte, du Sahara, Marta Amico plonge le lecteur dans les coulisses des scènes festivalières, derrière l'écran de l'ingénieur du son qui prépare un album, à l'écoute des paroles engagées des musiciens, des négociations des producteurs et des appréciations du public, pour repenser la créativité et l'agentivité des différences culturelles de nos sociétés. L'identité ne naît-elle pas aussi des discours produits sur ces « musiques du monde » et des outils mobilisés pour les créer, les jouer, les échanger, les programmer, les analyser ? Alors que le Sahara malien s'enlise depuis 2012 dans un conflit armé qui affecte lourdement les scènes culturelles locales, ce livre suit un mouvement sonore et politique qui recompose le monde touareg à l'aune de la mondialisation : entre la menace de disparition d'un « peuple nomade » et sa surexposition lors des festivals internationaux ; entre le « goût des autres » des institutions culturelles occidentales et les évolutions esthétiques des répertoires dits traditionnels ; entre l'image internationale du musicien rebelle avec kalachnikov et guitare et les réalités d'un conflit qui transforme le Nord du Mali en un lieu d'enlèvements terroristes et d'affrontements militaires. L'exploration des routes musicales qui relient le Sahara à l'Occident révèle les formes de résistance culturelle qui traversent un désert sous tension, tout en incitant à une remise en question des rapports à l'altérité qui habitent la mondialisation contemporaine. -- éditeur
Musique touarègue --- Festivals de musique --- World music --- Popular music --- Music festivals --- Social aspects --- Political aspects --- 78.32.1
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Kulthum, Umm --- Singers --- Egypt --- Biography --- Songs [Arabic ] --- History and criticism --- Popular music --- Music and society --- 78.32.1
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'Tanbur Long-Necked Lutes Along the Silk Road and beyond' explores the origin, history, construction, and playing techniques of tanbûrs, a musical instrument widely used over vast territories and over many centuries0The diffusion of the tanbur into musical cultures along the Silk Road resulted in a variety of instruments with two or more, occasionally doubled or tripled courses, and a varying number and variously tuned frets, each having its own characteristic sound, playing technique, and repertory. Since the last century, tanburs have spread beyond the Silk Road, and new versions continue to appear due to changing musical and tonal demands required from them. Similar or identical instruments are also known by other names, such as 'saz' or 'baglama', 'dotar' or 'dutar', 'setar', 'doembra', and 'dambura'. This book is divided into two main parts: 'The Tanbur Tradition' which discusses the origin, history, construction and playing techniques of tanburs; and 'The Tanbur Family' which focusses on the long-necked lutes of the tanbur, dotar, saz, setar, doembra, and dambura family of instruments. After a short introduction, the construction, playing technique, and musical traditions are briefly discussed. The book concludes with a glossary of musical instruments, discography, bibliography, illustration credits and index. --
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L'histoire, les traditions, les enjeux culturels et commerciaux des différents genres musicaux : musiques populaires du Nil, celles des pêcheurs du delta, musique sacrée des chanteurs du Coran et des confréries soufies, musique "savante"...
Music --- History and criticism --- Musique --- History and criticism. --- Histoire et critique --- Social aspects --- Aspect social --- 78.32.1 --- Music - Egypt - History and criticism
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