Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
United in Diversity: A Complexity Perspective on the Role of Attainment Targets in Quality Assurance in Flanders
Authors: --- --- ---
Year: 2016 Publisher: Paris OECD Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Abstract: This case study explores the role of attainment targets as a means of systemic quality assurance in Flanders (Belgium), an education system whose governance structures and processes are characterised by high decentralisation and the participation of multiple actors. The analysis identifies a number of key issues in the design and implementation of the attainment targets, such as difficulties in creating a common understanding and participatory governance not leading automatically to teacher ownership of the attainment targets. Three processes that were particularly challenging included the deployment of a whole-of-system approach for implementation, capacity building and the creation of a culture of evaluation. For the future, it is essential to open up participation processes to a broad range of stakeholders. Furthermore, key stakeholders should join forces in setting a shared agenda, creating momentum in implementation and raising capacity across the system, especially in new modes of teaching and assessment


Book
Ik leer Nederlands omdat ... : een project van het Algemeen-Nederlands verbond: Studenten Nederlands in Europa vertellen over hun liefde voor de Nederlandse taal en cultuur
Authors: ---
ISBN: 9065507272 9789065507273 Year: 2002 Volume: 5 Publisher: 's-Gravenhage : Algemeen-Nederlands verbond,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De toekomst van de eindtermen : van onderwijsbeleid tot klaspraktijk
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9782509028419 Year: 2016 Volume: *3 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Van woord tot tekst : een basiscursus praktische taalvaardigheid voor onderwijs en zelfstudie
Author:
ISBN: 9055743771 Year: 2002 Publisher: Baarn : HBuitgevers,


Book
The European handbook for teaching privacy and data protection at schools
Authors: ---
ISBN: 9781780684239 1780684231 Year: 2016 Publisher: [Lieu de publication inconnu]: EAP,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This handbook offers practical guidance and tools to teach privacy and personal data protection to children and teenagers at schools in Europe. It covers issues such as individual rights, online safety, digital identity, behavioural advertising, cyber bullying and parental surveillance, addressing them in a clear and sound manner. Teachers and education experts will find in it not only key relevant notions thoroughly explained, but also ideas for discussion, concrete exercises and useful tips adapted to different ages and school levels, as well as award-winning lesson plans. Privacy and data protection experts and professionals, including data protection authorities, will enjoy new insights on how to engage with privacy education and, more generally, on how to raise the awareness of minors on these issues. A Mini-Bill of Privacy and Data Protection Rights, a glossary and a list of resources are also provided


Book
All-in : inclusief lesgeven met UDL
Author:
ISBN: 9789463792660 Year: 2019 Publisher: Leuven/Den Haag Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je klasgroep is divers. Elk kind heeft talenten en beperkingen, soms ook een diagnose of label. Een inclusieve aanpak blijft moeilijk. Toch kan het, door les te geven met Universal Design for Learning (UDL). Eindelijk een aanpak waarin al je leerlingen zich ontplooien.Uit alle hoeken hoor je advies: autisme pak je zo aan, dyslexie net iets anders. Dat dwingt je om overzicht te krijgen in een waaier aan tips en tricks. Je bundelt ze, maakt lijstjes, past ze allemaal toe.Dit boek doet het anders. Het stelt een methodiek centraal die zich baseert op jouw stijl als leerkracht en op je groep leerlingen. Met UDL varieer je in je manier van lesgeven zodat iedereen mee is, terwijl jij jezelf niet verliest in chaos. Want met UDL zorg je voor je leerlingen én voor jezelf.Motiveer je leerlingen. Maak ruimte voor differentiatie en brede evaluatie. Maak partners van de ouders. All-in. Inclusief lesgeven met UDL toont met concrete voorbeelden hoe jij UDL inzet in je les.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792660/All-in


Book
Cultuur en onderwijs : nadenken over cultuur, culturele vorming en de bijdrage van de vakleraar
Author:
ISBN: 9789038213941 Year: 2009 Publisher: Gent Academia Press


Book
Frans en Engels als vreemde talen in Vlaamse scholen
Authors: --- ---
ISBN: 9054872918 Year: 2001 Volume: 4 Publisher: Brussel VUBPRESS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit werk is het resultaat van het eerste vergelijkende onderzoek van het onderwijs Frans en Engels als vreemde taal in secundaire scholen in Vlaanderen. Het onderzoek richtte zich op drie groepen van factoren en hun wisselwerking: de curriculaire factoren (aantal contacturen, leerplan-inhouden, eindtermen, pedagogische principes, methodes en strategieën- didactisch materiaal), de sociaal-psychologische factoren (attitudes, motivaties, percepties van de doeltalen en hun respectieve culturen), het niveau van de taalvaardigheid aan het einde van de secundaire cyclus. Het doel van het onderzoek is tweevoudig: enerzijds een stand van zaken bieden van het huidige vreemdetalenonderwijs in Vlaanderen, anderzijds een theoretisch onderbouwd referentiekader ontwikkelen voor de evaluatie van dit vreemdetalenonderwijs. De bevindingen van dit onderzoek zijn relevant zowel voor beleidsvoerders en taalonderwijskundigen als voor vreemdetalenleerkrachten. (Bron: covertekst)


Book
Aan de slag met positieve psychologie : meer veerkracht en zelfvertrouwen voor leerlingen van 10 tot 15 jaar
Authors: ---
ISBN: 9789088506659 9088506655 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Uitgeverij SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe ontwikkel je vaardigheden bij pubers en prepubers die kunnen zorgen voor een gevoel van welbevinden en het vergroten van veerkracht? De 34 lessen in welbevinden uit dit boek bieden leerkrachten een stevig en flexibel instrument om leerlingen te inspireren. Dit boek is opgedeeld in zes hoofdstukken van ieder vijf tot zes lessen rond een thema waaruit de leerkracht naar keuze een programma kan samenstellen. Iedere les heeft een opbouw van zestig minuten, aanwijzingen voor de uitvoering, hand-outs voor studenten die gedownload kunnen worden en referenties en gerelateerde bronnen.


Book
Het schoolvak Nederlands onderzocht : een inventarisatie van onderzoek naar onderwijs Nederlands als eerste en tweede taal in Nederland en Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9053507450 Year: 1998 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een inventarisatie van al het wetenschappelijk onderzoek dat vanaf 1969 in Nederland en vlaanderen is verricht naar het schoolvak Nederlands in het voortgezet/secundair onderwijs. Een apart hoofdstuk is gewijd aan onderzoek naar het onderwijs Nederlands-tweede taal. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by