Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Abstract: This case study explores the role of attainment targets as a means of systemic quality assurance in Flanders (Belgium), an education system whose governance structures and processes are characterised by high decentralisation and the participation of multiple actors. The analysis identifies a number of key issues in the design and implementation of the attainment targets, such as difficulties in creating a common understanding and participatory governance not leading automatically to teacher ownership of the attainment targets. Three processes that were particularly challenging included the deployment of a whole-of-system approach for implementation, capacity building and the creation of a culture of evaluation. For the future, it is essential to open up participation processes to a broad range of stakeholders. Furthermore, key stakeholders should join forces in setting a shared agenda, creating momentum in implementation and raising capacity across the system, especially in new modes of teaching and assessment
Choose an application
Didactics of Dutch --- Higher education --- Sociolinguistics --- #A0312A --- 737 Leerprogramma's
Choose an application
School management --- Organization theory --- schoolbeleid --- onderwijsmanagement --- Eindtermen --- eindtermen --- onderwijsbeleid --- 737 Leerprogramma's
Choose an application
#A0410A --- 643 Taalzorg --- 737 Leerprogramma's --- Algemene taalbeheersing --- Didactics of Dutch --- Nederlandse taal --- Oefeningen. --- Algemene taalbeheersing. --- 803.93 --- 82.081 --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde
Choose an application
This handbook offers practical guidance and tools to teach privacy and personal data protection to children and teenagers at schools in Europe. It covers issues such as individual rights, online safety, digital identity, behavioural advertising, cyber bullying and parental surveillance, addressing them in a clear and sound manner. Teachers and education experts will find in it not only key relevant notions thoroughly explained, but also ideas for discussion, concrete exercises and useful tips adapted to different ages and school levels, as well as award-winning lesson plans. Privacy and data protection experts and professionals, including data protection authorities, will enjoy new insights on how to engage with privacy education and, more generally, on how to raise the awareness of minors on these issues. A Mini-Bill of Privacy and Data Protection Rights, a glossary and a list of resources are also provided
406 Privacy --- 737 Leerprogramma's --- Data protection --- Protection de l'information (Informatique) --- Privacy, Right of --- Droit à la vie privée --- Law and legislation --- Study and teaching --- Droit --- Étude et enseignement --- Study and teaching.
Choose an application
Je klasgroep is divers. Elk kind heeft talenten en beperkingen, soms ook een diagnose of label. Een inclusieve aanpak blijft moeilijk. Toch kan het, door les te geven met Universal Design for Learning (UDL). Eindelijk een aanpak waarin al je leerlingen zich ontplooien.Uit alle hoeken hoor je advies: autisme pak je zo aan, dyslexie net iets anders. Dat dwingt je om overzicht te krijgen in een waaier aan tips en tricks. Je bundelt ze, maakt lijstjes, past ze allemaal toe.Dit boek doet het anders. Het stelt een methodiek centraal die zich baseert op jouw stijl als leerkracht en op je groep leerlingen. Met UDL varieer je in je manier van lesgeven zodat iedereen mee is, terwijl jij jezelf niet verliest in chaos. Want met UDL zorg je voor je leerlingen én voor jezelf.Motiveer je leerlingen. Maak ruimte voor differentiatie en brede evaluatie. Maak partners van de ouders. All-in. Inclusief lesgeven met UDL toont met concrete voorbeelden hoe jij UDL inzet in je les.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792660/All-in
Didactics --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- didactiek --- inclusief beleid --- lesgeven --- UDL --- 460.8 --- inclusief onderwijs --- onderwijsstijlen --- buitengewoon onderwijs --- Universal Design for Learning --- Inclusief onderwijs --- Zorgverbreding --- Differentiatie --- 735 Buitengewoon onderwijs --- 737 Leerprogramma's --- differentiatie --- Geïntegreerd onderwijs.
Choose an application
16
Teaching --- cultuureducatie --- onderwijsfilosofie --- leerplanontwikkeling --- cultuurfilosofie --- culturele vorming --- Philosophy and psychology of culture --- 737 Leerprogramma's --- 600 Cultuur --- 450.42 --- onderwijs --- cultuur --- onderwijssociologie --- 456.6 --- Cultuur --- Cultuureducatie --- Kunstzinnige vorming --- Muzische vorming --- Onderwijs --- Politieke vorming --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Culturele vorming --- Cultuurfilosofie --- Toerisme --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit werk is het resultaat van het eerste vergelijkende onderzoek van het onderwijs Frans en Engels als vreemde taal in secundaire scholen in Vlaanderen. Het onderzoek richtte zich op drie groepen van factoren en hun wisselwerking: de curriculaire factoren (aantal contacturen, leerplan-inhouden, eindtermen, pedagogische principes, methodes en strategieën- didactisch materiaal), de sociaal-psychologische factoren (attitudes, motivaties, percepties van de doeltalen en hun respectieve culturen), het niveau van de taalvaardigheid aan het einde van de secundaire cyclus. Het doel van het onderzoek is tweevoudig: enerzijds een stand van zaken bieden van het huidige vreemdetalenonderwijs in Vlaanderen, anderzijds een theoretisch onderbouwd referentiekader ontwikkelen voor de evaluatie van dit vreemdetalenonderwijs. De bevindingen van dit onderzoek zijn relevant zowel voor beleidsvoerders en taalonderwijskundigen als voor vreemdetalenleerkrachten. (Bron: covertekst)
Engels als vreemde taal --- Frans als vreemde taal --- Vreemdetalenonderwijs --- Vlaanderen. --- Didactics of English --- talenonderwijs --- Frans --- Didactics of French --- Engels --- Sociolinguistics --- Research on teaching --- Flanders --- Franse taal ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Engelse taal ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- 800.7 --- #A0108A --- 737 Leerprogramma's --- 081149.jpg --- Vreemdetalenonderwijs ; Vlaanderen --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Engelse taal --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalonderwijs
Choose an application
Hoe ontwikkel je vaardigheden bij pubers en prepubers die kunnen zorgen voor een gevoel van welbevinden en het vergroten van veerkracht? De 34 lessen in welbevinden uit dit boek bieden leerkrachten een stevig en flexibel instrument om leerlingen te inspireren. Dit boek is opgedeeld in zes hoofdstukken van ieder vijf tot zes lessen rond een thema waaruit de leerkracht naar keuze een programma kan samenstellen. Iedere les heeft een opbouw van zestig minuten, aanwijzingen voor de uitvoering, hand-outs voor studenten die gedownload kunnen worden en referenties en gerelateerde bronnen.
jeugd --- zelfvertrouwen --- psychologie --- #PBIB:+108.22 --- 484.22 --- Jongeren --- Zelfvertrouwen --- 737 Leerprogramma's --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Gevoelens en emoties --- Onderwijsstijlen --- Psychologie --- kinderpsychologie --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- psychologische ontwikkeling --- didactische werkvormen --- Psychology --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Jeugd --- Positieve psychologie --- Jongere
Choose an application
Dit boek is een inventarisatie van al het wetenschappelijk onderzoek dat vanaf 1969 in Nederland en vlaanderen is verricht naar het schoolvak Nederlands in het voortgezet/secundair onderwijs. Een apart hoofdstuk is gewijd aan onderzoek naar het onderwijs Nederlands-tweede taal. (Bron: covertekst)
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Didactics of Dutch --- Netherlands --- Belgium --- 803.93-07 --- #A0003A --- 737 Leerprogramma's --- 485.1 --- s.o.didactiek : nederlands (ler) --- 485.15 --- Nederlands: didactiek secundiare school --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Onderwijsonderzoek --- Vlaanderen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- NT2 --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Kust --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Emigratie --- Literatuur --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|