Narrow your search

Library

KU Leuven (23)

UCLouvain (8)

KBR (6)

CaGeWeB (5)

CJS (5)

Hogeschool Gent (4)

LUCA School of Arts (4)

ULB (4)

Arteveldehogeschool (3)

KDG (3)

More...

Resource type

book (23)


Language

English (20)

French (2)

German (1)


Year
From To Submit

2023 (1)

2019 (1)

2012 (2)

2006 (1)

2005 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by
XXX : the power of sex in contemporary design.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 1564969479 Year: 2003 Publisher: Gloucester Rockport


Book
Herb Lubalin : American graphic designer 1918-81
Author:
ISBN: 9780956207166 0956207162 Year: 2012 Publisher: London Unit

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This meticulously researched book offers a complete career overview of Herb Lubalin, beginning with his early days as one of the original Mad Men in the New York advertising world of the ‘50s and ‘60s, and continuing into the years of his greatest achievements as one of the world’s most influential typographers and graphic designers. Herb Lubalin really was the American graphic designer par excellence.


Book
Graphics : art & design graphique aux États-Unis (1960-1980) : George Maciunas, Ed Ruscha, Sheila Levrant de Bretteville
Author:
ISBN: 9782869067028 286906702X Year: 2019 Publisher: Tours : Presses universitaires François-Rabelais,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La 4e de couverture indique : "Ce livre est conçu comme une traversée de l'art des années 1960 et 1970 aux Etats-Unis, de New York à Los Angeles. Prenant le design graphique pour fil conducteur, chacun de ses trois chapitres est construit autour d'une grande figure (George Maciunas, Ed Ruscha et Sheila Levrant de Bretteville). En s'intéressant aussi bien au graphisme qu'à la typographie ou aux cultures de l'imprimé, il propose une histoire visuelle de l'art américain qui offre une relecture inédite de Fluxus, du Pop Art et des pratiques artistiques féministes."

All-American Ads 20s
Authors: ---
ISBN: 3822825115 9783822825112 Year: 2004 Publisher: Cologne: Taschen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le moral du pays se maintenait grâce aux bars clandestins, aux voitures de luxe, à la libération des femmes et à une économie croissante. Cela se passait en Amérique, au temps des Années Folles : une époque unique dans l'Histoire, une acalmie entre les deux guerres mondiales et le dernier sursaut avant que le pays ne sombre dans la crise de 1929. La publicité des années 20, comme un prototype, traça la voie de la modernité parmi les vestiges d'une époque révolue et chercha à populariser l'avant-garde. (extrait du 2ème de couverture)

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by