Narrow your search

Library

KBR (5)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

VIVES (1)


Resource type

book (5)


Language

Dutch (3)

French (2)


Year
From To Submit

2005 (1)

1946 (1)

1942 (1)

1930 (1)

1929 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Hygiène sociale de l'âge préscolaire. Enfants de 2 à 6 ans
Author:
Year: 1929 Publisher: Paris Arnette

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

613.954


Book
Gezonde en vroolijke kinderen. Verzorging, voeding en kleeding van het kind van het tweede tot het zesde levensjaar in blijde en in bange dagen
Authors: ---
Year: 1946 Publisher: Antwerpen De Nederlandsche Boekh

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De l'hygiène physique et psychique de l'enfant dans les jardins d'enfants, l'école maternelle et la casa dei bambini
Author:
Year: 1930 Publisher: Paris M. Lac

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

613.954.4


Book
Gezonde en vroolijke kinderen. Verzorging, voeding en kleeding van het kind van het tweede tot het zesde levensjaar in blijde en in bange dagen
Authors: ---
Year: 1942 Publisher: Antwerpen Nederl. Boekh

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education --- Enfants --- Kinderhygiëne --- Opvoeding --- 613.954


Book
Kleuters veilig oversteken : kleutervolgsysteem : herwerkte en genormeerde versie van de 'Signaallijst voor kleuters'
Author:
ISBN: 9058730581 Year: 2005 Publisher: Destelbergen Stichting Integratie Gehandicapten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Signaallijst voor kleuters (1992), een observatie-instrument dat wilde nagaan of een ontwikkelingsachterstand op één of meerdere gebieden alarmerend was, is ondertussen genormeerd en uitgebreid onderzocht qua validiteit en betrouwbaarheid. De oorspronkelijke lijst is herwerkt tot een degelijk, wetenschappelijk onderbouwd instrument, dat in staat is om jonge kinderen in hun ontwikkeling te volgen. De volgende zeven domeinen komen aan bod: (a) motoriek, (b) vormgeving en visuele perceptie, (c) auditieve perceptie, (d) spraak- en taalverwerving, (e) cognitieve deelhandelingen van het denken, (f) zelfredzaamheid, en (g) socialisatie. Voor elk van de ontwikkelingsgebieden zijn er normen en kritische grensscores bepaald. De behaalde scores komen overeen met een percentielzone (van A tot E), die wordt aangegeven door een kleur: bij groen is er geen probleem, oranje geeft een zwakke ontwikkeling aan, bij rood is een nauwkeurige opvolging aangewezen.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by