Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
531.11 --- Didactiek --- Fysica --- Speelleermateriaal
Choose an application
This book is concerned with the response of systems in equilibrium to perturbing forces, and the general theory underlying their behaviour. When a system is in equilibrium it can remain motionless indefinitely, until it is disturbed. Then it may sink back to its original state, or vibrate about the position of rest, or fall over. Also, if the conditions governing the system are slowly changed, the system will adjust itself to the alteration in a smooth fashion, except at critical points, where a tiny change of conditions may lead to a major alteration. Important modern topics to which the author gives serious attention are: elementary catastrophe theory; bifurcation and chaos in the response of driven systems; and phase changes, especially critical points and X-transitions. It is Professor Pippard's belief that all practising physicists and engineers should be aware of the disconcerting possibility of real systems to behave unpredictably and this book is intended to encourage the spread of such an awareness.
531.11 --- 531.11 Principles. Definitions --- Principles. Definitions --- Equilibrium. --- Equilibre --- Stability --- Equilibrium --- Dynamics --- Mechanics --- Motion --- Vibration --- Benjamin-Feir instability --- Balance --- Balance (Physics) --- Balancing (Physics) --- Statics --- Classical mechanics. Field theory --- Stability. --- Mechanics. --- Mécanique --- Solid-state
Choose an application
96
Choose an application
#BSCH: vak: fysica --- #BSCH: vak: wetenschappen --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- 531.11 --- Fysica --- Natuurkunde ; technisch onderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Meten --- Druk --- Arbeid --- Vermogen --- Energie --- Gaswetten --- Thermodynamica --- Arbeid (werken) --- Vermogen (bezittingen) --- Gaswet --- Belasting (fiscaal) --- Vermogen (capaciteit)
Choose an application
Zowel in het secundair als in het hoger onderwijs is het kunnen oplossen van fysicavraagstukken een wezenlijk onderdeel van het curriculum fysica. Toch blijkt dat weinig leraren de recente ontwikkelingen op dit vlak kennen. In dit Cahier worden eerst de meer theoretische, wetenschappelijke studies besproken die over probleemoplossen zijn verschenen. Daarnaast wordt aandacht besteed aan oplossingsstrategieën en de methoden om deze over te dragen aan lerenden. De auteurs geven een eigen classificatie om de verscheidenheid aan vraagstukken te illustreren. Ook de mogelijke werkvormen voor probleemoplossingssessies worden belicht. De aandacht die in eindtermen, leerplannen en leerboeken wordt gegeven aan vraagstukken, wordt kritisch bekeken. Het boek sluit af met een overzicht van de knelpunten in het curriculum fysica, en de mogelijke remedies om deze te voorkomen.
#SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactiek --- fysica --- secundair onderwijs --- vraagstukken --- 485.410 --- 531.11 --- Didactiek --- Fysica --- Leren leren --- Probleemoplossend denken --- Vraagstukken --- 485.41 --- 485.4 ) Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- didactiek so : fysica (ler) --- fysicavraagstukken --- Natuurkunde --- Secundair onderwijs --- 531 --- Fysica : vraagstukken --- natuurkunde (fysica) --- Fysica: didactiek --- Pedagogie --- Natuurkunde - vakdidactiek --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Didactics of secundary education --- Teaching aids --- Didactics of physics --- Onderwijsmiddelen --- Didactiek van de fysica --- Didactiek van het secundair onderwijs --- #BSCH: vak: fysica --- Vraagstuk (wiskunde)
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|