Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Zowel in het secundair als in het hoger onderwijs is het kunnen oplossen van fysicavraagstukken een wezenlijk onderdeel van het curriculum fysica. Toch blijkt dat weinig leraren de recente ontwikkelingen op dit vlak kennen. In dit Cahier worden eerst de meer theoretische, wetenschappelijke studies besproken die over probleemoplossen zijn verschenen. Daarnaast wordt aandacht besteed aan oplossingsstrategieën en de methoden om deze over te dragen aan lerenden. De auteurs geven een eigen classificatie om de verscheidenheid aan vraagstukken te illustreren. Ook de mogelijke werkvormen voor probleemoplossingssessies worden belicht. De aandacht die in eindtermen, leerplannen en leerboeken wordt gegeven aan vraagstukken, wordt kritisch bekeken. Het boek sluit af met een overzicht van de knelpunten in het curriculum fysica, en de mogelijke remedies om deze te voorkomen.
#SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactiek --- fysica --- secundair onderwijs --- vraagstukken --- 485.410 --- 531.11 --- Didactiek --- Fysica --- Leren leren --- Probleemoplossend denken --- Vraagstukken --- 485.41 --- 485.4 ) Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- didactiek so : fysica (ler) --- fysicavraagstukken --- Natuurkunde --- Secundair onderwijs --- 531 --- Fysica : vraagstukken --- natuurkunde (fysica) --- Fysica: didactiek --- Pedagogie --- Natuurkunde - vakdidactiek --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Didactics of secundary education --- Teaching aids --- Didactics of physics --- Onderwijsmiddelen --- Didactiek van de fysica --- Didactiek van het secundair onderwijs --- #BSCH: vak: fysica --- Vraagstuk (wiskunde)
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|