Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Ruimte delen is ruimte creëren. In de toekomst is het dus van groot belang dat schoolinfrastructuur buiten de schooluren ook voor andere doeleinden kan worden gebruikt. Scholen hebben namelijk een belangrijke functie als 'maatschappelijk vastgoed' en als kloppend hart voor de hele buurt. Deze Wegwijzer is het resultaat van een project waarbij de Verenigde Verenigingen samen met partners één jaar lang op zoek ging naar goede voorbeelden en tips om het delen van schoolinfrastructuur te stimuleren. Dit gebeurde vanuit de vaststelling dat de belangrijkste drempel voor scholen is dat ze niet weten hoe ze eraan moeten beginnen, terwijl de wil vaak wel aanwezig is. De Wegwijzer wil een bron van informatie zijn voor wie meer wil weten over het delen van schoolinfrastructuur, maar ook voor wie er concreet mee aan de slag wil gaan. Geïnteresseerden vinden er suggesties voor het aanpakken van juridische en organisatorische uitdagingen. Ze vinden handige voorbeeldcontracten en no-nonsense tips van pioniers. De Wegwijzer geeft aan dat scholen er niet alleen voor staan en dat het loont om te kijken naar andere scholen en de dialoog aan te gaan met verenigingen of lokale besturen.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/55503-slim+gedeeld+wegwijzer+over+het+slim+delen+van+schoolinfrastructuur
740 Schoolinfrastructuur --- Scholen --- Multifunctionele gebouwen --- organisatiecultuur --- schoolhouses --- schoolorganisatie --- Organisatiecultuur --- Schoolinrichting --- Schoolgebouwen --- Buurtwerk --- Sociale netwerken --- School (instelling) --- Multifunctioneel gebouw --- Schoolgebouw --- Sociaal netwerk
Choose an application
Op verschillende plaatsen in Vlaanderen combineert het GO! nieuwe schoolgebouwen met woningen en een kinderdagverblijf. De school wordt een vlot toegankelijke en multifunctionele ruimte waar alle buurtbewoners welkom zijn. We lanceren tegelijk een nieuw leerconcept en een nieuw bouwconcept. Want de open school is meer dan een gebouw: de open school is niet 'mijn' school maar 'onze' school. Dit beeldkwaliteitplan visualiseert de mogelijkheden van enkele concrete cases. Wonen in, op en rond de school heeft tal van voordelen, voor de school en voor de buurtbewoners. Het beeldkwaliteitplan toont ons hoe de school van de toekomst er kan uitzien, met de nodige zin voor realiteit en oog voor een goede samenwerking tussen verschillende actoren. Dit beeldkwaliteitplan toont de mogelijke kwaliteiten van de nieuwe schoolomgeving en reikt een toetsingskader aan. En bovenal wil het GO! de discussie aanzwengelen over het beste van drie werelden: 'school, wonen en architectuur'. (Bron: covertekst)
Architectuur. --- Kwaliteitssystemen. --- Leeromgeving. --- Scholen --- schools [buildings] --- Architecture --- Scholenbouw --- Gemeenschapsonderwijs --- Samenwerking scholen - externe instellingen --- Brede school --- Krachtige leeromgeving --- Leren --- 740 Schoolinfrastructuur --- schoolgebouwen --- open school --- architectuur --- 458.1 --- Schoolgebouwen --- Architectuur --- 111936.jpg --- Brede school ; Vlaanderen --- Scholen ; architectuur --- Organisatie - Management
Choose an application
In 2009 werd voor het eerst met objectieve cijfers aangetoond wat al enkele jaren werd vermoed: er dreigt een capaciteitsprobleem in het onderwijs. De natuurlijke bevolkingsgroei en de migratie van jonge gezinnen naar de stad hebben ervoor gezorgd dat de vraag naar onderwijs op enkele jaren tijd exponentieel toenam. Om het capaciteitsvraagstuk zo geïntegreerd mogelijk aan te pakken, heeft de stad de noodzaak tot uitbreiding van haar scholenpatrimonium aangegrepen om de scholen die ze in haar bezit heeft, te opwaarderen, te herstructureren en te clusteren. De stad wil haar scholen onderbrengen in duurzame onderwijscampussen die een hedendaagse pedagogische visie kunnen ondersteunen. Om de potenties van onderwijscampussen in de stedelijke, Antwerpse context nader te onderzoeken hebben Stad Antwerpen en Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs een samenwerkingsverband met de architectuuropleiding van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen opgezet. Sinds 2008 staat binnen deze samenwerking het onderzoek naar de implementatie van het campusmodel in de stad centraal.'School in de stad, stad in de school' is gegroeid uit dit onderzoek. Het boek is een sensibiliserend instrument geworden voor diverse actoren betrokken bij scholenbouw. Het kaart nieuwe denkpistes en opgaven aan en wil opdrachtgevende instanties, architecten en studenten inspireren.
schools [buildings] --- Teaching --- Sociology of education --- Public buildings --- schoolgebouwen --- Antwerp --- School buildings --- Scholen --- renovatie --- 740 Schoolinfrastructuur --- Vlaanderen --- Antwerpen --- 727.1 --- Scholen ; architectuur --- Scholen ; inrichting --- Scholen ; renovatie --- Onderwijsarchitectuur --- Onderwijsgebouwen --- Scholen (architectuur) --- Schoolgebouwen --- renovatie. --- School buildings. --- Renovatie. --- architecture [discipline] --- Belgium --- Antwerp (Belgium) --- Design and plans --- Case studies --- Urban schools
Choose an application
basisonderwijs --- schoolmaatschappelijk werk --- onderwijssociologie --- Didactics of social education --- hygiëne --- School management --- Hygiene. Public health. Protection --- lager onderwijs --- SO (secundair onderwijs) --- School buildings --- Education --- Sociological aspects --- Organization --- Woninghygiëne --- 371.62 --- Schoolgebouwen --- Klaslokalen --- 458.2 --- schoolgebouwen --- 371.62 Schoolgebouwen --- Leeromgeving --- Infrastructuur --- Veiligheid --- Hygiëne --- Schoolgebouw --- Thuis --- 281 Politiek per land (behalve Belgie) --- 520 Milieubeleid --- 571 Natuurbescherming --- 583 Groenbeleid --- Bossen Nederland --- 740 Schoolinfrastructuur
Choose an application
schools [buildings] --- Public buildings --- Architecture --- Flanders --- 740 Schoolinfrastructuur --- 727.1 --- 727 --- Vlaanderen --- Schoolgebouwen de school als ontwerpopgave --- Scholenbouw België Vlaanderen 1995-2005 --- Schoolgebouwen --- Scholen (architectuur) --- Onderwijsgebouwen --- Onderwijsarchitectuur --- Gebouwen voor opleidingsdoeleinden --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap scholen --- Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- 727.1 Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- public buildings --- openbare gebouwen --- schoolgebouwen --- Constructions scolaires --- Dessins et plans --- public buildings [governmental buildings] --- Schoolarchitectuur --- 718.5 --- 720.94931 --- Arts Architecture Belgium Flanders --- School buildings --- Schoolgebouwen ; de school als ontwerpopgave --- Scholenbouw ; België ; Vlaanderen ; 1995-2005 --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; scholen --- architecture [discipline] --- anno 2000-2009 --- anno 1990-1999 --- Flanders (Belgium) --- Dessins et plans.
Choose an application
In dit boek komt eerst de methodiek van de schoolgebouwenmonitor aan bod. Hierbij werd vooral veel aandacht gegeven aan de integratie van de monitor in de beleidsvoering en aan een inhoudelijke zoektocht naar geldige kwaliteitsindicatoren. Daarna worden de resultaten van de eerste meting belicht, die plaatsvond in de winter van 2008. Met behulp van een geheel van statistieken en indicatoren brengt de monitor de kwaliteit, het gebruik en het beheer van meer dan 3600 Vlaamse schoolgebouwen in kaart en gaat ze na in hoeverre het beleid haar doelstellingen weet te bereiken. (Bron: covertekst)
School buildings --- statistische kwaliteitscontrole --- prestatie-indicatoren --- kwaliteitsontwikkeling --- hedendaagse architectuur --- openbare gebouwen --- bouwkunde --- Teaching aids --- kwaliteitsmeting --- methoden van het sociaal werk --- schoolgebouwen --- Flanders --- 740 Schoolinfrastructuur --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 727.1 --- 727 --- 351 --- Vlaanderen --- 351.851 --- 69.059.1 --- Scholenbouw ; België ; Vlaanderen ; 21ste eeuw --- Architectuur ; scholen ; België --- Schoolgebouwen ; Vlaanderen ; kwaliteit --- #SBIB:316.334.1O224 --- Schoolgebouwen --- 120166.jpg --- Scholen ; architectuur --- Scholen ; inrichting --- 727.1 Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- 69.059.1 Maintenance in general. Inspection. Cleaning --- Maintenance in general. Inspection. Cleaning --- 351.851 Onderwijswetgeving --- Onderwijswetgeving --- Onderwijsgebouwen --- Scholen (architectuur) --- Gebouwen voor opleidingsdoeleinden --- Beleid --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; scholen --- Organisatie van het onderwijs: school --- Flanders (Belgium) --- Infrastructuur --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Schulbau. --- Flandern --- Vlaanderen. --- Public buildings --- Architecture --- architecture [discipline] --- schoolhouses
Choose an application
Dit boek behandelt zowel de technologie voor als de technologie van het onderwijs. Uitgaande van vier visies op leren en opleiden (behaviorisme, cognitivisme, constructivisme, sociaal-constructivisme) wordt nagegaan hoe technologie op een zinvolle wijze in onderwijs en opleiding kan worden ingezet. Hierbij gaat de aandacht zowel uit naar reeds langer bestaande toepassingen zoals geprogrammeerde instructie, als naar recente ontwikkelingen zoals het gebruik van internet voor collaboratief leren.
Technologische opvoeding --- Didactiek. --- Computer assisted instruction --- informatietechnologie --- computers --- onderwijs --- onderwijstechnologie --- internet --- leermiddelen --- technologie --- computers in het onderwijs --- 800.515 --- #PBIB:2000.4 --- #PBIB:gift 2000 --- #SBIB:309H1713 --- #SBIB:316.334.1O443 --- Academic collection --- 096 Informatica --- 691 Informatiebeleid --- 740 Schoolinfrastructuur --- #KVHA:Computerondersteund taalonderwijs --- #KVHA:Onderwijstechnologie --- 371.31 --- 681.3 --- ICT --- 454.5 --- 454.52 --- Communicatietechnologie --- Informatietechnologie --- Leren --- Onderwijstechnologie --- Opleiding --- didactisch proces --- geprogrammeerde instructie --- media --- multimedia --- 37 --- 378 --- Computergestuurd onderwijs (teleleren) --- ICT-onderwijs --- Multimedia --- Onderwijs --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- 454.5 ) * ONDERWIJSTECHNOLOGIE --- 489.5 --- Technologie --- audiovisuele middelen (gez) --- behaviorisme --- communicatietechnologie --- computergestuurd onderwijs (gez) --- constructivisme --- electronic performance support systems (epss) --- geprogrammeerde instructie (gez) --- informatica --- informatieverwerking (gez) --- internet (gez) --- leermethoden (gez) --- leermiddelen (gez) --- onderwijs : technologie (ler) --- onderwijs en technologie --- onderwijsondersteuning --- pedagogiek (gez) --- sociaal-constructivisme --- verpleegkundige informatica (gez) --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en media --- 371.3 --- 450.4 --- Behaviorisme --- Constructivisme --- Multimediale onderwijsondersteuning --- Sociaal-constructivisme --- D30033.jpg --- Onderwijs en multimedia --- Onderwijs en technologie --- automatisering --- communicatie --- informatieverwerking --- onderwijsstructuur --- pedagogiek --- psychologie --- 800.515 Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- 67 --- 371 --- 371.6 --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Onderwijsgedrag: met behulp van leermachines --- Didactische werkvormen --- Computer. Informatica. Automatisering --- Onderwijs- en leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- ICT in het onderwijs --- Mediaopvoeding --- Communicatie --- Onderwijsmethoden --- Probleemgestuurd leren --- Automatisering --- 371.300 --- Onderwijsmethode
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|