Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
The role of toys in teaching physics : an AAPT/PTRA workshop manual.
Authors: ---
ISBN: 0917853970 9780917853975 Year: 2000 Publisher: S.l. American Association of Physics Teachers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

531.11 --- Didactiek --- Fysica --- Speelleermateriaal

Response and stability: an introduction to the physical theory
Author:
ISBN: 0521319943 0521266734 9780521319942 9780521266734 Year: 1985 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book is concerned with the response of systems in equilibrium to perturbing forces, and the general theory underlying their behaviour. When a system is in equilibrium it can remain motionless indefinitely, until it is disturbed. Then it may sink back to its original state, or vibrate about the position of rest, or fall over. Also, if the conditions governing the system are slowly changed, the system will adjust itself to the alteration in a smooth fashion, except at critical points, where a tiny change of conditions may lead to a major alteration. Important modern topics to which the author gives serious attention are: elementary catastrophe theory; bifurcation and chaos in the response of driven systems; and phase changes, especially critical points and X-transitions. It is Professor Pippard's belief that all practising physicists and engineers should be aware of the disconcerting possibility of real systems to behave unpredictably and this book is intended to encourage the spread of such an awareness.


Book
Standaard fysica 3 b : werkboek : tussen donder en bliksem : voor afdelingen met beperkt leerplan vijfde jaar
Authors: --- ---
ISBN: 9002170203 9045500663 9002170130 Year: 1993 Publisher: Antwerpen Standaard Educatieve Uitgeverij


Book
Fysica eenheid : 4 a
Authors: --- ---
ISBN: 9002175965 9002171242 Year: 1999 Publisher: Antwerpen Standaard Educatieve Uitgeverij


Book
Tijd voor fysicavraagstukken
Author:
ISBN: 9030908718 Year: 1999 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zowel in het secundair als in het hoger onderwijs is het kunnen oplossen van fysicavraagstukken een wezenlijk onderdeel van het curriculum fysica. Toch blijkt dat weinig leraren de recente ontwikkelingen op dit vlak kennen. In dit Cahier worden eerst de meer theoretische, wetenschappelijke studies besproken die over probleemoplossen zijn verschenen. Daarnaast wordt aandacht besteed aan oplossingsstrategieën en de methoden om deze over te dragen aan lerenden. De auteurs geven een eigen classificatie om de verscheidenheid aan vraagstukken te illustreren. Ook de mogelijke werkvormen voor probleemoplossingssessies worden belicht. De aandacht die in eindtermen, leerplannen en leerboeken wordt gegeven aan vraagstukken, wordt kritisch bekeken. Het boek sluit af met een overzicht van de knelpunten in het curriculum fysica, en de mogelijke remedies om deze te voorkomen.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by