Listing 1 - 10 of 234 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Praktijkonderzoek opzetten in de eigen school: hoe pak je dat het beste aan? Heel wat leraren (in opleiding), intern begeleiders, schoolleiders en lerarenopleiders worstelen met deze vraag.Dit boek leert hoe je samen met collega's onderzoek kunt doen. Belangrijk is daarbij eerst goed te kijken en de juiste vragen te stellen voordat je acties onderneemt. Door de drukte van alledag wordt dat al te vaak gauw overgeslagen.Een belangrijke eerste stap bij onderzoekmatig werken is het formuleren van de onderzoeksvraag. Deze uitgave biedt werkbladen aan om een goede onderzoeksvraag te formuleren en een onderzoeksopzet te maken. Ze zijn ontstaan in de praktijk: in de samenwerking tussen achttien basisscholen en het Lectoraat voor Leiderschap in Onderwijs en Opvoeding.Het boek maakt dankbaar gebruik van kennis over leerprocessen van leerlingen en professionals. Het helpt om niet weer iets extra's erbij te doen, maar te versterken waar je al aan werkt. Het draagt bij om op een onderzoekmatige wijze te werken aan het verder ontwikkelen van de eigen praktijk.https://gompel-svacina.eu/product/beter-onderwijs-door-praktijkonderzoek/
School management --- praktijkonderzoek --- onderwijssociologie --- autisme --- Research on teaching --- Praktijkonderzoek --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Onderzoek --- Onderwijsonderzoek --- 720.1 Onderwijsontwikkeling
Choose an application
Architecture --- Bekaert, Geert --- 72.01 --- 720.1 --- Architectuur (theorie) --- Architectuurtheorie --- Arts Architecture Philosophy and theory --- Bekaert, Geert,
Choose an application
architectuur --- Architecture --- architectural theory --- architectuurtheorie --- architecture [discipline] --- History --- architectuurkritiek --- Aesthetics of art --- architectural history --- 720.1 --- Arts Architecture Philosophy and theory --- Art and architecture --- Philosophy
Choose an application
AA / International- internationaal --- 347.720.1 --- Aard, definitie, eigenschappen van handelsvennootschappen. Bedrijfspatrimonium. Multinationale bedrijven. --- Aard, definitie, eigenschappen van handelsvennootschappen. Bedrijfspatrimonium. Multinationale bedrijven --- Entreprises multinationales --- Societes internationales
Choose an application
Architecture --- Bekaert, Geert --- architectural theory --- Bekaert, Geert, --- 72.01 --- 720.1 --- Architectuur (theorie) --- Architectuurtheorie --- Arts Architecture Philosophy and theory --- Philosophy --- Philosophie --- architecture [discipline]
Choose an application
Choose an application
International business enterprises. --- International economic relations. --- Entreprises multinationales --- Relations économiques internationales --- AA / International- internationaal --- 347.720.1 --- Aard, definitie, eigenschappen van handelsvennootschappen. Bedrijfspatrimonium. Multinationale bedrijven. --- Relations économiques internationales --- Aard, definitie, eigenschappen van handelsvennootschappen. Bedrijfspatrimonium. Multinationale bedrijven
Choose an application
AA / International- internationaal --- US / United States of America - USA - Verenigde Staten - Etats Unis --- 347.720.1 --- 339.113 --- Aard, definitie, eigenschappen van handelsvennootschappen. Bedrijfspatrimonium. Multinationale bedrijven --- Buitenlandse investeringen --- International business enterprises
Choose an application
There is no more important issue facing education, or humanity at large, than the fast approaching revolution in Artificial Intelligence or AI. This book is a call to educators everywhere to open their eyes to what is coming. If we do so, then the future will be shaped by us in the interests of humanity as a whole - but if we don’t then it will be imposed by others. Britain and the US have an excellent education system in their schools and universities - excellent, but tailored to the twentieth century. The factory mass teaching methods of the third revolution era have failed to conquer enduring problems of inequity and unfairness. Students have to make progress at a set rate which demotivates some and bores others. And for all the new technologies, teachers remain weighed down by routine administration and only a narrow range of our aptitudes are encouraged. Will the fourth AI revolution be able to remedy these problems ? We have allowed ourselves to believe that teaching can uniquely be done only by the teacher, but might it in fact be better carried out by AI machines ? Or at least in concert with teachers ? The evolution of AI, still in its infancy, raises a range of issues of enormous importance as we grapple how we as humans will interact with it. AI will be an altogether new way spreading quality education across the world especially to those hundreds of millions who do not have it. And coming it is - the final part of the book stresses that we have to embrace AI and ensure that we shape it to the best advantage of humanity. If we get it wrong, there may be no second opportunity. The conclusion... "nothing matters more than education if we are to see AI liberate not infantilise humanity"
Education, Higher --- Employability. --- College graduates --- Employment potential --- Potential, Employment --- Ability --- Vocational evaluation --- Vocational qualifications --- Aims and objectives. --- Employment. --- Intel·ligència artificial --- Aspectes socials. --- Employability --- 720.1 Onderwijsontwikkeling --- Aims and objectives --- Employment
Listing 1 - 10 of 234 | << page >> |
Sort by
|