Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
onderwijs --- 739 Onderwijs en Europa --- 327 ) Europese Unie --- internationale uitwisseling --- ontwikkelingssamenwerking --- internationalisering
Choose an application
Onze samenleving is veelzijdiger dan ooit, en op het gebied van onderwijs en opleiding is er veel veranderd de laatste jaren. Dit boek biedt u zeer uitgebreide en concrete informatie over: - Een Leven Lang Leren: Grundtvig, Erasmus Mundus, Leonardo da Vinci, enz. - Studeren in een ander land: Hoe begint u eraan? Hoe vindt u de gepaste universiteit? - Stages bij de Europese instellingen: mogelijkheden en criteria - Stages lopen in eigen land of in het buitenland - Internationale studiebeurzen: gekende, minder gekende, voorwaarden - Internationale diplomawaardering en accreditatie: uitleg over het belang hiervan - Uitwisselingen met steun van de EU - Subsidies via Partnerschappen - Vrijwilligerswerk in eigen of in een ander land - Europass: hét hulpmiddel in uw Europese zoektocht naar de gepaste job - Talen: hoe en waar u die als ambitieuze werkzoekende het best toepast - Afstandsonderwijs: meer mogelijkheden dan u denkt - Nieuwe, stimulerende leermogelijkheden in onze snel veranderende kennismaatschappij - Netwerken, onderwijsinstanties, onderwijs in Europa en in de wereld, Nederlands onderwijs in de wereld, Europese universiteiten, enz.
Onderwijs --- EU. --- Education --- Europese Unie --- Hoger onderwijs ; EG --- onderwijs, universitair en voortgezet --- 739 Onderwijs en Europa
Choose an application
Deze meest recente publicatie van eTwinning is een geweldig nieuw hulpmiddel voor iedereen die bij eTwinning is betrokken. Anders dan eerdere edities vindt u in eTwinning 2.0: Bouwen aan de community voor scholen in Europa een schat aan informatie, inspiratie, richtlijnen en bevindingen van leerkrachten en deskundigen met betrekking tot de mogelijkheden die de eTwinning-community scholen in Europa te bieden heeft. Het eTwinning-programma heeft in de vijf jaar sinds zijn ontstaan zonder twijfel een sterke ontwikkeling doorgemaakt op het gebied van pedagogische samenwerking. Het boekje richt zich op de mogelijkheden die eTwinning biedt op het gebied van: - sociaal netwerken in het onderwijs - gemeenschappen bouwen - professionele ontwikkeling - online samenwerken. eTwinning 2.0 is samengesteld door deskundigen, COD, NOD en leerkrachten om een algemeen beeld te geven van de overvloed aan kennis en ondersteuning binnen het eTwinning-programma.
Coöperatief leren. --- E-learning. --- ICT --- Onderwijs --- ETwinning. --- Onderwijs. --- EU. --- 739 Onderwijs en Europa --- 316.772.5 --- Europa --- onderwijs --- Communicatie naar computerisering "Mens-machine communicatie"
Choose an application
Tijdens de coronacrisis kwam de vraag op waarom de Europese Unie (EU) niet actiever ingrijpt. In dit boek wordt dit uit de doeken gedaan. Jammerkreten over ‘te veel EU’ en ‘te weinig EU’ wisselen elkaar af sinds de start van de Europese eenwording. De auteurs nemen duidelijk stelling: de kracht van de EU wordt bepaald door de kracht van de samenstellende delen, dus van de 27 lidstaten, zelfstandig opererende natiestaten, met hun eigen geschiedenis, tradities, taal en cultuur. Tegen die achtergrond worden actuele ontwikkelingen binnen de EU bekritiseerd, met meteen daarop aansluitend een tegengeluid van een andere auteur om de lezer zelf zijn conclusies te laten trekken. Daarvoor is het noodzakelijk op de hoogte te zijn van de activiteiten die de EU tot een succes maken. Het gaat hierbij vooral om de interne markt en om de euro. De schaduwkanten worden niet weggemoffeld, zoals het profijt dat de maffia heeft van de Europese landbouwsubsidies en de niet ingeloste belofte van welvaartsstijging voor iedereen. Vervolgens wordt het Europees beleid omtrent klimaatverandering besproken, uitmondend in de Green Deal, nu een beetje op de achtergrond zo lijkt het, maar na de coronapandemie zeker niet meer. Aan de inspanningen van de EU om de lidstaten te ondersteunen bij het bestrijden van deze pandemie is een volgend hoofdstuk gewijd. Onder meer door vaccinontwikkeling in een hogere versnelling te brengen. Dit boek is een bron van inspiratie voor iedereen met interesse in de relatie tussen de EU en de lidstaten. Voor primair, voortgezet en hoger onderwijs biedt het een uitgelezen kans tot verdieping te komen bij het vormgeven aan Europese en Internationale Oriëntatie (EIO). Het aansprekende, concreet uitgewerkte project waarmee dit boek afsluit, biedt daarvoor alle mogelijkheden. In de bijbehorende online bijlage staan concrete opdrachten en suggesties bij de hoofdstukken die regelmatig worden aangevuld, ideaal voor onderwijs en debatbijeenkomsten.
260 Europese Unie --- 262 Europese economische en monetaire politiek --- 739 Onderwijs en Europa --- Coronabeleid --- EU-milieubeleid --- Green Deal --- Relatie lidstaat-Europese Unie
Choose an application
eTwinning is de online community voor scholen in Europa. Zij biedt een platform voor personeel (leraren, directeuren, bibliothecarissen, enzovoort) dat werkzaam is op een school in een van de Europese landen en via het platform communiceert, samenwerkt, projecten ontwikkelt en deelt. Kortom, zich onderdeel voelt en onderdeel is van de boeiendste leergemeenschap in Europa.
School management --- niveau-onderwijs --- projectonderwijs --- onderwijsvernieuwing --- internationale samenwerking --- onderwijsorganisatie --- ETwinning --- Internationale contacten --- Uitwisselingsprojecten --- ICT --- Europa --- Scholen --- Onderwijs ; EU --- 371.1 --- E-books --- 739 Onderwijs en Europa --- S20120232.jpg --- Internationalisering --- Uitwisselingsproject --- School (instelling) --- Crisis --- Cultuur --- eTwinning
Choose an application
"Against the backdrop of labour migration and the ongoing refugee crisis, the ways in which Islam is taught and engaged with in educational settings has become a major topic of contention in Europe. Recognising the need for academic engagement around the challenges and benefits of effective Islamic Religious Education (IRE), this volume offers a comparative study of curricula, teaching materials, and teacher education in fourteen European countries, and in doing so, explores local, national, and international complexities of contemporary IRE. Considering the ways in which Islam is taught and represented in state schools, public Islamic schools, and non-confessional classes, Part One of this volume includes chapters which survey the varying degrees to which fourteen European States have adopted IRE into curricula, and considers the impacts of varied teaching models on Muslim populations. Moving beyond individual countries' approaches to IRE, chapters in Part Two offer multi-disciplinary perspectives - from the hermeneutical-critical to the postcolonial - to address challenges posed by religious teachings on issues such as feminism, human rights, and citizenship, and the ways these are approached in European settings. Given its multi-faceted approach, this book will be an indispensable resource for postgraduate students, scholars, stakeholders and policymakers working at the intersections of religion, education and policy on religious education"--
739 Onderwijs en Europa --- 081 Godsdienst --- 737 Leerprogramma's --- Confessioneel onderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Islam --- Teaching --- Europe --- Education and state --- Islamic religious education --- Muslims --- Study and teaching --- Education --- Muslim religious education --- Religious education, Islamic --- Islamic education --- Religious education --- Islamic religious education - Europe --- Islam - Study and teaching - Europe --- Muslims - Education - Europe --- Education and state - Europe
Choose an application
School management
---
Europese instellingen
---
onderwijs
---
European Union
---
vorming en opleiding
---
Europa
---
kennismanagement
---
339.92
Choose an application
Fabricating Europe has within it a core idea, a crucial but imprecise idea, that of a European educational space, which transnational governance, networks and cultural and economic projects are creating now. Yet, the perceptible creation of this contemporary space of European policy making and networking has not been a subject of study. It appears offstage in studies of national systems in which national and professional identity; political organization; policy formation and public/private markets are all viewed as contained within the borders of the state. Fabricating Europe is concerned with the new possibilities to be discerned and imagined in the European public and institutional spaces and discourses in education and the lack of impetus within the broad area of educational studies to meet the task of creating analyses and responses.
#A0303A --- 739 Onderwijs en Europa --- 371.014 --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- Education and state --- European cooperation. --- Political science. --- History. --- International education. --- Comparative education. --- Social sciences. --- Political Science and International Relations. --- Political Science. --- International and Comparative Education. --- Social Sciences, general. --- History, general. --- European cooperation --- International cooperation --- International education . --- Annals --- Auxiliary sciences of history --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Education, Comparative --- Education --- Global education --- Intellectual cooperation --- Internationalism --- Administration --- Civil government --- Commonwealth, The --- Government --- Political theory --- Political thought --- Politics --- Science, Political --- Social sciences --- State, The --- History
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|