Narrow your search
Listing 1 - 10 of 42 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Schriftelijk studiemateriaal : het samenstellen van dictaten, readers, muduleboeken en ander schriftelijk materiaal voor het hoger onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9001710816 Year: 1992 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onderwijs als opdracht : overwegingen en praktische suggesties voor een ontschoolsing van het hoger onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789031328550 Year: 1999 Publisher: Houten/Diegem Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs is voortdurend in beweging. De vaste kern van het docentenwerk blijft echter hetzelfde; opdrachten formuleren, opdrachten geven, leiding geven aan en controleren van de uitvoering van opdrachten. Want de kwaliteit van onderwijs wordt bepaald door de kwaliteit van de opdrachten die worden gegeven en uitgevoerd; dit geldt voor zowel studenten als docenten en directie. Studenten voeren opdrachten uit en leren zo het vak. Opdrachten bevatten voldoende ruimte om tot zelfstandig leren te komen het het zijn opdrachten die studenten verantwoordelijk maken voor hun leerproces. Lessen verdwijnen en worden vervangen door overleg, werkbesprekingen, rapportages en presentaties. De docent formuleert opdrachten, controleert de uitvoering, helpt, ondersteunt en geeft zo leiding aan leerproceessen. Leve de ontscholing van het hoger onderwijs! Maar ook docenten voeren opdrachten uit en zijn daarmee verantwoordelijk gemaakt voor hun werk. Zelfs directie werkt op basis van opdrachten en kennen daarmee hun verantwoordelijkkheid. Dit boek stelt de opdracht centraal en laat op principiële en praktische wijze zien welke ingrijpende consequenties dat heeft voor het leren en werken in het onderwijs


Book
Competent afstuderen en stagelopen : een ontwerpgerichte benadering
Authors: ---
ISBN: 9789001846237 9789001854959 9001854958 Year: 2016 Publisher: Groningen/Houten : Noordhoff Uitgevers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Competent afstuderen en stagelopen biedt studenten een tienstappenplan voor het professioneel uitvoeren van afstudeer- of stageprojecten. Vanaf de eerste stap werken studenten toe naar uitvoerbare oplossingen en aanbevelingen, waardoor zij tot resultaten komen die vakinhoudelijk hoogwaardig en praktisch relevant zijn. Waarom kiezen voor Competent afstuderen en stagelopen? is erop gericht de afstudeerkwaliteit naar een hoger plan te brengen en op hoog niveau te handhaven; biedt voor alle stappen in het afstudeerproces werkwijzen en praktische voorbeelden; uitgebreide digitale ondersteuning voor student en docent. Het tienstappenplan (TSP) dat de kern van dit boek vormt, bestaat uit drie fases. De eerste fase is de Oriëntatiefase, waarin studenten een project werven en tot een opdracht uitwerken die past bij de opleiding en relevant en voldoende urgent is voor de organisatie. Hierop volgt de Onderzoeksfasewaarin studenten ontwerpgericht onderzoek uitvoeren dat uitmondt in oplossingsrichtingen. De laatste fase is de Invoeringsfase. In deze fase werken studenten toe naar de implementatie van de voorkeursoplossing en aanbevelingen.


Book
Competent afstuderen en stagelopen : een advieskundige benadering
Authors: ---
ISBN: 9001468241 9789001468248 Year: 2006 Publisher: Groningen/Houten Wolters-Noordhoff


Book
Ik studeer wel op mijn eigen manier! : experimenteren met een andere aanpak van je studie.
Author:
ISBN: 9053525041 Year: 2000 Publisher: Amsterdam : Boom,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. De juiste studie voor jou - studiekeuze2. Eindelijk thuis, de vrijhied tegemoet - zelfstandig wonen, sociale contacten en nevenactiviteiten3. Zelfstudie als restpost - planning4. Een gigantische hoeveelheid in een gigantisch tempo - teksten bestuderen en tentamenvoorbereiding5. Denken dat je het kunt - vraagstukken aanpakken en problemen oplossen6. Surfen op het informatiemoeras - omgaan met multimedia7. Als de eerste zin maar op papier staat - verslagen schrijven.8. Zenuwen horen erbij - tentamen doen, presenteren9. Samen naar de mijlpalen - Projecten managen en samenwerken in projectgroepen10. Op zoek naar je eigen leerstijl - zelfregulatie en omgaan met stress


Book
Werkboek POP : communicatie en reflectie.
Authors: --- ---
ISBN: 9789039522387 Year: 2008 Publisher: Den Haag SDU


Book
Het leerkrediet in het Vlaams hoger onderwijs : studiepunten als signaal : leidraad voor leerlingen, studenten, leerkrachten, ouders, begeleiders en andere geïnteresseerden
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789057181856 Year: 2012 Publisher: Brussel UPA (University Press Antwerp)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het hoger onderwijs in Vlaanderen is in permanente evolutie. Begrippen als BaMa, flexibilisering en diplomacontract raken stilaan ingeburgerd. Sinds 2008-2009 heeft de overheid het leerkrediet ingevoerd, in het kader van de nieuwe financiering van het hoger onderwijs. Het leerkrediet wil de student aansporen tot een doordachte, gemotiveerde studiekeuze én tot meer inzet en verantwoordelijkheid tijdens de opleiding. Een inschrijving in het hoger onderwijs is niet meer evident als de student een tekort heeft aan leerkrediet. Studiepunten zijn hierin het centrale gegeven en beïnvloeden het sociaal statuut van de student. Studenten, leerkrachten, begeleiders, ouders en docenten blijken nog onvoldoende geïnformeerd over dit nieuw gegeven. De Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen nam daarom het initiatief voor deze publicatie. In het eerste deel, de praktische gids, wordt uitgelegd hoe het leerkrediet werkt, met concrete voorbeelden doorheen de studieloopbaan van de student. Het tweede deel behandelt de nieuwe context van het hoger onderwijs in Vlaanderen en Europa en verklaart waarom het leerkrediet werd ingevoerd. Het derde deel beschrijft de toenemende nood aan begeleiding van de student in deze nieuwe context en maakt een voorlopige balans van het leerkrediet vanuit het standpunt van de studentenbegeleiders met enkele vragen voor het beleid en verder onderzoek! In het nawoord geeft cultuursocioloog prof. Walter Weyns zijn visie over flexibel studeren in gedesoriënteerde tijden als stof voor verdere reflectie. Het leerkrediet in het Vlaams hoger onderwijs is een absolute must voor beginnende en gevorderde studenten, ouders, begeleiders, leerkrachten en docenten. (Bron: covertekst)


Book
Competent afstuderen en stagelopen : een advieskundige benadering
Authors: ---
ISBN: 9789001775636 Year: 2011 Publisher: Groningen Noordhoff


Book
Je diploma in 100 pagina's : studievaardigheden voor het hoger onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789043021548 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Pearson Benelux


Book
De talenknobbel : met de examens van de Europese instellingen
Authors: --- ---
ISBN: 9038205945 Year: 2004 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De examens van de Europese instellingen bevatten verschillende onderdelen. Een van de proeven bestaat uit een test met een reeks meerkeuzevragen ter beoordeling van de kennis van een tweede communautaire taal van de kandidaat. Dit boek bevat 20 Franse en 20 Engelse taalproeven van de Europese instellingen, naast een kort overzicht van de geschiedenis van de taal, een lijst van taalscholen en taallinks alsook informatie voer Franse en Engelse internationale taalcertificaten.Deze testen kunnen ook zeer goed gebruikt worden ter voorbereiding van andere overheidsexamens.

Listing 1 - 10 of 42 << page
of 5
>>
Sort by