Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#PBIB:1999.2 --- 200 Politiek --- 772 Basisonderwijs --- Theses --- Politics --- Personality development --- Primary education
Choose an application
Lager onderwijs --- Nederland --- Schoolkeuze --- Onderwijsorganisatie --- Relatie ouder - school --- Onderwijsbeleid --- 772 Basisonderwijs --- Relatie school - ouder --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Primary education --- Flanders --- 772 Basisonderwijs --- E-books --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O214 --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Onderwijsbeleid: plaatselijk
Choose an application
Onderwijs is een complexe materie die in onze moderne tijd steeds ingewikkelder en veelzijdiger wordt. Deze complexiteit kent verschillende oorzaken: de regelgeving inzake onderwijs breidt almaar verder uit en de toenemende expertise zorgt voor steeds nieuwe ideeën en vernieuwingen. Daaraan gekoppeld worden ook nieuwe leerproblemen geïdentificeerd, die op hun beurt ook weer een apart label krijgen.Hierdoor ontstaat de behoefte aan een overzichtelijk werk dat het reglementaire kader van het onderwijs bevattelijk in kaart brengt.Dit boek over het basisonderwijs in Vlaanderen komt aan deze behoefte uitstekend tegemoet. De heldere en relevante beschrijving van de onderwijswetgeving geeft een goed beeld om de structuur en het gevoerde beleid van het basisonderwijs te doorgronden. Daarmee vormt het boek een moderne en toegankelijke gids om ouders, leerkrachten en andere geïnteresseerden in het basisonderwijs wegwijs te maken.
School management --- Flanders --- Administrative law --- basisonderwijs --- wetgeving --- Basisonderwijs ; Vlaanderen ; recht --- 772 Basisonderwijs --- Administratief recht. --- Vlaanderen. --- Kindergarten --- Primary education --- schoolbeleid --- onderwijswetgeving --- onderwijsrecht
Choose an application
Getraumatiseerde kinderen hebben vaak moeite met leren, met het reguleren van hun emoties en hun gedrag, en met vertrouwen in zichzelf en anderen. Doordat ze dagelijks te maken hebben (gehad) met onveilige of zeer stressvolle omstandigheden, zijn hun hersenen gericht op overleven in een bedreigende omgeving. Het gedrag van deze kinderen is voor leerkrachten vaak moeilijk te begrijpen, wat kan leiden tot gevoelens van machteloosheid en frustratie.Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen biedt leerkrachten en andere onderwijsprofessionals de kennis en praktische richtlijnen om de negatieve spiraal te doorbreken, zodat getraumatiseerde kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Dit komt ten goede aan de schoolprestaties, aan de veerkracht van getraumatiseerde kinderen en aan het klimaat in de klas. School kan hiermee in het leven van getraumatiseerde kinderen een groot verschil maken.De laatste jaren is er in Nederland veel ervaring opgedaan met traumasensitief onderwijs. In deze volledig herziene versie nemen de ervaringen van onderwijsprofessionals en die van als kind getraumatiseerde (jong)volwassenen een belangrijke plaats in. Steeds duidelijker wordt dat traumasensitief onderwijs goed is voor álle leerlingen en leerkrachten, in het regulier én in het speciaal onderwijs.https://www.swpbook.com/boeken/131/primair-onderwijs/2318/lesgeven-aan-getraumatiseerde-kinderen-herziene-7e-editie
Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Veerkracht --- Trauma --- Racisme --- Armoede --- Vluchtelingen --- Onderwijs --- Psychotrauma --- Kind --- Gedragsprobleem --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- 772 Basisonderwijs --- Educational psychology --- pedagogiek --- gedragsstoornissen --- psychotrauma's
Choose an application
Dit boek gaat over basisonderwijs en over ontwikkelingen die zich daar afspelen. De auteurs roeren een aantal thema's aan die gegroepeerd kunnen worden om vragen als: - waarover gaat basisonderwijs eigenlijk, of waarover zou het kunnen of misschien wel moeten gaan? - hoe gaan we tegenwoordig met kinderen om in de basisschool en wat is hun rol en inbreng precies? - hoe kunnen we nog beter dan we al doen het onderwijs zo organiseren en inrichten dat leerlingen er optimaal van profiteren en hoe maken we dat zichtbaar voor anderen? - wat is de betekenis van leraren in de hedendaagse basisschool en is hun rol nog zo als die altijd was?De auteurs beschrijven en signaleren en ontkomen hier en daar niet aan een persoonlijk accent. Dit beeld van thema's in basisonderwijs is het resultaat van literatuurstudie, gesprekken met en observaties van betrokkenen bij en in basisscholen. Het boek sluit af met een slotbeschouwing en een literatuuroverzicht.
772 Basisonderwijs --- 470 --- Basisonderwijs --- Kwaliteitszorg --- Leerlingen --- Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- 070893.jpg --- Basisonderwijs ; Nederland --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Leraren --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Leerdoelen --- Lerarenopleiding --- Onderwijsfilosofie --- Leerling --- Leraar --- Leerdoel --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Directie --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Literatuur
Choose an application
Didactics --- Primary education --- Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Périodiques --- Syndicalisme --- Tijdschriften --- Vakbeweging --- #ANTIL0111 --- #ANTILTPNE9606 --- #BA01404 --- #BTAB:VH 493 Brussel --- #PEDA:TSCAT --- HOOFDTREFWOORD-10 --- 05 --- #A9305A --- 772 Basisonderwijs --- onderwijs --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- 470 --- Buitengewoon onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Vakbewegingen (Vakbonden) --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- opvoedkunde: lagere school: buitengewoon onderwijs --- periodieken - tijdschriften --- Periodicals --- Didactiek --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs
Choose an application
In dit boek komen zeven directieleden, intern begeleiders, een oudercontactpersoon en een groepsleerkracht aan het woord over de effecten van vraaggericht werken. Zij zijn afkomstig van vier grotestadsscholen die jaren geleden, elk met een eigen reden, begonnen aan een training 'Luisteren naar leerlingen'. Waar ze op uitkomen, vertellen ze in dit boek. (Bron: covertekst)
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- 772 Basisonderwijs --- basisonderwijs --- didactiek --- luisteren --- vraaggericht werken --- 474.22 --- Luisteren --- Opvoeding (Pedagogie) --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Sociale vaardigheden --- 474.21 --- Adaptief onderwijs --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Gesprekken met kinderen --- Leerlingen --- Onderwijsgesprek --- Oudercontact --- Vraaggericht werken --- 050443.jpg --- Lagere school: didactiek --- Onderwijsstijlen --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
In 1985 publiceerde de Duitse pedagoog en filosoof Winfried Böhm Theorie und Praxis, een pedagogisch ᆳ filosofische studie met referentiewaarde die ook ver buiten de grenzen van de Duitstalige landen weerklank vond. Böhm herinterpreteert en actualiseert op zeer overzichtelijke en heldere wijze belangrijke pedagogische grondbegrippen zoals praxis, `Bildung' of vorming, persoon en persoonswording. Deze bundel "De basisschool in dienst van de persoonswording van het kind" bevat reacties op en reflecties over de pedagogische visie van Böhm, toegepast op de onderwijssituatie van de basisschool. 1. Practici reflecteren oevr het basisonderwijs2. De pedagogie(k) van de steinerschool. Persoonlijk handelen uit inzicht3. Niets nieuws onder de onderwijszon4. Het onderwijs als dienst aan de persoonswording van het kind5 Persoonswording in de basisschool: wie, wat, waar, hoe? Een voorbeeld van nadenken over pedagogisch verantwoord basisonderwijs6. Die Grundschule als Ort der Bildung der Perrson7. Hoe organiseer je persoonsoriënterend basisonderwijs?
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Gezinspedagogiek. --- basisonderwijs --- Steinerpedagogie --- Didactics --- Primary education --- Educational systems. Teaching systems --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Maturation (Psychology) --- Child development --- Böhm, Winfried --- 772 Basisonderwijs --- GOK --- onderwijskunde --- lerarenopleiding --- 453.5 --- 473 --- Basisonderwijs --- Kinderen --- Onderwijsvernieuwing --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Steineronderwijs --- Antroposofisch onderwijs --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Educational psychology --- Personality development --- Teaching --- Educational sciences --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsfilosofie
Choose an application
Voor ouders, (aspirant-)leerkrachten en andere geïnteresseerden in het Vlaams basisonderwijs is het vaak niet gemakkelijk om alle begrippen en afkortingen die gebruikt worden te duiden en te begrijpen. Dit boek probeert hieraan tegemoet te komen.In een duidelijke, heldere taal schetsen de auteurs de belangrijkste begrippen in de onderwijsstructuur van het basisonderwijs in Vlaanderen. Het boek is opgebouwd uit twee grote delen. In het eerste deel beschrijven de auteurs de structuur van het basisonderwijs in Vlaanderen en de aspecten vanuit de huidige regelgeving en daarin voorkomende juridische begrippen. Het tweede deel is een alfabetische oplijsting van veelgebruikte begrippen over het pedagogisch-didactisch handelen, het orthopedagogische en de begeleiding van leerlingen met specifieke (leer)behoeften. Dit alles illustreren de auteurs met concrete voorbeelden.
Basisonderwijs. --- Onderwijsorganisatie. --- Lager onderwijs. --- basisonderwijs --- School management --- onderwijsorganisatie --- Primary education --- Basisonderwijs ; woordenboeken --- Basisonderwijs --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Leerplicht --- Onderwijsnetten --- ouderparticipatie --- 450.4 --- Kwaliteitszorg --- Leren --- Onderwijskunde --- organisatiemanagement --- financiering --- Schoolbeleid --- 472 --- onderwijskunde --- 474.2 --- Onderwijskunde ; basisvorming --- Education [Elementary ] --- Education --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2016 --- 474.2$$ siso --- 772 Basisonderwijs
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|