Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Teaching aids --- Didactics of higher education --- 489.5 --- Didactiek --- Gidsen --- Hoger onderwijs --- Leermiddelen --- Onderwijsresearch --- 489.59 --- Schriftelijk studiemateriaal
Choose an application
Onderwijs is voortdurend in beweging. De vaste kern van het docentenwerk blijft echter hetzelfde; opdrachten formuleren, opdrachten geven, leiding geven aan en controleren van de uitvoering van opdrachten. Want de kwaliteit van onderwijs wordt bepaald door de kwaliteit van de opdrachten die worden gegeven en uitgevoerd; dit geldt voor zowel studenten als docenten en directie. Studenten voeren opdrachten uit en leren zo het vak. Opdrachten bevatten voldoende ruimte om tot zelfstandig leren te komen het het zijn opdrachten die studenten verantwoordelijk maken voor hun leerproces. Lessen verdwijnen en worden vervangen door overleg, werkbesprekingen, rapportages en presentaties. De docent formuleert opdrachten, controleert de uitvoering, helpt, ondersteunt en geeft zo leiding aan leerproceessen. Leve de ontscholing van het hoger onderwijs! Maar ook docenten voeren opdrachten uit en zijn daarmee verantwoordelijk gemaakt voor hun werk. Zelfs directie werkt op basis van opdrachten en kennen daarmee hun verantwoordelijkkheid. Dit boek stelt de opdracht centraal en laat op principiële en praktische wijze zien welke ingrijpende consequenties dat heeft voor het leren en werken in het onderwijs
484 --- 489.5 --- didactische werkvormen --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- hoger onderwijs --- leerkracht --- leermethoden --- leermiddelen --- les --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Hoger onderwijs --- Didactiek
Choose an application
Competent afstuderen en stagelopen biedt studenten een tienstappenplan voor het professioneel uitvoeren van afstudeer- of stageprojecten. Vanaf de eerste stap werken studenten toe naar uitvoerbare oplossingen en aanbevelingen, waardoor zij tot resultaten komen die vakinhoudelijk hoogwaardig en praktisch relevant zijn. Waarom kiezen voor Competent afstuderen en stagelopen? is erop gericht de afstudeerkwaliteit naar een hoger plan te brengen en op hoog niveau te handhaven; biedt voor alle stappen in het afstudeerproces werkwijzen en praktische voorbeelden; uitgebreide digitale ondersteuning voor student en docent. Het tienstappenplan (TSP) dat de kern van dit boek vormt, bestaat uit drie fases. De eerste fase is de Oriëntatiefase, waarin studenten een project werven en tot een opdracht uitwerken die past bij de opleiding en relevant en voldoende urgent is voor de organisatie. Hierop volgt de Onderzoeksfasewaarin studenten ontwerpgericht onderzoek uitvoeren dat uitmondt in oplossingsrichtingen. De laatste fase is de Invoeringsfase. In deze fase werken studenten toe naar de implementatie van de voorkeursoplossing en aanbevelingen.
Higher education --- stages --- studeren --- studiebegeleiding --- stagebegeleiding --- Studieresultaat --- Hoger onderwijs --- Studiemethode --- Stage --- Stagebegeleiding --- Studiebegeleiding --- Afstuderen. --- 489.5 --- Stages --- studiemethoden --- Studievaardigheden --- 378
Choose an application
67
stagebegeleiding --- stages --- studeren --- Higher education --- studiebegeleiding --- Stages Stages --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Etudes Studies --- 489.5 --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs --- Stages --- Studiemethoden --- Stage --- Studiemethode --- Taalonderwijs
Choose an application
1. De juiste studie voor jou - studiekeuze2. Eindelijk thuis, de vrijhied tegemoet - zelfstandig wonen, sociale contacten en nevenactiviteiten3. Zelfstudie als restpost - planning4. Een gigantische hoeveelheid in een gigantisch tempo - teksten bestuderen en tentamenvoorbereiding5. Denken dat je het kunt - vraagstukken aanpakken en problemen oplossen6. Surfen op het informatiemoeras - omgaan met multimedia7. Als de eerste zin maar op papier staat - verslagen schrijven.8. Zenuwen horen erbij - tentamen doen, presenteren9. Samen naar de mijlpalen - Projecten managen en samenwerken in projectgroepen10. Op zoek naar je eigen leerstijl - zelfregulatie en omgaan met stress
489.5 --- studiemethoden (gez) --- 450.8 --- evaluatie --- examinering --- leren --- planning --- stress --- student --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- studievaardigheden --- Studeren. --- studiemethode --- 371.21
Choose an application
Didactics --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- studeren --- zelfstudie --- communicatievaardigheden --- loopbaanontwikkeling --- persoonlijkheidsontwikkeling --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Communicatie --- Persoonlijk ontwikkelplan --- Reflectie --- Communicatie --- 489.5 --- persoonlijke ontwikkeling --- communicatie --- competenties --- 159.9 --- Psychologie
Choose an application
Het hoger onderwijs in Vlaanderen is in permanente evolutie. Begrippen als BaMa, flexibilisering en diplomacontract raken stilaan ingeburgerd. Sinds 2008-2009 heeft de overheid het leerkrediet ingevoerd, in het kader van de nieuwe financiering van het hoger onderwijs. Het leerkrediet wil de student aansporen tot een doordachte, gemotiveerde studiekeuze én tot meer inzet en verantwoordelijkheid tijdens de opleiding. Een inschrijving in het hoger onderwijs is niet meer evident als de student een tekort heeft aan leerkrediet. Studiepunten zijn hierin het centrale gegeven en beïnvloeden het sociaal statuut van de student. Studenten, leerkrachten, begeleiders, ouders en docenten blijken nog onvoldoende geïnformeerd over dit nieuw gegeven. De Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen nam daarom het initiatief voor deze publicatie. In het eerste deel, de praktische gids, wordt uitgelegd hoe het leerkrediet werkt, met concrete voorbeelden doorheen de studieloopbaan van de student. Het tweede deel behandelt de nieuwe context van het hoger onderwijs in Vlaanderen en Europa en verklaart waarom het leerkrediet werd ingevoerd. Het derde deel beschrijft de toenemende nood aan begeleiding van de student in deze nieuwe context en maakt een voorlopige balans van het leerkrediet vanuit het standpunt van de studentenbegeleiders met enkele vragen voor het beleid en verder onderzoek! In het nawoord geeft cultuursocioloog prof. Walter Weyns zijn visie over flexibel studeren in gedesoriënteerde tijden als stof voor verdere reflectie. Het leerkrediet in het Vlaams hoger onderwijs is een absolute must voor beginnende en gevorderde studenten, ouders, begeleiders, leerkrachten en docenten. (Bron: covertekst)
Onderwijsbeleid --- Studiegidsen. --- Hoger onderwijs --- Vlaanderen. --- studiekosten --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 489.5 --- hoger onderwijs --- 489.12 --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- België (studiegidsen-studievoorlichting, hoger onderwijs) --- 378 --- Studiekosten --- Studiefinanciering --- Studiekost
Choose an application
489.5 --- hoger onderwijs --- stages --- Stages ; hoger onderwijs --- studiemethoden --- PHL-Central Office 12 --- studiebegeleiding --- stagebegeleiding --- POP; persoonlijk ontwikkelingsplan --- Studieresultaten --- Hoger onderwijs --- Studiemethoden --- Stages --- Stagebegeleiding --- Studiebegeleiding --- Studieresultaat --- Studiemethode --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
Leren --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- studievaardigheden --- 489.5 --- Studievaardigheden --- tijdsbesteding --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- 489.52 --- leren leren --- Study methods --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Studiemethode --- Hoger onderwijs
Choose an application
De examens van de Europese instellingen bevatten verschillende onderdelen. Een van de proeven bestaat uit een test met een reeks meerkeuzevragen ter beoordeling van de kennis van een tweede communautaire taal van de kandidaat. Dit boek bevat 20 Franse en 20 Engelse taalproeven van de Europese instellingen, naast een kort overzicht van de geschiedenis van de taal, een lijst van taalscholen en taallinks alsook informatie voer Franse en Engelse internationale taalcertificaten.Deze testen kunnen ook zeer goed gebruikt worden ter voorbereiding van andere overheidsexamens.
327.7 --- 37.091.2 --- 378.1 --- 81'24 --- 81'3 --- Engels --- Europa --- Europese instellingen --- Frans --- examens --- taalonderwijs --- activiteiten van internationale en intergouvernementele organisaties --- examens, kwalificaties --- organisatie van het hoger onderwijs --- 489.5 --- examen (gez) --- linguïstiek (gez)
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|