Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1. Hoe verwenzorg ter wereld kwam.2. De zorg: een zorg.3. Verwenzorg: voor wie? door wie?4. Georganiseerde weldoeners.5. Verwenzorg en de maatschappij.6. Verwenzorg: wat levert het op?7. Verwenzorg: wat kost het?8. De tien vuitregels voor verwenzorg.9. De tien drempels voor verwenzorg.10. Joke, hoe regel je dat toch allemaal.
Choose an application
Inhoud: 1. Feiten en cijfers: soorten incontinentie, oorzaken, blaaswerking; 2. Wat er aan te doen: opereren, medicatie, fysiotherapie, hulpmiddelen, vergoedingen voor incontinentiemateriaal, innovatie; 3. Leven met incontinentie: sociale gevolgen, ervaringen; 4. De rol van de verpleegkundige; 5. Meer weten.
605.15 --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.64 --- incontinentie --- verpleegkunde --- 613.23 --- Incontinentie --- 605.9 --- bekkenbodemtraining --- blaastraining --- incontinentie (urine-incontinentie) --- luiers --- stressincontinentie --- nierziekten
Choose an application
De hbo-verpleegkundige wordt geacht maatregelen te bedenken die kunnen worden omgezet in verpleegbeleid. Daarnaast moet ze haar bijdrage kunnen leveren aan de verpleegkundige component van zorgprogramma's en kunnen participeren in het ontwerpen van kwaliteitszorg op afdelingsniveau. Ze bedenkt oplossingen voor structurele problemen, bedenkt nieuwe aanpakken, ontwerpt richtlijnen, protocollen, methoden, technieken en systemen. De verpleegkundige als ontwerper bereidt de student hbo voor op haar toekomstige rol als ontwerper. Het boek begint met een verkenning van de domeinen zorgprogrammering, verpleegbeleid en kwaliteitszorg, om vervolgens stil te staan bij belanghebbenden en ontwikkelingen in de gezondheidszorg. Daarna komen het wat en hoe van verpleegkundige taken aan bod. Belangrijke onderwerpen zijn onder meer: Evidence Based Practice, projectmatig werken en kwaliteitszorg.1 De rol van ontwerper 2 Centrale belanghebbenden en centrale belangen bij zorg 3 De verpleegkundige en de maatschappij 24 Projectmatig werken 5 Ontsluiten en gebruik van verpleegkundige kennis: Klinisch redeneren in relatie tot evidence-based practice6 Ontwerp van monodisciplinaire processen7 Ontwerp van kwaliteitszorg 8 Een bijdrage aan het ontwerp van multidisciplinaire processen
613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- projectmanagement --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegmethoden --- verpleegplan --- zorgmanegement --- Verpleegkunde --- Competenties --- beroepsuitoefening --- kwaliteitsbewaking --- verpleegkwaliteit --- gezondheidzorg --- Competentie
Choose an application
De verpleegkundige als regisseur is gericht op de rol van de hbo-verpleegkundige als regisseur: er wordt door verschillende zorgverleners en instellingen zorg verleend aan één en dezelfde zorgvrager. Dit dient te worden afgestemd en de hbo-verpleegkundige is de aangewezen persoon om deze rol op zich te nemen. De opzet van het boek is van breed naar smal: vanuit de context, naar de methodiek, naar de praktijk. Eerst wordt stilgestaan bij de huidige ontwikkelingen in de zorg, die maken dat er regie nodig is. Vervolgens worden verschillende partijen die een rol spelen belicht en de methodiek van het regie voeren in alle settings komt uitgebreid aan bod. 1 Inleiding in de regie1.1 Regie, begripsbepaling1.2 Regie in een zorgsituatie1.3 Regie op verschillende niveaus1.4 Methodiek1.5 Competenties2 Regie in perspectief 2.1 Maatschappelijke ontwikkelingen2.2 Beleidsontwikkelingen en ontwikkelingen in de gezondheidszorg2.3 Ontwikkelingen aan de vraag- en aanbodzijde van de zorg 3 Regie in een krachtenveld 3.1 Van vraag naar aanbod 3.2 Basismodel Casemanagement 4 Regie van het primaire proces 4.1 Methodische aanpak van regie4.2 Het proces4.3 Managementvormen5 Regie in verschillende settings5.1 Regie binnen de intensief klinische zorg5.2 Regie in de kraam-, kind- en jeugdzorg5.3 Regie binnen de psychiatrie5.4 Regie binnen de gehandicaptenzorg5.5 Regie in de geriatrie 5.6 Regie bij chronisch zieken
Nursing --- verpleegkundig management --- competenties --- Verpleegkunde --- Competenties --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- management --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- zorgmanegement --- Competentie
Choose an application
1. Inleiding.2. De methode manutentie van zieken en gehandicapten.3. Specifieke bewegingen: wentelen, rechtop zetten, neerleggen, neerzetten, draaien, hogerop brengen, rechtzetten, translaties, Transfers, transport en optillen.
Nursing --- Verpleegkunde --- 65.015.1 --- 331.441 --- manutentie --- tiltechnieken --- kantelen --- zieken --- gehandicapten --- Methodeleer. Vereenvoudiging van de arbeid --- Zwaar werk. Transporteren van zware goederen --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- basisverpleegkunde --- ergonomie --- verpleegkunde --- Sociology of social care --- patiëntenvervoer
Choose an application
1. Inleiding2. Decubitus, nader bekeken3. Risicobepaling door verpleegkundigen4. Preventieve interventies5. Decubituspreventie: een creatief-verpleegkundige opdracht6. Tot Besluit7. Studiehandleiding
decubitus (doorligwond, drukletsels) --- Norton-score --- Bradenschaal --- 605.9 --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- basisverpleegkunde --- decubitus --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- wondverzorging --- decubituspreventie --- 613.21 --- gezondheidszorg --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Decubitus --- Doorliggen
Choose an application
In dit boek wordt de methodiek van klinisch redeneren stap voor stap, aan de hand van veel praktijkvoorbeelden doorgenomen. Klinisch redeneren is vooral het maken van keuzes. Welke vragen stel ik bij een opnamegesprek? Waar let ik op in het contact met de zorgvrager? Hoe kom ik tot het vaststellen van de best passende zorgvraag? Wat is een haalbaar resultaat? Welke acties zijn daarbij zinvol en waarom?
613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.22 Verpleegkundig onderzoek, theorieën --- evidence based nursing --- systematisch verpleegkundig handelen --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose --- verpleegmethoden --- klinisch redeneren --- methodiek --- verpleegkunde --- 613.3 --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
1. Inleiding2. Infectiepreventie: reinigen en desinfecteren van handen en materialen3. Het verzorgen van het bed4. Hulp bieden bij het verzorgen van de mond en het gebit5. Hulp bieden bij het verzorgen van haren, nagels en de baard6. Hulp bieden bij het kleden van een zorgvrager7. Hulp bieden bij de lichaamsverzorging van een zorgvrager8. Het verzorgen van een overledene9. Zelfeveluatietoets en trainingsbijeenkomst10. Practicum11. Oefenen tijdens de stage
Hygiëne --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- Activiteiten Dagelijks Leven (ADL) --- baden (hygiëne) --- basisverpleegkunde --- bed --- gebit --- haarhygiëne --- handhygiëne --- individuele hygiëne --- infectiebestrijding --- mondhygiëne --- nagelhygiëne --- ontsmettingsmethoden --- vaardigheidstraining --- verpleegkundige interventies --- Nursing --- persoonlijke hygiëne
Choose an application
GEHEUGENSTEUNTJES WISKUNDEWiskundige symbolenVolgorde van bewerkingenNumerieke tabellenTijdsaanduidingArabische en Romeinse cijfersConversie van breuken, decimalen en percentagesHet talstelselDe decimale kommaEen vochtbalans opstellenGeheugensteun basisberekeningenWerken met breukenPercentages AfrondenHet metrieke stelselENKELE HANDIGE MAATTABELLENVereiste intraveneuze vloeistofdoseringRegel van negenREKENFORMULES IN DE VERPLEEGKUNDEEen dosering berekenen met een formuleFORMULES TOEPASSEN VOOR MEDICIJNDOSERING 40Orale medicatie berekenenParenterale medicatie berekenenVEILIG TOEDIENEN VAN MEDICATIEIndeling van middelen in categorieënWat moet er op een medicatielijst staanWat staat er in een medicatievoorschriftWat maakt een medicatievoorschrift geldigWat staat er op het etiket van een geneesmiddelStappen bij het aannemen van een telefonischvoorschrift door de verpleegkundigeFrequentie en tijdstippen medicatieVeelgebruikte afkortingenIntraveneuze vloeistof: wat staat er op het voorschriftAfkortingen voor intraveneuze vloeistoffenIntraveneuze vloeistoffen: druppelsnelheden voor sets van 20 druppels/mlHet toedieningsprocesRichtlijnen medicijntoediening voor studentenFouten voorkomen
dosering --- geneesmiddelen --- geneesmiddelengebruik --- geneesmiddelentoediening --- medicatie --- 612.8 --- 613.2 --- medisch rekenen --- patiëntveiligheid (veiligheid patiënt) --- rekenen --- Farmacie - Geneesmiddelen --- (zie ook: beveiliging) --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- farmacologie --- verpleegkundig rekenen --- wiskunde --- Nursing --- doseren
Choose an application
Inhoud: - Informatie over werkboek. - Voorkennistoets. - Verzamelen en rapporteren van gegevens. - Serveren van en assisteren bij de maaltijd - Het geven van sondevoeding - Zelfevaluatietoets en trainingsbijeenkomsten. - Oefenopdrachten, rollenspel, uitvoeringsstandaarden, observatie- en oefenlijsten.
613.21 --- gezondheidszorg --- skillslabmethode --- sondevoeding --- vaardigheidstraining --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- voeding --- voedingshygiëne --- eten --- patiëntenbegeleiding --- voedingsleer --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Voedingshygiëne --- Voedingsdienst --- Voeding --- Sondevoeding --- Lichaamsonderzoek --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- Geneeskundig onderzoek --- Drank --- Gezondheid --- Onderzoek (geneeskunde)
Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|